صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیأت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای« رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا انتشار تریلر جدید سریال Star Wars: The Acolyte + عکس و فیلم حکایت موش‌های هم‌افزا و گربه سوءاستفاده‌چی یادی از زنده‌یاد احمد گلچین معانی، شاعر، ادیب و پژوهشگر| گلچین گلزار ادب نشست گفت‌وگومحور با عنوان «مربیان و معلمان، پنجره‌هایی به سمت دانایی» پژمان جمشیدی و سام درخشانی با «تگزاس ۳» به سینما‌ها می‌آیند + زمان اکران گرد پیری بر چهره حامد بهداد + عکس
سرخط خبرها

اکران مردمی «مصلحت» با حضور عوامل فیلم در مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۹۵۵۶
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
اکران مردمی «مصلحت» با حضور عوامل فیلم در مشهد + فیلم
«حسین دارابی» کارگردان فیلم سینمایی «مصلحت» عصر امروز پس از اکران این اثر در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد، گفت: این فیلم ۳ سال اجازه پخش نمی‌گرفت و قوه قضائیه با فیلم مشکل جدی داشت. ۳ سال صبر کردیم که اتفاق جدی برای فیلم نیفتد و کیان فیلم حفظ شود. به جز چند دیالوگ ریز و یک پلان، چیزی از فیلم کم نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، فیلم سینمایی «مصلحت» ساخته «حسین دارابی» است پس از گذشت ۳ سال از اکران آن در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، بالاخره امسال توانست مجوز اکران عمومی را کسب کند و از ۱۷ خردادماه نیز در سینما‌های سراسر کشور اکران شده است. فیلمی که داستانی سیاسی و پرطعنه دارد و در جریان داستان این فیلم که اوایل سال ۶۰ اتفاق می‌افتد، اختلاف سیاسی میان یکی از شخصیت‌های بانفوذ نظام با فرزندش، آن‌ها را در مقابل هم قرار می‌دهد و موجب تقابل و موازانه پیوند خانوادگی و مصلحت سیاسی کشور می‌شود. عنوان این فیلم هم در ابتدا «پدری» بود که بعدا به «مصلحت نظام» و در نهایت به «مصلحت» تغییر کرد.

این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر توانست جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد که از جمله آن می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، سیمرغ بلورین بهترین تدوین، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن، سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه، دیپلم افتخار بهترین کارگردان اول و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن اشاره کرد.

اکران مردمی و مراسم امضای پوستر این فیلم، عصر امروز با حضور جمعی از عوامل فیلم در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد.

به جز چند دیالوگ ریز و یک پلان، چیزی از فیلم سانسور نشد

«حسین دارابی» کارگردان فیلم پس از پایان اکران فیلم و در جمع مخاطبان، با بیان این که لذت بخش‌ترین چیز برای هنرمندان این است که بازخورد‌های اثر هنری خود را بشنود و ببیند، ترجیح داد زمان خود را به پاسخ به پرسش‌های مخاطبان اختصاص دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این که در فیلم سانسور اتفاق افتاده یا نه، خاطرنشان کرد: این فیلم ۳ سال اجازه پخش نمی‌گرفت و قوه قضائیه با فیلم مشکل جدی داشت. ما در این ۳ سال به همراه تهیه کننده و دوستان حوزه هنری و موسسه اوج، مذاکرات و جلسات فراوانی با قوه قضائیه داشتیم تا این که توانستیم آن‌ها را متقاعد کنیم برداشتی که از فیلم می‌شود غلط است.

وی افزود: ۳ سال صبر کردیم که اتفاق جدی برای فیلم نیفتد و کیان فیلم حفظ شود. به جز چند دیالوگ ریز و یک پلان، چیزی از فیلم کم نشد.

