سرخط خبرها

۴ کودک، ۴۰ روز پس از یک سانحه هوایی در آمازون پیدا شدند + عکس

  • کد خبر: ۱۶۸۴۷۶
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
۴ کودک، ۴۰ روز پس از یک سانحه هوایی در آمازون پیدا شدند + عکس
گروه‌های امداد و نجات کلمبیا موفق شدند ۴ کودک که از ۴۰ روز پیش بعد از سقوط یک هواپیمای سبک در قلب جنگل‌های آمازون مفقود شده بودند را زنده و سالم پیدا کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، ۴ کودک پس از زنده ماندن از یک سانحه هوایی بعد از گذراندن چند هفته در جنگل‌های آمازون در کلمبیا زنده پیدا شدند.

براساس این گزارش، زنده پیدا شدن این ۴ خواهر و برادر ۱۳، ۹، ۴ و یک ساله آنقدر عجیب بود که رئیس جمهور کلمبیا در پیامی آن را یک شادی عمومی برای کل کشور خواند.

مادر این بچه‌ها و دو خلبان این هواپیما بعد از سقوط هواپیمای سبک آن‌ها در جنگل‌های آمازون در روز اول ماه مه (۴۰ روز پیش) جان باخته‌اند.

۴ کودک، ۴۰ روز پس از یک سانحه هوایی در آمازون پیدا شدند + عکس

کودکان مفقود شده مرکز یک عملیات نجات گسترده با مشارکت ده‌ها سرباز و مردم محلی بود.

«گوستاوو پترو» رئیس جمهور کلمبیا افزود: یافتن این بچه‌ها یک روز معجزه آسا را رقم زد. آن‌ها تنها بودند. آن‌ها به نمونه کاملی از بقا دست یافتند که در تاریخ ماندگار خواهد شد. این بچه‌ها امروز بچه‌های صلح و بچه‌های کلمبیا هستند.

رئیس جمهور کلمبیا تصاویری منتشر کرده که افراد گروه نجات را در حال مراقبت از این کودکان بعد از ۴۰ روز گم شدن در جنگل‌های آمازون نشان می‌دهد. یکی از افراد گروه در حال آب دادن با بطری به کوچکترین عضو این خانواده و دیگری درحال غذا دادن با قاشق به دیگر بچه‌ها است.

ویدئوی منتشر شده از وزارت دفاع کلمبیا نیز نشان می‌دهد که این کودکان در تاریکی به یک بالگرد که در بالای درختان پروار می‌کند منتقل می‌شوند.

کودکان برای معاینات پزشکی اولیه به بیمارستان منتقل شدند و با پدربزرگشان نیز تلفنی صحبت کرده‌اند.

هواپیمای «سِسِنا ۲۰۶» که بچه‌ها و مادرشان قبل از سقوط با آن سفر می‌کردند، از «آراراکوارا» در استان آمازون به مقصد «سن خوزه دل گوایر» پرواز می‌کرد که به دلیل خرابی موتور هشدار صادر کرده بود.

جسد این سه قربانی بزرگسال این حادثه توسط ارتش در محل سقوط هواپیما پیدا شد، اما به نظر می‌رسد که بچه‌ها برای یافتن کمک و پناه از لاشه هواپیما جدا شده و به میانه جنگل رفته بودند.

جستجوی گسترده بلافاصله آغاز شد و زمانی که امدادگران اقلام به جا مانده از کودکان، از جمله یک بطری نوشیدنی کودک، یک قیچی، یک کش مو و یک پناهگاه موقت پیدا کردند به احتمال زنده ماندن آن‌ها پی برده بودند. همچنین رد پا‌هایی از کودکان دیده شده بود که جستوگران را به این نتیجه رسانده بود که بچه‌ها در این جنگل که محل زندگی درندگان، مار‌ها و حیوانات وحشی مختلف است ممکن است زنده مانده باشند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->