«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

هر مجاور و زائر یک «شهریار»

  • کد خبر: ۱۷۲۷۷۸
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
هر مجاور و زائر یک «شهریار»
۱۴‌تیر در تقویم‌ها به‌عنوان «روز شهرداری و دهیاری» نام‌گذاری شده است؛ روزی که باید شهرداری‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های اصلی خدمتگزاری و نهادی که بیشترین سطح تماس را با مردم دارند، خدمتشان در‌برابر نگاه مخدومان خود که مردم شریف هستند، مورد پذیرش قرار گیرد.

 در کنار این، از‌آنجا‌که مدیریت شهری مشهد در میانه راه خدمت در دوره جدید خود است، لازم می‌دانم با شما همشهریان عزیز به تفاهم در نگاه نیز برسیم تا با همراهی هم، کارنامه‌ای رقم بزنیم که در پایان دوره خدمتی بتوانیم با پرونده‌ای مشخص، ارائه گزارش کنیم.

در نگاه ما، شهرداری یک نهاد خدمت‌رسان است، یک ابرسازمان که پهنه زیستی شهروندان را از تولد تا بدرقه در‌برمی‌گیرد. خدمت در شهرداری یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های خدمت صادقانه و مجاهدانه در جمهوری اسلامی است. هیچ شهروندی را نمی‌توان یافت که دارای شبکه ارتباطی با شهرداری نباشد. در اصل کارکرد مدیریت شهری برتمام ساحت‌های زیستی اثر دارد. از‌این منظر باید به شهرداری به‌عنوان یک نهاد تعاملی هم نگریست.

مردم همه شریک مدیریت شهری هستند و شهر فقط با مشارکت و نقش‌آفرینی اهالی آن مسیر تعالی خود را طی می‌کند. هرچه این رابطه میان مردم و این ابرسازمان خدمت محور، حرفه‌ای‌تر و هوشمند‌تر باشد، بستر برای توسعه متوازن و پایدار شهر، بیشتر فراهم خواهد شد. مشهد در بسیاری از ابعاد ملی، شهری پیشرو است و همه تلاشمان برای رشدی موزون بین حاشیه و متن شهر است. مشهد باید تمام‌ساحتی قد بکشد. نظمی دقیق لازم است تا این خواست محقق شود. در این هندسه است که حاشیه‌زدایی از شهر، با برنامه‌ای دقیق و با هدف توانمند‌سازی مورد‌توجه است. قبول داریم که کار سخت و حتی بسیار سخت است؛ اما «نشدنی» نیست.

مشهد شهر امام‌رضا‌ست و ما هم به سرفراز‌بیرون‌آمدن از کار‌های سخت، باور و به لطف صاحب این شهر، حجت بالغه الهی، حضرت امام‌رضا علیه‌السلام، امید ویژه داریم. همراهی و همدلی شورای محترم اسلامی جهان‌شهر برکت و کرامت و بزرگان شهرواستان، امید ما را به موفقیت، روز‌افزون می‌کند، آن هم برای شهری که محوریتش مضجع منور رضوی و ظرفیت نخست و جهانی آن زیارت و فرهنگ آن فرهنگ رضوی است.

ما خادمان حریم رضوی باید تلاش کنیم تا مشهد به جایگاهی برسد که در هر سرفصل موفقیت، نام آن اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن مردمان در هر جای ایران اسلامی برسد. ما زمانی می‌توانیم به این جایگاه برسیم که اندیشه جهان‌شهری در نگاه همه ما به‌ویژه مدیران شهری و اصحاب علم و تخصص و رسانه، جا باز کند. این می‌طلبد تا همه توانمان را بگذاریم و دست به سوی دیگر‌توانمندان هم دراز کنیم. با هم شهری بسازیم که همه در آن احساس‌کرامت کنند. زائران دیگر‌کشور‌ها هم در برگشت به دیار خود سفیر موفقیت‌های مشهد‌الرضا علیه‌السلام باشند؛ ان‌شاءالله.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->