علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

استاندار خراسان‌رضوی: ۱۵۰۰ روستا در استان با مشکل اساسی تأمین آب مواجه‌اند + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۹۴۸۸
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
استاندار خراسان‌رضوی: ۱۵۰۰ روستا در استان با مشکل اساسی تأمین آب مواجه‌اند + فیلم
استاندار خراسان رضوی از مشکلات اساسی در تأمین آب شرب ۱۵۰۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت در این استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در اولین همایش سراسری «خیران آبرسان» در مشهد گفت: خراسان رضوی بیش از ۹ میلیون جمعیت ثابت دارد. البته در کنار این موضوع به‌سبب حضور زائران گرامی، ما در طول سال میزبان بیش از ۴۰ میلیون مسافر نیز هستیم و طبعا برای این زائران نیز باید آب تأمین شود.

وی ادامه داد: اکنون سه سال است که با خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه هستیم و روستا‌های ما گرفتار کم‌آبی شده‌اند.  

نظری یادآور شد: خراسان رضوی به‌عنوان استانی پهناور، دارای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار روستاست که از این حیث بیشترین جمعیت روستایی کشور را خراسان رضوی در خود جای داده است، اما با تجهیزات و تأسیسات فرسوده کنونی، خدمت‌رسانی به این قشر با مشکل همراه شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: شبکه و تأسیسات آبی استان فرسوده و قدیمی است، به‌طوری‌که عمر برخی تجهیزات به ۴۰ سال قبل باز‌می‌گردد. همین موضوع موجب شد که چندی قبل، شبکه توزیع آب بجستان از مدار خارج شود و شرایط دشواری برای ساکنان این شهر پیش بیاید.

وی تأکید کرد: استان ما ۲۵۹۶ روستای بیش از ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد، ۱۵۰۰ روستا با مشکل اساسی برای تأمین آب مواجه‌اند. قطعا دولت به‌تنهایی نمی‌تواند آب را مدیریت کند، اما بخش خصوصی و خیران با حضور به‌موقع و همراهی با دولت در زمینه‌های مصرف، ایجاد و تأامین می‌توانند بار بزرگی را از دوش روستاییان نیازمند به آب بردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->