سرخط خبرها

دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۶۱۱۸
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی راه‌اندازی می‌شود
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) از راه‌اندازی دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی به منظور استعدادیابی هنرمندان جوان در حوزه تئاتر رضوی و همچنین حمایت از آثار فاخر این حوزه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «مرتضی سعیدی‌زاده» مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) امشب در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: جشنواره ملی رضوی که در رشته‌ها و بخش‌های گوناگونی برگزار می‌شود ۲۰ سال طول عمر دارد و توانسته با رویکرد عدالت فرهنگی در سراسر کشور برگزار شود و در قامت یک جشنواره حرفه‌ای اجرایی شود.

وی افزود: رویدادهای بسیاری را سال جاری در جشنواره تجربه کردیم و برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای برای آن داشتیم. یکی از آنها راه‌اندازی دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی است که از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود و با رویکرد استعدادیابی هنرمندان جوان در حوزه تئاتر رضوی و همچنین حمایت از آثار فاخر این حوزه کار خود را آغاز می‌کند.

سعیدی زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این دفتر، برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با هدف تولید آثار در یک جریان رقابتی است تا آثاری درخور و در راستای پاسداشت فرهنگ رضوی اجرا شود.

وی افزود: تولیدات در بستر رسانه‌های کشور با ارائه آثار تولیدی تله تئاتر و مناسب پخش تلویزیونی و فضای مجازی به آنها یکی دیگر از اهداف ما خواهد بود. همچنین اجرای آثار تولیدی جشنواره تئاتر رضوی به صورت زنده و روی صحنه تئاتر در تمامی روزهای سال به منظور برقراری جریان تولید به مصرف فرهنگی تئاتر رضوی از دیگر اهداف بلند مدت ما خواهد بود.

سعیدی زاده تاکید کرد: جریان جشنواره، جریان با برکتی است که در صورتی که به تولید بینجامد و به مصرف سبد فرهنگی جامعه برسد، موفق خواهد بود. این موضوع به همکاری هنرمندان تئاتر کشور نیاز دارد.

وی همچنین از «کوروش زارعی» دبیر این جشنواره، هیئت داوری و آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و حمایت ها و کمک های آنها در برپایی این جشنواره تقدیر کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->