سرخط خبرها

معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ درخت گردو

  • کد خبر: ۱۶۸۳۶
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ درخت گردو
با اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی «محمد حسین مهدویان» به عنوان یکی از حاضران این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور معرفی شد.
درخت گردو پنجمین فیلم سینمایی محمد حسین مهدویان در مقام کارگردان می باشد و فیلم «ماجرای نیمروز۲ : ردخون» با بازی جواد عزتی و هادی حجازی فر آخرین فیلم اکران شده او بود، محمد حسین مهدویان تولید فیلم های سینمایی «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیمروز۲: ردخون» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

مهدویان پس از موفقیت‌های بسیاری که برای ساخت فیلم «ایستاده در غبار» کسب کرد با اولین فیلمش به نام «ماجرای نیمروز» به جشنواره سی ‌و‌ پنجم آمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد، این کارگردان پس از دست به ساخت فیلم «لاتاری» زد، فیلمی که نتوانست در جشنواره فیلم فجر به موفقیت برسد، اما در بخش فروش یکی از پرفروشترین آثار سال ۱۳۹۷ لقب گرفت و توانست مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما بکشاند.

وی بعد از شکست نسبی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر به سراغ سبک اصلی خود یعنی آثار مستند سینمایی رفت و توانست بار دیگر در ماجرای نیمروز تجربه موفقیت آمیز خود را تکرار کند، وی سال پیش دومین نسخه از فیلم «ماجرای نیمروز» را با عنوان «رد خون» را به جشنواره فجر رساند، هرچند این فیلم همچون نسخه اول اثر مورد اقبال رسانه ها قرار نگرفت.

عوامل این فیلم عبارتند از:

کارگردان: محمد حسین مهدویان

تهیه کننده: سید مصطفی احمدی

نویسنده: ابراهیم امینی، حسین حسنی

بازیگران: پیمان معادی، مینا ساداتی، مهران مدیری

مدیر فیلمبرداری : هادی بهروز
 
تدوین : محمد نجاریان

منبع: سلام نو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->