دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا: بزرگترین تهدید امنیت جهانی در خود آمریکاست

  • کد خبر: ۱۷۲۲۹۸
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
رئیس اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا: بزرگترین تهدید امنیت جهانی در خود آمریکاست
ریچارد هاس، رئیس آمریکایی اندیشکده «شورای روابط خارجی» گفت که تهدید ایالات متحده برای امنیت جهانی حتی از خطر تغییرات اقلیمی، تروریسم، ناامنی غذایی و بیماری‌های همه‌گیر هم بیشتر است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از وب‌سایت روزنامه نیویورک‌تایمز، ریچارد هاس، مدیر اندیشکده شورای روابط خارجی در تازه‌ترین مصاحبه خود پیش از کناره‌گیری از این سمت بعد از دو دهه، نسبت به فروپاشی نظام سیاسی ایالات متحده ابراز نگرانی کرد.

او گفت که در حال حاضر تهدید داخلی در آمریکا از تهدیدات خارجی بیشتر است. ایالات متحده به جای اینکه نقطه اتکایی قابل‌اعتماد در جهانی ناآرام باشد، به یک منبع بی‌ثباتی تبدیل شده و مردم‌سالاری در آن متزلزل است. این باعث می‌شود که دوستان آمریکا نتوانند روی واشنگتن حساب کنند.

چالش‌های داخلی آمریکا باعث شده تا این کارشناس خبره مسائل بین‌الملل توجهش را بر مسائل داخلی آمریکا متمرکز کند. او به‌تازگی در کتاب خود که با نام «لایحه تعهدات: ۱۰ عادت شهروندان خوب» منتشر شده، توصیه‌هایی برای احیای جامعه آمریکا مطرح کرده است. هاس در این کتاب به مسائلی مانند حفظ آگاهی، رفتار مدنی و در اولویت قرار دادن میهن پرداخته است.

او که بارها نسبت به دوقطبی شدن جامعه آمریکا و رواج اندیشه‌های افراطی در این کشور هشدار داده، قصد دارد در فصل تازه زندگی خود پس از کناره‌گیری از ریاست شورای روابط خارجی، به تدریس تعلیمات مدنی بپردازد.

او که در دوره ریاست خود در این اندیشکده چهار دولت مختلف آمریکا را دیده، تجربیات فراوانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دارد. ریچارد هاس در ابتدا طرفدار حزب جمهوری‌خواه بود، اما در سال ۲۰۲۰ به دلیل آنچه او آن را درآمیخته شدن این حزب با «ترامپیسم» دانست، از حمایت خود دست کشید. هاس حالا این برگ از تاریخ آمریکا را یکی از تاریک‌ترین و مهم‌ترین لحظات می‌داند؛ دوره‌ای که به باور او وخامتش شدیدتر از اختلافات دوره‌های سابق است.

ریچارد هاس همچنین گفت که در همکاری با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دچار قضاوت اشتباه شد. او گفت که انتظار داشته کرسی ریاست‌جمهوری، کاری کند که ترامپ کمی میانه‌روتر شود؛ اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه او افراطی‌تر از قبل شد. هاس نمی‌داند آیا تغییراتی که ترامپ در نظام سیاسی آمریکا به وجود آورد موقتی است یا دائمی. او نگران این است که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هم هنجارهای سابق را رعایت نکرده و نشان دهد که ترامپ و ترامپیسم خود را در تاروپود سیاست آمریکا نهادینه کرده است.

هاس سال‌های زیادی را به بررسی کشورهای مختلف جهان پرداخت و شرایط و عوامل مختلفی را به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدیدها علیه امنیت جهانی معرفی کرد، از روسیه و چین گرفته تا تروریسم، تغییرات اقلیمی، ناامنی غذایی و بیماری‌های همه‌گیر. اما ظاهراً این دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی تازه دارد سرزمین مادری خود را کشف می‌کند. او امیدوار است که مردم آمریکا متوجه مشکلات مردم‌سالاری آمریکایی شده و از گفت‌وگو برای اصلاح آن استقبال کند؛ البته اگر کار از کار نگذشته باشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->