«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

عیسی زارع پور: نقشه راه ملی توسعه هوش مصنوعی تدوین شده است

  • کد خبر: ۱۶۸۰۹۵
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
عیسی زارع پور: نقشه راه ملی توسعه هوش مصنوعی تدوین شده است
وزیر ارتباطات اعلام کرد طبق تقسیم کار صورت‌گرفته، شورای‌عالی فضای مجازی متولی قانون‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی است.

به گزارش شهرآرانیوز -  به گفته زارع‌پور، این شورا درحال تدوین سند توسعه هوش مصنوعی بوده و وزارت ارتباطات نیز نقشه راه ملی توسعه این فناوری را تدوین کرده است.

عیسی زارع‌پور در حاشیه نشست امروز هیئت دولت به آخرین اقدامات انجام‌شده درزمینه سیاست‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت:

«طبق تقسیم کار صورت‌گرفته، شورای‌عالی فضای مجازی متولی این کار است و آن‌ها درحال کار روی سند توسعه هوش مصنوعی هستند. ما در وزارت ارتباطات نیز از یک سال و نیم قبل، مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات راه‌اندازی کرده‌ایم.»

به گفته وی، این وزارتخانه یک نقشه راه ملی برای توسعه هوش مصنوعی تدوین کرده و در اختیار مراکز سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر قرار داده است: «براساس آن، همه دستگاه‌ها مکلفند ظرفیت‌هایی را که هوش مصنوعی در آن بخش برای هوشمندسازی فراهم می‌کند، احصا کنند. در برنامه هفتم توسعه هم این امر تبدیل به تکلیف شده است.»

زارع‌پور با بیان اینکه بخش ارتباطات و هوشمندسازی یک فصل جدا در برنامه هفتم توسعه است، اظهار داشت که در آن لایحه بر استفاده حداکثری از هوش مصنوعی برای ایجاد تحول در دستگاه‌ها تأکید شده است.

او این اقدام را قدم بسیار بزرگی دانست و ابراز امیدواری کرد که به‌واسطه این طرح، دستگاه‌ها متحول شوند.

وزارت ارتباطات از بومی‌سازی حمایت می‌کند

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که استفاده کننده، حامی و هم مبلغ ظرفیت‌های داخل کشور در حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار و سکو (پلتفرم) است.

به گفته وی، وزارت ارتباطات هر سال اولویت‌های بومی‌سازی کشور در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را اعلام و از شرکت‌هایی که در این موضوعات سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌کند.

زارع‌پور همچنین به راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال گذشته اشاره کرد و گفت بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل شده‌اند و اکنون ۵۰ درصد خدماتشان را از این طریق ارائه می‌دهند.

به گفته وی، آن‌ها هدف‌گذاری کرده‌اند تا امسال صددرصد خدمات از طریق این پنجره ارائه و ۲۰ درصد خدمات دولت نیز هوشمند شود تا مردم بدون دخالت عامل انسانی، خدمات از دولت دریافت کنند.

وزیر ارتباطات باور دارد این اقدام به‌غیر‌از مزایایی همچون حذف امضای طلایی و کرامت مردم، به کاهش سفر‌های غیرضروری مردم به دستگاه‌های اجرایی و کاهش مصرف کاغذ کمک می‌کند که اثرات زیست‌محیطی خوبی دارد.

منبع: دیجیاتو


در ادامه حتما بخوانید

وزیر ارتباطات: در حال پیگیری برای رفع فیلتر گوگل پلی هستیم + فیلم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->