پلیس مشهد در تعقیب جانیان اینستاگرامی | این ۲ قاتل مسلح را شناسایی کنید + تصاویر گوشی‌قاپ‌های خشن در دام پلیس مشهد | اعتراف به ۴۰ فقره سرقت با شگرد‌های مختلف کسب مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی توسط دانش‌آموز زنجانی نجات جان مسافر مشهدی از آبشار دوزین استان گلستان(۲۷ تیر ۱۴۰۴) انتشار اسامی رژلب‌ها و برق لب‌های غیرمجاز در بازار لوازم آرایشی آبادان گرم‌ترین شهر جهان شد آتش به جان طبیعت حفاظت شده ایلام افتاد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) شهادت ۳ هم‌وطن در حادثه تیراندازی در خمین (۲۷ تیرماه ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکورهای تجربی، هنر و زبان‌های خارجی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات واکنش آموزش‌وپرورش به شایعه افشای سوالات آزمون تیزهوشان و نمونه‌ دولتی پرونده کنکورهای دو نوبته بسته شد پایان سرخک و سرخجه در ایران؛ تأیید رسمی تا سال ۲۰۲۳ کنکور ۱۴۰۴ در آرامش برگزار شد | شروع ترم نوورودها به تعویق افتاد ۸ هزار نیروی پلیس راهور برای تأمین ایمنی تردد زائران اربعین ۱۴۰۴ آماده‌باش هستند زلزله ۴.۶ ریشتری شاهرود را لرزاند (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۱۴۰۴ راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رتبه بندی معلمان؛ مهم‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش‌

  • کد خبر: ۱۶۷۳۳۹
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
رتبه بندی معلمان؛ مهم‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش‌
وزیر آموزش و پرورش در مشهد گفت: رتبه بندی معلمان، مهم‌ترین برنامه این وزارتخانه است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی در نشست شورای معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد با اشاره به این که آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور است، گفت: مهم‌ترین نیاز ما این است که ارتباط اجزای این دستگاه عظیم را با هم هماهنگ کنیم؛ باید بررسی کنیم که چگونه اجزای آموزش و پرورش می‌توانند در کنار هم دقیق و درست کار کنند.

وی افزود: روح و ذات فرایند آموزش و پرورش انضباط و ارتباط است. بزرگترین چالش آموزش و پرورش نیروی انسانی، بودجه و کمبود امکانات و تجهیزات نیست، بلکه چالش به خود مشغول شدن آموزش و پرورش است.

صحرایی مسیر قوی ساختن آموزش و پرورش را هماهنگی اجزای بدنه آموزش و پرورش با یکدیگر عنوان کرد و گفت: اگر در بخش‌هایی از آموزش و پرورش هماهنگ هستیم، هنر مدیران است، اما باید این کار به طور سیستمی باشد، لذا نباید با یک انتصاب، هماهنگی از بین برود.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از رویه آموزش و پرورش به دلیل نشان ندادن اقدامات خوب مجموعه گفت: در مدارس، کار‌های بسیار خوبی انجام می‌شود، اما فقط کاستی‌ها دیده و بیان می‌شود. آموزش و پرورش فقط در هنگام اتهام از خود دفاع میکند، در صورتی که باید کنشگر باشیم.

وی با بیان مثالی از کنشگری آموزش و پرورش که در سال جدید اتفاق افتاد گفت: در امتحانات نهایی سال‌های گذشته زمانی که گفته می‌شد سوالات لو رفته، شروع به پاسخگویی می‌کردیم، در حالی که این اتفاق نمی‌افتاد. امسال کنشگری را پیش از امتحانات نهایی آغاز کردیم و بعد از شروع امتحانات سوالات را منتشر کردیم، زیرا انتشار سوال بعد از شروع آزمون به معنی لو رفتن سوال نیست.

صحرایی تصریح کرد: امسال مسئولین می‌توانند از هر حوزه امتحانی که می‌خواهند بازدید کنند تا سلامت و امنیت برگزاری امتحانات آموزش و پرورش، به آن‌ها اثبات شود.

وزیر آموزش و پرورش نکته سوم برای پیشرفت را تحول نامید و گفت: تحول ابتدا در ذهن و روح اتفاق می‌افتد، این که مانند دیگران فکر نکنیم. شهید آوینی می‌گفت؛ اگر کسانی که ایجادکننده تحول هستند از زمان خود تبعیت کنند تحول اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: یک مطالعه از روند‌های اداری نشان داده که با سیستمی و مکانیزه کردن کار‌ها می‌توان نیروی انسانی را کاهش داد و از این روش در امور اداری خود استفاده نکرده ایم.

صحرایی با اشاره به سخنی از شهید رجایی مبنی برآنکه «آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان؛ ساختمان چیزی نیست که نشود ساخت، ساختن معلم است که مشکل است» اظهار کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش را به شکل انقلابی متحول کنیم، نقطه شروع آن از معلم و تربیت معلم است، وزارت آموزش و پرورش باید به معلمان به طور ویژه توجه کند، زیرا انجام هر تربیتی بر روی دانش آموزان، از طریق معلمان ممکن است. بر این اساس دانشگاه تربیت معلم یک سازمان جدا نیست و باید در بطن آموزش و پرورش باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: توانمندسازی معلمان در تابستان در دستورکار قرار گرفته است، لذا باید از فرصت تابستان برای این کار استفاده کرد. هر استان باید یک برش از سند تحول برای خود بومی سازی کند.

او با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره نوسازی و توسعه و تجهیز استان گفت: ساخت استخرها، چمن‌های مصنوعی و این قبیل کارها، اقدامات ارزشمندی است و با این کار‌ها می‌توان دانش آموزان را از فضای مجازی دور کرد.

وی رتبه بندی معلمان را مهمترین برنامه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حال بررسی اعتبارات، اعتبارسنجی و صحت سنجی رتبه‌های قبلی هستیم. مقایسه کار یک معلم عشایر با معلم و استادی که در شهر با بهترین امکانات کتاب و مقاله می‌نویسد، اشتباه است.

صحرایی همچنین توجه به مسکن فرهنگیان، حضور صندوق ذخیره برای بهبود رفاه فرهنگیان و تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره را از برنامه‌های پیش رو مطرح کرد.

بنابراعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: با وجود تمام مشکلات، امید به اصلاح خیلی زیاد است و این مهم با همراهی همه ارکان نظام تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->