حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده
سرخط خبرها

نیویورک تایمز از احتمال توافق غیرمکتوب میان ایران و آمریکا خبرداد

  • کد خبر: ۱۶۹۵۱۵
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
نیویورک تایمز از احتمال توافق غیرمکتوب میان ایران و آمریکا خبرداد
به گفته مقامات سه کشور، دولت بایدن برای محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران و آزادی آمریکایی‌های زندانی بی سر و صدا با ایران مذاکره کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: هدف آمریکا دستیابی به یک توافق غیررسمی و غیرمکتوب است که برخی مقامات ایرانی آن را «آتش بس سیاسی» می‌نامند. هدف آن جلوگیری از تشدید تنش بیشتر است.

ایران بر اساس توافق جدید موافقت خواهد کرد که اورانیوم را فراتر از سطح تولید فعلی خود که ۶۰ درصد است، غنی سازی نکند، حملات مرگبار به پیمانکاران آمریکایی در سوریه و عراق توسط نیروهای نیابتی خود در منطقه را متوقف می‌کند، همکاری خود را با بازرسان آژانس گسترش می‌دهد و از فروش موشک‌های بالستیک به روسیه خودداری می‌کند.

در مقابل، ایران انتظار دارد که ایالات متحده از تشدید تحریم‌ها، اجتناب کند. توقیف نفتکش‌های خارجی حامل نفت، همانطور که اخیرا در آوریل انجام شد، متوقف کند. به دنبال قطعنامه‌های تنبیهی جدید در سازمان ملل یا آژانس علیه ایران به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای‌اش نباشند.

همچنین ایالات متحده میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران را که استفاده از آن‌ها محدود به اهداف بشردوستانه است، در ازای آزادی سه زندانی ایرانی آمریکایی آزاد کند.
در همین راستا، ایالات متحده هفته گذشته معافیتی صادر کرد که به عراق اجازه داد ۲.۷۶ میلیارد دلار بدهی خود به ایران را بپردازد. مقامات ایرانی همچنین تلاش می‌کنند تا حدود ۷ میلیارد دلار پول ایران در کره جنوبی را بدست آورند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->