اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

سردار قاآنی: قطعا فلسطینیان پیروز خواهند شد

  • کد خبر: ۱۷۲۷۹۲
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
سردار قاآنی: قطعا فلسطینیان پیروز خواهند شد
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: دعوای ما با آمریکا و اذناب آن سر این است که ما راه مستقیم را تشخیص دادیم و به دیگران هم یاد دادیم و آن‌ها از این موضوع ناراحت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار اسماعیل قاآنی در مراسم طرح ملی اعتلاء (دوره تعالی‌بخش معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی) که صبح امروز در سالن شهیدمطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با تأکید بر اهمیت نقش اساتید در کشور اظهار کرد: اساتید تشکیل‌دهنده فکر دانشجویانی که می‌خواهند کشور را اداره کنند، هستند. به همین دلیل مسئولیت اساتید که همانا انسان‌سازی است، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این‌که «اساتید به نوعی هدایتگر جوانان در قالب کلاس‌های درس هستند»، گفت: کار مهم‌تر اساتید غیر از کلاس‌های متعارف درسی، تدریس انسان‌سازی و هدایت جوانان در مسیر درست است و همه اساتید باید در این زمینه تلاش کنند.

وی با بیان این‌که «مسیر و راه مستقیم زیباترین، باصرفه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه ممکن برای رسیدن به هر هدفی است»، گفت: راه مستقیم معنای خاص خود را دارد. این معنی نه به مفهوم متعارف آن، بلکه به معنای عمیق بودن آن است. راه راست به دلیل استقامت آن راه به وجود آمده است؛ لذا استحکام در مبانی اصولی که داریم، بسیار اهمیت دارد. نشان دادن راه مستقیم نیاز به استاد دارد و اگر استاد در این مسیر همراه نباشد، نمی‌توانیم به مقصد برسیم. ما در مسیر خود که همان انقلاب اسلامی است، از هدایت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بهره گرفتیم و این دو بزرگوار دست ما را گرفتند و در مسیر حرکت مستقیم واقعی قرار دادند. اهمیت نقش استاد در نشان دادن راه مستقیم به جوانان زمانی بیشتر نشان داده می‌شود که دیدیم در جریانات اخیر چطور یک عده به دنبال این بودند که به جای راه درست و مستقیم، راهی که مدنظر خودشان بود را به جوانان ما نشان دهند.  

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: ما می‌خواهیم براساس مسیر انقلاب اسلامی، یک مسیر مستقیم واقعی را طی کنیم اما استکبار جهانی که در رأس آن آمریکا قرار دارد، می‌خواهد ما در مسیر مدنظر آنها حرکت کنیم اما یکی از هنرهای انقلاب اسلامی به برکت نورانیت ولایت این است که می‌تواند تشخیص دهد راه مستقیم چیست و ما هم در همراه مسیر حرکت می‌کنیم. به همین دلیل است که آمریکایی‌ها ناراحتند که چرا ما در مسیر مدنظر آنها حرکت نمی‌کنیم.

وی افزود: یکی از کارهای ما در امتداد فعالیت‌های فرهنگی که در داخل کشور توسط اساتید انجام می‌شود، حرکت در مسیر مستقیم در خارج از کشور و کمک به بچه‌های مظلوم دنیاست که همواره به آنها هجمه وارد می‌شود. جنایتکاران به اشتباه قدرت سردار سلیمانی را به تیر، تفنگ و موشک او می‌دانستند. بله سردار سلیمانی این ابزار را داشت اما بالاترین سلاح، منطق ایشان بود. در هر میدانی که وارد می‌شد، با منطق وارد می‌شد. کسانی بودند که این منطق را می‌پذیرفتند اما دشمنان نمی‌خواستند منطق سردار سلیمانی را بپذیرند و شروع به تعرض می‌کردند.

وی با بیان این‌که «همواره باید به فکر دفاع از خود و به اقتضای توان به فکر دفاع از مظلومان عالم باشیم»، گفت: در جغرافیای سیاسی محدوده مشخص است اما در جغرافیای اعتقادی ما جزو یک خانواده گسترده هستیم. براساس تعالیم دین؛ اگر کسی به خانه تو تعرض کرد باید با او مقابله کرد. ما بیش از 8 سال درون خانه درگیر جنگ بودیم و اگر می‌خواستیم در مسیر انقلاب و خط مستقیم نباشیم، نمی‌توانستیم به مقصد برسیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: از روزی که انقلاب اسلامی به وجود آمد، دشمنان خطر را احساس کردند. انقلاب اسلامی هم در داخل و هم در دفاع از مظلومان خارج از کشور موفق عمل کرده و توانسته با اقتدار حرکت کند. انقلاب اسلامی راه باعزت زندگی کردن را به خیلی‌ها در بیرون از ایران نیز نشان داده است که ازجمله آن بچه‌های فلسطینی هستند که می‌بینیم چگونه با اقتدار و صلابت با رژیم خونخوار صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

وی تأکید کرد: دعوای ما با آمریکا و رژیم خونخوار صهیونیستی سر این است که ما راه درست را تشخیص دادیم و در این مسیر حرکت می‌کنیم و به دیگران نیز این مسیر را یاد می‌دهیم. آمریکا از این مسئله ناراحت است.

وی خطاب به اساتید حاضر در طرح ملی اعتلاء گفت: وظیفه شماست که این مسائل را برای دانشجویان تبیین کرده و جایگاه جمهوری اسلامی را به جوانان نشان دهید و بگویید اگر انقلاب اسلامی و فرهنگ استقامت نبود، نمی‌توانستیم در این جایگاه باشیم. شما به عنوان استاد باید درست فکر کردن را به دانشجویان یاد دهید.  

قاآنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مباحث مهم، انتقال قدرت از آمریکا به آسیاست. مشاهده می‌کنیم که چینی‌ها در بسیاری از موارد پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و قدرت از آمریکا به آسیا منتقل شده است. اگر شکست‌های پی در پی آمریکا نبود، این تحول و انتقال قدرت اتفاق نمی‌افتاد و لازم است به دانشجویان تأکید شود که اگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی وجود نداشت، شکست‌های پی در پی آمریکا نیز نبود. لازم است در این زمینه درست عمل کرده و در بحث انتقال قدرت، جایگاه خود را پیدا کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پایان تأکید کرد: لازم است دانشجویان استحکام، ایستادگی، اصولی بودن، منطقی بودن را از شما اساتید یاد بگیرند و این امتیاز شماست که می‌توانید در تربیت انسان‌ها کوشا باشید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->