انتخاب اسم «مصلحت» برای این فیلم، از این واژه غبارروبی کرد

دارابی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با انتخاب نام «مصلحت» برای فیلم گفت: دراین فیلم بیان می‌شود اول فکر می‌کردند مصلحت چیز دیگری است. اما بعد آن دیالوگ معروف آقای مشکاتیان (قائمیان) در فیلم را داشتیم که می‌گفت مصلحت یعنی عدالت و دفاع از مظلوم.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم با انتخاب این اسم، از توهمی که درباره واژه مصلحت وجود داشت، غبارروبی شد و کل فیلم هم همین موضوع را بیان می‌کند.

برای من بزرگترین نعمت این است که از فیلم «مصلحت» در مشهد رونمایی شد

فرهاد قائمیان بازیگر فیلم نیز ضمن تشکر از کارگردان فیلم برای سپردن نقشی حساس در این فیلم به او گفت: به نوبه خود افتخار می‌کنم که در جمع شما هستم.  

وی افزود: امروز جایی نوشتم خوشبخت‌ترین انسان روی زمین هستم. امروز هم در خدمت شما هستم و هم بزرگترین افتخار من این است که همیشه در حرم امام رضا (ع) بوده ام و رفت و آمد داشتم. امروز برای من بزرگترین نعمت این است که از فیلم مصلحت در مشهد رونمایی شد. از مشهد خاطرات خوبی داشته ام و امروز لذت بخش‌ترین خاطره من خواهد بود که از مشهد با خود می‌برم.

بدترین چیز این است که ایرانی در مقابل ایرانی بایستد

«وحید رهبانی» دیگر بازیگر فیلم مصلحت نیز که با لباسی با نقش حکیم ابوالقاسم فردوسی در این برنامه حاضر شده بود، در سخنانی کوتاه و در پاسخ به پرسش مخاطبی درباره تفکیک فیلم‌ها به انقلابی و غیرانقلابی گفت: خواهش می‌کنم کم کم این داستان انقلابی و غیر انقلابی را حذف کنیم. فیلم ما در مورد «بخشش» است. درباره این است چقدر راحت می‌توانیم ببخشیم. بهتر آن است که فضا را دو قطبی نکنیم. اگر قرار باشد اینگونه باشد، باید به جان هم بیفتیم.

وی تاکید کرد: من نه طرفدار سلبریتی‌ها هستم و نه از این طرف و آن طرف طرفداری می‌کنم. من طرفدار همه ایران هستم. معتقد هستم باید بالاخره باید با هم آشتی کنیم. امیدوارم این فیلم و شبیه این فیلم باعث شود ما از این سینما بیرون برویم و به دیگران بگوییم بیایند و فیلم ببینند و با هم آشتی کنیم. بدترین چیز این است که ایرانی در مقابل ایرانی بایستد.

رهبانی افزود: امیدوارم بتوانیم با یکدیگر گفتگو کنیم. نباید به یکدیگر برچسب انقلابی و ضدانقلاب بچسبانیم. این موضوع، زمانی وجود داشته و ما از آن گذر کرده ایم. باید کم‌کم به سمت آشتی برویم.

برای بازیگر «نقش» مهم است

«مجید نوروزی» دیگر بازیگر فیلم نیز در این مراسم در پاسخ به پرسش مخاطبی در ارتباط با سلبریتی‌ها و بازیگران گفت: برای بازیگر «نقش» مهم است و لزوما فیلمی که ساخته می‌شود، با ایدئولوژی و خط فکری بازیگر همسو نیست.

وی تاکید کرد: بازیگر آنقدر قدرت انتخاب ندارد که ۲۰ سال صبر کند فیلمی ساخته شود که حتماً باید ایدئولوژی و خط فکری و طرز فکر او بخواند. ما بازیگر هستیم و سعی می‌کنیم نقشی را که می‌خواهیم بازی کنیم، به نحو احسن و در حد توان خود بازی کنیم.

وی در پایان سخنان خود با بیانی طنز خطاب به حاضران در سالن گفت: اگر فیلم را دوست داشتید، به زور دوستان و خانواده خود را به سینما بیاورید که لذت ببرند و اگر آن را دوست نداشتید هم باز آن‌ها را به زور به سینما بیاورید که عذاب بکشند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->