پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد
سرخط خبرها

پنج سس سالاد کم کالری و خوشمزه + دستور تهیه

  • کد خبر: ۱۷۲۱۲۱
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۸
پنج سس سالاد کم کالری و خوشمزه + دستور تهیه
دستور تهیه ۵ نوع سس سالاد از جمله سس وینیگرت، سس ماست، وینگرت خردل و... را در ادامه بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، سالاد‌ها غذا‌های سالمی هستند به شرطی که بدانید چگونه آنه را با سس مناسب و سالمی طعم دار کنید. شاید ندانید، اما بیشتر سس‌های سالادی که در خواربارفروشی محلی خود پیدا می‌کنید، حتی سس‌های کم‌چرب، بسیار مغذی نیستند. نه تنها این، بلکه مملو از نمک، چربی‌های ترانس و شیرین کننده‌ها نیز هستند. بله، آن‌ها خوشمزه هستند، اما همچنین دارای کالری بالایی هستند.

خوشبختانه، طیف گسترده‌ای از مواد طبیعی وجود دارد که می‌توانید برای تهیه سس‌های سالاد سالم و خوشمزه استفاده کنید که حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما نیز هستند. در واقع، این روز‌ها بسیاری از مردم آن‌ها را انتخاب می‌کنند. بهترین بخش این است که آن‌ها برای تقریباً هر رژیم غذایی کاملاً مناسب هستند.


ما در این مطلب پنج دستور تهیه سس سالاد عالی را به شما ارائه می‌دهیم.

پنج سس سالاد کم کالری و خوشمزه + همراه با دستور تهیه
سس وینیگرت

در این دستور روغن زیتون و سرکه را با هم مخلوط کرده و یک سس خامه‌ای و یکدست با طعم عالی به دست می‌آورید. وینگرت خانگی یکی از بهترین سس‌های سالاد کم کالری است. این واقعا طعم سالاد را بهبود می‌دهد.
‌می‌توانید با هر نوع سرکه‌ای که در دست دارید یکی درست کنید. نتیجه صرف نظر از آن عالی خواهد بود و با بیشتر سالاد‌ها به خوبی جفت می‌شود. این امر به ویژه در مورد سالاد‌هایی که حاوی پیازچه، گوجه فرنگی و فلفل و سایر سبزیجات هستند، صادق است.
برای تهیه این سس به یک قاشق غذاخوری سرکه، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و نمک به اندازه دلخواه نیاز دارید.
ابتدا تمام مواد را در یک کاسه عمیق بریزید. سپس آن‌ها را خوب هم بزنید. در نهایت، سالاد خود را با آن بپوشانید.

پنج سس سالاد کم کالری و خوشمزه + همراه با دستور تهیه

وینگرت خردل

خردل به هر غذایی که اضافه شود، حس بسیار خاصی می‌بخشد. با این وینیگرت به خوبی هماهنگ می‌شود. زیرا با سایر مواد سنتی مانند سرکه، روغن زیتون و لیمو ترکیب می‌شود. این سس را با هر گونه مخلوط سبزیجات حاوی کاهو، گوجه فرنگی و پیاز را امتحان کنید.


موارد لازم برای تهیه این سس عبارتند از:
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری.
آب لیمو۱ قاشق غذاخوری
سرکه انگور۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
خردل یک پیمانه

ابتدا تمام مواد را در یک کاسه عمیق بریزید. سپس، همه چیز را خوب مخلوط کنید. در نهایت آن را به سالاد خود اضافه کنید.

پنج سس سالاد کم کالری و خوشمزه + همراه با دستور تهیه

سس ماست

این سس بر پایه ماست است و حس تازه‌ای به سالاد شما می‌بخشد. اگر می‌خواهید یک سس سالاد خوشمزه و خامه‌ای کم کالری داشته باشید، باید این سس را امتحان کنید.
سس‌های مبتنی بر ماست یکی از محبوب‌ترین سس‌های سالاد هستند. این به این دلیل است که آن‌ها نه تنها خوشمزه هستند، بلکه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها هستند.


موارد لازم برای تهیه این سس عبارتند از:
ماست ساده: نصف فنجان
نصف لیمو
غذاخوری روغن زیتون فوق بکر- ۲ قاشق
جعفری خرد شده- ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان دلخواه


برای تهیه این سس ابتدا همه مواد را در یک کاسه عمیق بریزید. سپس، آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید. آن را بچشید و در صورت لزوم نمک بیشتری اضافه کنید. وقتی آماده شد، آن را روی سالاد و سبزیجات خود بریزید.

پنج سس سالاد کم کالری و خوشمزه + همراه با دستور تهیه

سس سیر

سیر به غذا‌های سالادی که سبزیجات زیادی دارند طعم زیادی می‌بخشد. حتی می‌توانید از این سس سیر در ساندویچ و غذا‌های سرخ کردنی استفاده کنید.

مواد لازم:
سیر خام: ۳ حبه
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
سرکه: ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم


ابتدا سیر را له کنید؛ سپس آن‌ها را به همراه روغن زیتون، سرکه و نمک به غذاساز اضافه کنید. پس از به دست آوردن سس یکدست، مخلوط آماده برای اضافه کردن به سالاد شما است.

پنج سس سالاد کم کالری و خوشمزه + همراه با دستور تهیه
سس آووکادو-خیار

این یک سس سالاد کم کالری عالی است و اگر طعم گرمسیری را ترجیح می‌دهید، آووکادو نه تنها به سالاد شما طعم می‌بخشد، بلکه بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را نیز تامین می‌کند. آووکادو یک ماده عالی برای هر نوع سالادی است.
بنابراین، چرا آن را به یک سس سالاد کم کالری اضافه نکنید؟ حتی بهتر از آن، کمی خیار، پونه کوهی و لیموترش برای طعم تندتر استفاده کنید.


مواد لازم:
نصف خیار پوست کنده
نصف آووکادو له شده
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
ماست ساده: ۳ قاشق غذاخوری
پونه کوهی خشک: ۱ قاشق غذاخوری
پوست لیمو (به دلخواه) مقداری
نمک و فلفل به میزان لازم


ابتدا خیار و آووکادو را با هم میکس کنید. سپس روغن زیتون، ماست ساده و پونه کوهی را اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. وقتی سس غلیظ و یکدستی به دست آوردید، پوست لیمو رنده شده، فلفل و نمک را اضافه کنید. در نهایت آن را روی سالادتان بریزید.

با تهیه این سس‌ها طعم متفاوتی را به غذا‌های سالادی خود اضافه می‌کنید. همانطور که می‌بینید، تهیه آن‌ها بسیار آسان است و مواد تشکیل دهنده آن‌ها ارزان است و به راحتی پیدا می‌شود. علاوه بر این، آن‌ها سبک و ۱۰۰درصد بدون مواد نگهدارنده و افزودنی‌های شیمیایی هستند.

منبع: بیتوته

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->