خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف مواد غدایی احتکار شده در کاشمر به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

چگونه کد پستی منزل را پیدا کنیم؟

  • کد خبر: ۱۷۱۳۵۸
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۸
  • ۱
چگونه کد پستی منزل را پیدا کنیم؟
احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام پر کردن فرم‌های بانکی و اداری به قسمت کد پستی برخورده و آن را به یاد نداشته باشید، و بدون آن نیز اطلاعات شما ناقص باقی خواهد ماند. در این مطلب سریع‌ترین راه‌ها برای دریافت کد پستی را به شما یاد نشان می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امروزه برای استفاده از خدمات آنلاین مثل خرید اینترنتی، گرفتن کد بورسی، افتتاح حساب بانکی یا صرافی ارز دیجیتال و ... به کد پستی منزل یا محل کار نیاز است. اما معمولا این کد ۱۰ رقمی را حفظ نیستیم یا تا به حال برای دریافت آن اقدامی نکرده‌ایم. به لطف عصر دیجیتال، استعلام کد پستی با چند روش ساده ممکن است که در ادامه به راه‌های دریافت آن به دو صورت سنتی و اینترنتی اشاره می‌کنیم.

قبض‌ها را چک کنید

اولین و قدیمی‌ترین راه برای یافتن کد پستی منزل یا محل کار، رفتن به سراغ یکی از قبوض آب، برق یا گاز است. به طور معمول در بخش نشانی قبوض هر ملک، کد پستی نوشته شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

چگونه کد پستی منزل را پیدا کنیم؟
اما اگر مستاجر بوده یا برای کمک به محیط زیست و مقابله با شیوع کرونا، پیامک را جایگزین قبض کاغذی کرده باشید برای به دست آوردن آن بایستی از روش‌های دیجیتالی بهره ببرید.

استعلام آنلاین

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه استعلام کد پستی استفاده از اینترنت است. درگاه خدمات الکترونیک GNAF شرکت ملی پست نوعی کد پستی یاب آنلاین است که پس از مراجعه به آن، با کلیک روی «یافتن کدپستی» که در قسمت بالا سمت چپ صفحه اول قرار گرفته است، می‌توانید جهت دریافت کد پستی منزل یا محل کار اقدام کنید.

چگونه کد پستی منزل را پیدا کنیم؟
پرتال شرکت ملی پست دو راه را برای استعلام کد پستی در اختیار کاربران قرار داده است که به توضیح هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم و شما می‌توانید هر کدام که برای‌تان آسان‌تر بود را انتخاب کنید.

دریافت کد پستی براساس آدرس

اولین راه، جستجو براساس آدرس است که بایستی در نوار مشخص شده، ابتدا نام شهر یا روستای خود را وارد و از فهرست نمایش داده‌شده انتخاب کنید.
در مرحله بعد نوبت به وارد کردن پلاک و اسم آخرین کوچه یا خیابانی که ملک شما در آن قرار دارد می‌رسد. به طور مثال اگر منزل شما در خیابان امام خمینی – خیابان حسینیه – حسینیه ۱۶ قرار دارد بایستی حسینیه ۱۶ را وارد و در لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

چگونه کد پستی منزل را پیدا کنیم؟
اگر ملک شما آپارتمانی باشد، فهرست تفکیک شده براساس واحد‌های آپارتمان نمایش داده شده که می‌توانید کد پستی منزل خود را به راحتی پیدا کنید.

کد پستی از روی نقشه

جستجوی کدپستی با پیمایش نقشه به تازگی در سامانه ملی پست قرار داده شده است. با کلیک روی نقشه، شهری که در آن سکونت دارید را انتخاب کنید.

چگونه کد پستی منزل را پیدا کنیم؟
سپس نام محله‌تان را وارد کنید یا با زوم کردن روی نقشه، محله خود را پیدا و براساس پلاک، ملک خود را انتخاب کنید.
با کلیک روی «اطلاعات واحدها» و وارد کردن کد امنیتی، می‌توانید کد پستی مورد نظر خود را پیدا کنید.
با استفاده از گزینه کپی نیز به راحتی می‌توانید آن را در هر جایی که می‌خواهید ذخیره کنید.

دریافت کد پستی با شماره تلفن و پیامک (غیرفعال)

استعلام کدپستی از طریق شماره تلفن ثابت یکی از خدمات جالب سازمان پست کشور بود که مدتی است قابلیت دسترسی ندارد. در این روش تنها کافی بود شماره تلفن ثابت محلی که قصد گرفتن کد پستی آن را دارید به شماره ۷۰۸۷ ارسال کنید که هزینه این روش ۲۰۰ تومان بود، اما در حال حاضر این سرویس فعال نیست.
همچنین پیش از این امکان دریافت کد پستی طی تماس با سرشماره‌ای مشخص وجود داشت، اما این خدمت دیگر در دسترس نیست.

استعلام کد پستی از طریق کارت ملی

استعلام کد پستی از طریق کد ملی امکان پذیر نیست، اما اگر هنوز کارت ملی قدیمی (کاغذی) دارید می‌توانید از پشت آن جهت دریافت کد پستی منزل استفاده کنید. در پشت کارت ملی‌های قدیمی کد پستی منزل افراد ثبت شده است.

مراجعه حضوری

موارد ذکر شده همگی غیرحضوری بوده و دیگر از ترافیک و خطرات شیوع کرونا در امان هستید. اما اگر استفاده از خدمات آنلاین برایتان پیچیده است، می‌توانید به صورت حضوری به دفاتر پستی در سراسر کشور مراجعه کرده و کد پستی و تاییدیه آن را دریافت کنید. البته این خدمت مشمول هزینه است. براساس آخرین تعرفه اعلام شده از سوی شرکت پست در اسفند ۱۴۰۰، ارائه اطلات کد پستی ۲۷۳۰ تومان هزینه دارد. صدور گواهی کدپستی نیز با شرایط مختلفی ارائه شده و هزینه آن بین ۲۰۸۰ تومان تا ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
0
این طرح ها فقط برای گرفتن پول از مردمه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->