ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی - انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ظرفیت‌های امیدآفرین انقلاب اسلامی

  • کد خبر: ۱۶۸۴۲۸
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
ظرفیت‌های امیدآفرین انقلاب اسلامی
یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب، دستور جهاد تبیین است. ما باید امروز بتوانیم تبیین کنیم تا امید در جامعه اتفاق بیفتد و اگر امید در جامعه جریان داشته باشد، حرکت عمومی در جامعه اتفاق خواهد افتاد

یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب، دستور جهاد تبیین است. ما باید امروز بتوانیم تبیین کنیم تا امید در جامعه اتفاق بیفتد و اگر امید در جامعه جریان داشته باشد، حرکت عمومی در جامعه اتفاق خواهد افتاد؛ اما نقاط امیدبخش نظام، چه چیز‌هایی است؟ چرا ما باید به آینده این نظام امیدوار باشیم؟ در ادامه به شش نقطه امیدبخش بر اساس فرمایشات رهبر معظم اشاره خواهم کرد.

اولین نقطه امیدبخش نظام، نصرت الهی است. خداوند در طول تاریخ، این را به همه ما نشان داده است که هر جا ما دین خدا را یاری کردیم، خدا هم ما را یاری کرده است.

در طول همین چهل پنجاه سال اخیر، چه کسی تصور می‌کرد شاه از کشور خارج شود؟ دوستان و دشمنان چنین تصوری نمی‌کردند که این انقلاب به این صورت پیروز شود. مردم دین خدا را یاری کردند، خدا هم آن‌ها را یاری کرد.
یا هشت سال دفاع مقدس. چه کسی تصور می‌کرد ما برابر نصف دنیا پیروز شویم؟ بلوک شرق و غرب علیه ما متحد شدند. ما دین خدا را یاری کردیم، خدا هم ما را پیروز کرد و از این به بعد هم همین طور خواهد بود.

دومین نقطه امیدبخش، دستاورد‌های بی شمار چهل و اندی سال گذشته کشور است. ما در حدود این ۴۴ سال، دستاورد‌های بزرگی داشتیم که بسیاری از آن‌ها در دنیا سرآمد بوده است. ما از هیچ شروع کردیم. ما در دوران پهلوی‌ها و قاجار‌ها عقب نگه داشته شدیم؛ اما به برکت جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال دستاورد‌های بی شماری در ابعاد مختلف داریم. امروز امن‌ترین کشور دنیا در ناامن‌ترین نقطه دنیا هستیم. ما بیست سال پیش جزو پنجاه کشور اول دنیا در تولید علم نبودیم؛ اما الان به گزارش مراکز خارجی جزو پانزده کشور دنیا در تولید علم هستیم. ما بیست سال پیش جزو چهار کشور منطقه در تولید علم نبودیم؛ اما هم اکنون اولین کشور منطقه در تولید علم هستیم.

در بین مقالات پر استناد و با کیفیت دنیا، بیست سال پیش هیچ جایگاهی نداشتیم؛ اما الان بیش از سه برابر نسبت جمعیتمان، مقالات پر استناد و با کیفیت وجود دارد.

در موضوع دسترسی مردم به امکانات آموزشی و علمی، به گزارش «دبلیو اچ او»، ما چهل سال پیش جزو پایین‌ترین کشور‌های منطقه در امید به زندگی بودیم و امروز بالاتر از همه کشور‌های منطقه هستیم.

در بحث کرامت زن، به گزارش «دبلیو‌ای اف»، یعنی انجمن جهانی اقتصاد، رتبه یک دنیا در برابری حق تحصیل دختر و پسر را داریم. در ریشه کن کردن بی سوادی خانم ها، چهل سال پیش ۸۰ تا ۷۰ درصد خانم‌های ما بی سواد بودند؛ اما این رقم اکنون به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

سومین نقطه امیدبخش، به سلامت عبور کردن از بحران‌های پیچیده در طول سال‌های بعد از انقلاب است که یکی از این بحران‌ها اگر در برخی کشور‌ها اتفاق می‌افتاد، برای ساقط کردن آن‌ها کافی بود؛ بحران‌های نظامی، امنیتی، سیاسی، شبیخون و ناتو‌های فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی. بر این اساس تجربه خوبی در عبور از بحران‌ها داریم.

چهارمین نقطه‌ای که امید انسان را نسبت به آینده کشور زیاد می‌کند، افول دشمنان است. بیایم مقایسه کنیم صد سال پیش دشمن ما کجا بود و ما کجا بودیم و امروز دشمن ما کجاست و ما کجا هستیم.

نقطه پنجم امید بخش این کشور، ظرفیت‌های بی شمار آن است. گام دوم انقلاب، گام استفاده درست از ظرفیت‌های جوان، منابع و معادن است. ما در این چهل سال گذشته، کم استفاده کردیم؛ و آخرین نقطه امیدبخش این نظام این است که مشکلات کشور ما راه حل دارد و راه حل آن نیز در درون است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->