شهرآرانیوز - پلتفرم یوتیوب از کارمندان خود دعوت کرده است تا محصول جدیدی به نام Playables را آزمایش کنند که به کاربران امکان میدهد مستقیماً در خود یوتیوب به بازیهای آنلاین دسترسی داشته باشند. نکته جالب این است که مهم نیست کاربران از چه دستگاهی استفاده میکنند: ظاهراً بازیها هم در موبایل و هم روی دسکتاپ قابل دسترسی هستند.
کاربران میتوانند با استفاده از مرورگر وب یا برنامه یوتیوب، بازیها را در گوشی اندرویدی یا iOS اجرا کنند. در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که در حال حاضر چندین بازی برای آزمایش در دسترس هستند، اما به شکل مشخص به بازی Stack Bounce اشاره شده است. Stack Bounce یک بازی آرکید با پشتیبانی از تبلیغات است که در آن بازیکنان باید با یک توپ لایههای آجر را بشکنند.
همانطور که وال استریت ژورنال اشاره میکند، یوتیوب در حال حاضر از پخش زنده (استریم) بازی درآمد کسب میکند، اما در بحبوحه کاهش هزینههای تبلیغاتی، این محصول راه دیگری را برای درآمدزایی از صنعت بازیهای ویدئوی به این پلتفرم میدهد.
این سرویس کاملا با گوگل اِستِیدیا (Stadia)، سرویس اشتراکی بازی ابری که در نهایت تعطیل شد، متفاوت است. Playables شاید بیشتر شبیه محصول بازی Netflix باشد که به کاربران پولی خود دسترسی به بازیهای معمولی روی موبایل را میدهد. نتفلیکس جاهطلبیهای زیادی برای ابتکار در صنعت بازی خود دارد. طبق گزارشها این شرکت در حال کار بر روی سرویسی است که بازیهای تلویزیونی را میتوان با گوشی همراه به عنوان کنترلر تجربه کرد.