سرخط خبرها

امام (ره) هنوز هم نگران باغمان است

  • کد خبر: ۱۶۶۳۰
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
امام (ره) هنوز هم نگران باغمان است
سید ابراهیم علیزاده معاون توسعه و مدیریت منابع شهرداری منطقه
دریادلان اقیانوس انقلاب ۵۷ بار دیگر خاک‌های روی دوشتان را بتکانید که وقت جشن و پایکوبی و رها شدن از دغدغه‌های ملت است. وقتی صدای پا از کوچه پس‌کوچه‌های خاطره‌ها به گوش می‌رسد گویی شهیدان هستند که آمده‌اند برای بیعت دوباره، برای هشدار و تذکر و بیداری. دهه فجر که از راه می‌رسد شهیدان پیمان‌نامه خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می‌آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله‌ها امام مهربان، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است.
شروع دهه فجر انقلاب اسلامی به روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ بر می‌گردد که حضرت امام خمینی (ره) بعد از تبعید پانزده ساله به ایران وارد شد و پایان آن ۲۲ بهمن است که انقلاب به پیروزی رسید.
 
۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ پرشکوه‌ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای حامل حضرت امام ساعت ۹:۳۰ صبح در فرودگاه مهرآباد نشست.
 
این روز به همین مناسبت به عنوان روز «ولایت مداری انقلابی‌گری، پیوند ناگسستنی امت و امام» نام گرفته است. یکشنبه ۱۳ بهمن به عنوان «تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی، تمدن نوین اسلامی»، دوشنبه ۱۴ بهمن با عنوان «جوان انقلابی، جهاد علمی، امید آفرینی»، سه‌شنبه ۱۵ بهمن با عنوان «مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولیدی»، چهارشنبه ۱۶ بهمن با نام «سبک زندگی اسلامی ایرانی، اعتلای منزلت زن، تحکیم خانواده»، پنجشنبه ۱۷ بهمن «معنویت، ایثار و شهادت»، جمعه ۱۸ بهمن «قرآن وعترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما»، شنبه ۱۹ بهمن «امنیت پایدار، بازدارندگی، پاسداری از انقلاب اسلامی»، یکشنبه ۲۰ بهمن «مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد»، دوشنبه ۲۱ بهمن «جهاد، مقاومت و استکبار ستیزی» و سه‌شنبه ۲۲ بهمن «حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها» نام‌گذاری شد.
 
 چه زیبا رهبر معظم انقلاب، آیت‌ا... خامنه‌ای، در بیانیه گام دوم فرمودند: «پیروزی انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدید عالم است. آن روز که جهان میان شرق و غرب مادی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی‌برد، انقلاب اسلامی ایران با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد، چهارچوب‌ها را شکست، کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید، دین و دنیا را در کنار هم مطرح و آغاز عصر جدیدی را اعلام کرد. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند.
 
اما این واکنش ناکام ماند. چپ و راست مدرنیته از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت تا تلاش گسترده و گوناگون برای خفه کردن آن هرچه کردند به اجل محتوم خود نزدیک‌تر شدند. اکنون با گذشت ۴۱ جشن سالانه انقلاب و ۴۱ دهه فجر یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شد و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار می‌دهد، دست و پنجه نرم می‌کند و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعار‌های خود همچنان به پیش می‌رود.» و در قسمتی دیگری از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب فرمودند: «انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ‌ترین و رسمی‌ترین انقلاب عصر جدید است.
 
انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملت بر نسلی که آغاز کرده و ادامه داد و بر نسلی که اینک دارد وارد فرایند بزرگ و جهانی چهل سال دوم می‌شود.
 
بار دیگر وقت آن رسیده است برای تلاش‌های هر روزتان در راستای مستحکم نگهداشتن این سرزمین و زحمات بی‌دریغی که برای مردم این مرزو بوم کشیده‌اید ادای احترام کنیم و به یاد جوانمردترین جوانمرد‌ها سر به تعظیم فرود آوریم.»
گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->