هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی
سرخط خبرها

برگزاری همایش "بررسی واکنش علیه خشونت در ایران و آمریکا " در دانشگاه فردوسی مشهد

  • کد خبر: ۱۶۶۲۵۸
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
برگزاری همایش
همایش نشست تخصصی "بررسی واکنش علیه خشونت در ایران و آمریکا" با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در همایش نشست تخصصی "بررسی واکنش علیه خشونت در ایران و آمریکا "که با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، دکتر علی جعفری (عضو هیات علمی دانشگاه فارابی تهران) و قاضی امیر حسین قناد (قاضی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد)، و دکتر علی مراد حیدری (عضو هیات علنی دانشگاه فردوسی مشهد) هر کدام با ایراد سخنانی به بیان مفهوم محاربه، رایت تروریسم و همچنین پاسخ به خشونت در دو کشور ایران و آمریکا پرداختند.

دکتر علی جعفری عضو هیات علمی دانشگاه فارابی تهران در این همایش با بیان مفهوم محاربه در بین دانشجویان گفت:روش‌های اعلام نارضایتی مردم از تصمیمات حاکمان، به دو روش دمکراتیک و نرم و روش‌های خشونت آمیز و اظهار نارضایتی تقسیم می‌شوند.

او افزود: در روش دمکراتیک که نقد علنی و رسانه‌ای و مطبوعاتی و گاهی هم به صورت نافرمانی مدنی جلوه می‌کند قانون مناسب با آن در دو کشور وضع شده است.

جعفری گفت:در روش اعتراضات خشونت آمیز که در قالب تخریب اموال و اشیا عمومی و خصوصی، ضرب و جرح و آسیب جسمانی مردم و ماموران حکومتی و... بروز پیدا میکند شیوه برخورد حکومت و دولت‌ها با هر کدام از این روش‌های نقد، متفاوت است.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان قوانین اعتراضات اظهار کرد: ادبیات قانونی روش‌های دمکراتیک اعتراض در ایران به صورت، نقد علنی و مطبوعاتی بر اصل ۲۴ قانون اساسی و آزادی بیان می‌توانند انتقادات خود را ایراد کنند.

او همچنین درخصوص تجمعات اعتراضی گفت: بر طبق اصل ۲۷قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، راهپیمایی‌ها مشروط به عدم حمل سلاح آزاد به رسمیت شناخته شده و در سال‌های اخیر ۲هزار و ۸۰۰تجمع اعتراضی در کشور به وقوع پیوسته است.

این استاد دانشگاه با بیان روش‌های خشونت آمیز در اعتراضات گفت:در خصوص روش‌های خشونت آمیز در صورتیکه تخریب اموال عمومی و ضد امنیتی صورت گیردبر طبق قانون تعزیرات اعمال خواهد شد.

دکتر جعفری همچنین در خصوص نحوه اعتراضات و نحوه برخورد با اعتراضات امریکا گفت: در مقایسه قوانین ایران با قوانین آمریکا باید قانون با قانون و نظریه با نظریه به صورت متناظر هم مقایسه صورت گیرد تا بتوان به چگونگی قوانین در این دو کشور پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->