ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توضیحات وزیر بهداشت درباره صادرات «ربات جراح سینا» به اندونزی

  • کد خبر: ۱۶۷۰۱۵
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
توضیحات وزیر بهداشت درباره صادرات «ربات جراح سینا» به اندونزی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ظاهرا اشتباهی در فضای مجازی رخ داده بود و آن اینکه برخی‌ گفته بودند جمهوری اسلامی می خواهد تجهیزاتی نظیر ربات جراح سینا را اهدا کند، در حالی که ما این محصولات را به اندونزی صادر کردیم و آماده‌ایم تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی خود را به هر کشوری که علاقه‌مند باشد، صادر کنیم‌. بنابراین ما چیزی به اندونزی اهدا نکردیم، بلکه به آن کشور صادرات داشته و پول آن را دریافت کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث در جمع خبرنگاران گفت: باعث افتخار است که جوانان و دانشمندان ما در حوزه‌  تجهیزات پزشکی چه در ارتباط با تجهیزات سرمایه‌ای و چه تجهیزات مصرفی در حال فعالیت و نوآوری هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث بیش از ۵۰۰ غرفه در حوزه‌های گوناگون سلامت برپا شده و نمایندگان ۲۵ کشور در نمایشگاه حضور دارند.

وی نسبت به حضور بیش از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه ایران هلث ابراز امیدواری و خشنودی کرد و گفت: برخی از کالاهایی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند، کالاهای منحصر به‌فردی هستند.

دکتر عین‌اللهی تصریح کرد: به طور کلی نمایشگاه بین المللی ایران هلث امسال نسبت به سال گذشته ارتقای کمی و کیفی داشته است و امیدواریم بتوانیم تجهیزات پزشکی را متناسب با نیازهای کشورمان تولید کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از نیاز تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شود و ۶۰ درصد وارداتی است؛ نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه تجهیزات وارداتی ما است و  تلاش داریم که به مرور این مقدار را کاهش دهیم.

وی افزود: سال گذشته (۱۴۰۱) حدود ۱۲۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادرات داشتیم و با وضعیتی که اکنون از آن برخوردار هستیم، در سال‌های آینده می‌توانیم بازاریابی بهتری داشته باشیم.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به حضور خود در هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو اظهار کرد: در این اجلاسیه با ۱۰ نفر از وزرای بهداشت کشورهای مختلف مذاکره دو جانبه داشتم و بسیاری از این کشورها از جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تجهیزات و دارو درخواست همکاری و مشارکت داشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بعضی از کشورها مثل چین، هند، مالزی و عربستان سعودی امکاناتی داشتند که مایل بودند در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهند که در نشست‌های بعدی این موارد را به نتیجه خواهیم رساند.

وی کیفیت تجهیزات به نمایش درآمده در نمایشگاه بین المللی ایران هلث را مجموعا مثبت ارزیابی و تاکید کرد:  تلاش داریم شرکت‌های دانش بنیان را پشتیبانی کنیم و در دولت نیز آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده و تسهیلات و امکاناتی در اختیار آنان قرار گرفته و خواهد گرفت.

وی به رشد ۴۳ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در علوم پزشکی اشاره و تاکید کرد که تلاش داریم در سال آینده این درصد را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد درخواست کشور اندونزی برای خرید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، گفت: ما ربات جراح پیشرفته‌ای را که فقط تعداد محدودی از کشورها در دنیا آن را تولید می‌کنند نه تنها تولید کردیم، بلکه فناوری‌ آن را در اختیار کشور اندونزی قرار دادیم.

وی گفت: دولت اندونزی مایل است بسیاری از بیمارستان‌های درحال تاسیس خود را با امکانات و تجهیزاتی که در جمهوری اسلامی ایران تولید می شود، تجهیز کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ظاهرا اشتباهی در فضای مجازی رخ داده بود و آن اینکه برخی‌ گفته بودند جمهوری اسلامی می‌خواهد تجهیزات مذکور را اهدا کند، در حالی که ما این محصولات را به اندونزی صادر کردیم و آماده‌ایم تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی خود را به هر کشوری که علاقه‌مند باشد، صادر کنیم‌. بنابراین ما چیزی به اندونزی اهدا نکردیم، بلکه به آن کشور صادرات داشته و پول آن را دریافت کردیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->