سرخط خبرها

رونمایی از دیوارنگاره شهدای ادوات استان خراسان رضوی در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۱۸۵۳
  • ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
رونمایی از دیوارنگاره شهدای ادوات استان خراسان رضوی در مشهد
همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان، از دیوارنگاره شهدای ادوات استان خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و با حضور جمعی از ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس شهدا و خانواده‌های معظم شهدا، از دیوارنگاره شهدای ادوات استان خراسان رضوی در تقاطع خیابان‌های ملک الشعرای بهار و امام خمینی (ره) مشهد رونمایی شد.
سردار «اکبر نجاتی» از پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس در این مراسم با بیان این که پس از دوران دفاع مقدس نیز مسیر شهدا را دنبال می‌کنیم، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، یاد و خاطره شهدا باید زنده و روحبخش و الگو باشد تا حیات معنوی جامعه حفظ شود و انسان در مسیر سیر الی الله قرار بگیرد.
وی افزود: شهدا اینگونه انسان‌های بزرگی بودند و ما باید تلاش کنیم این مسیر کمرنگ نشود.


سردار نجاتی خاطرنشان کرد: ستاد یادواره شهدای ادوات، چند سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش کرده ایم آنچه از آن ایام به جا مانده است، اعم از خاطرات و مظلومیت‌ها و سختی‌ها و توکل به خدا را در قالب بیان خاطرات شهدا و ایثارگان، احصا کنیم. بیش از هزار و ۲۰۰ شهید و ۱۰ هزار رزمنده ادوات در گروه‌های رزمی استان خراسان رضوی در دوران دفاع مقدس شناسایی شده اند. در این مسیر ۷۷ برنامه اعم از فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، جمع آوری آثار مکتوب و صوتی و تصویری، انجام فعالیت‌های تصویری و موزه ای، فعالیت‌های حوزه رسانه و فضای مجازی و ... تعریف شده و تلاش کرده ایم تا آنجا که مقدور بوده، فعالیت کنیم. 
وی تاکید کرد: تلاش کرده ایم به فرمایش رهبری که هر کس اسلحه خود را تحویل داد، تصور نکند کار به پایان رسیده و باید قلم و کاغذ بردارد و خاطرات آن دوران را بنویسد، جامه عمل بپوشیم.
سردار نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام تلاش دشمن این است که از میان جوانان ما یارگیری کند. این شرایط و وجود سیطره تبلیغی و رسانه‌ای دشمن، مشابه شرایط دفاع مقدس است. همه اعم از مردم و مسئولان و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی باید تلاش کنند تا شهدا را به عنوان الگو به جامعه امروز معرفی کنیم و نگذاریم تلاش دشمن به نتیجه برسد.
وی تاکید کرد: از خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران، مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این مسیر، ما را یاری کنند.

گفتنی است در این مراسم ضمن تجلیل از ایثارگران و رزمندگان و خانواده‌های شهدای ادوات استان، از تصویر طراحی شده شهیدان «حشمت الله جلیلیان» فرمانده ادوات لشکر ویژه شهدا، «محسن ظریف» فرمانده ادوات تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع)، «محمد سبزیکار» فرمانده ادوات لشکر ۵ نصر، «جمال معتمدی» فرمانده ادوات لشکر ۵ نصر و «حسینعلی محصل» فرمانده ادوات تیپ ۲۱ امام رضا (ع) که توسط «احمد منصوب» هنرمند انقلابی مشهد بر دیواره ورزشگاه شهید نورالله کاظمیان طراحی شده است، رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->