آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

اعلام پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی جهان در اولین فصل ۲۰۲۳

  • کد خبر: ۱۷۲۸۵۹
  • ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۲
اعلام پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی جهان در اولین فصل ۲۰۲۳
آژانس تحقیقات بازار کانترپوینت ریسرچ آمار پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی جهان در فصل اول ۲۰۲۳ را منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آژانس تحقیقات بازار کانترپوینت ریسرچ آمار پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی جهان در فصل اول ۲۰۲۳ را منتشر کرده است که طبق آن شرکت چینی BYD با پیشتازی خود در این عرصه، شرکت تسلا را که بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده خودرو‌های الکتریکی درجهان محسوب می‌شد، شکست داده است. به‌طور کلی هم طبق آمار، فروش خودرو‌های برقی در جهان نسبت به‌سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

سهم چینی‌ها از برقی‌سازی

بازار چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ سهمی معادل ۵۶ درصد از فروش جهانی خودرو‌های برقی را کسب کرده است. چین با وجود کاهش ۱۲ درصدی در فروش خودرو‌های سواری در این بازه زمانی، همچنان با رشد ۲۹ درصدی جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های برقی حفظ کرده است.

همچنین در یک تحول قابل‌توجه، ایالات‌متحده آمریکا با پیشی گرفتن از آلمان، تبدیل به‌دومین بازار بزرگ خودرو‌های الکتریکی جهان پس از چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ شده است. ایالات‌متحده افزایش خیره‌کننده بیش از ۷۷ درصدی را در فروش خودرو‌های الکتریکی تجربه کرده است.

در این گزارش ۱۰ برند پرفروش خودرو‌های برقی و همچنین ۱۰ مدل پرفروش این خودرو‌ها مشخص شده است. بر این اساس ۲۱.۱ درصد از فروش خودرو‌های برقی در جهان مربوط به BYD است که رتبه اول را به‌خود اختصاص داده است.


تسلا نیز در رتبه دوم قرار دارد که سهم آن از فروش خودرو‌های برقی ۱۶.۱ درصد بوده است. رتبه سوم نیز متعلق به‌فولکس‌واگن با ۶.۸۸ درصد بازار خودرو‌های برقی است. جیلی، جنرال‌موتورز و مرسدس‌بنز در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار داشته و هر یک به‌ترتیب ۵.۸۶، ۴.۷۱ و ۴.۲۸ درصد از بازار را از آنِ خود کرده‌اند.

جایگاه تسلا در بین خودروسازان

ب‌ام‌و، استلانتیس، هیوندای-کیا، رنو و نیسان در رتبه‌های هفتم تا دهم قرار دارند. اما درمورد مدل‌های پرفروش خودرو‌های برقی، تسلا پیشتاز است. این خودروساز آمریکایی با دو مدل Y و ۳ رتبه‌های اول و دوم این فهرست را به‌خود اختصاص داده است. سه‌رتبه بعدی نیز متعلق به‌مدل‌های BYD هستند.

سانگ، ATTO ۳ و Qin مدل‌هایی از محصولات این خودروساز چینی هستند که به‌ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم مدل‌های پرفروش خودرو‌های برقی قرار گرفته‌اند.

وولینگ نیز با Hongguang mini EV در رتبه ششم قرار گرفته است. رتبه هفتم باز هم به‌یکی از محصولات BYD رسیده و محصول دلفین این خودروساز این جایگاه را به‌خود اختصاص داده است.
آیون نیز از قافله عقب نمانده و با مدل اس خود به‌رتبه هشتم رسیده است. هان BYD و لومین چانگان نیز در رتبه‌های نهم و دهم قرار دارند.

امید به دنیای برقی

بر اساس آخرین گزارش آژانس تحقیقات بازار کانترپوینت ریسرچ، فروش جهانی خودرو‌های سواری برقی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به‌سال قبل افزایش قابل توجه ۳۲ درصدی داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد خودرو‌های تمام‌برقی ۷۳ درصد از کل فروش خودرو‌های الکتریکی را در سه‌ماهه نخست سال میلادی جاری به‌خود اختصاص داده‌اند و خودرو‌های برقی هیبرید نیز ۲۷ درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهند. بازار چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ سهمی معادل ۵۶ درصد از فروش جهانی خودرو‌های برقی را کسب کرده است.
چین با وجود کاهش ۱۲ درصدی در فروش خودرو‌های سواری در این بازه زمانی، همچنان با رشد ۲۹ درصدی جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های برقی حفظ کرده است.

در یک تحول قابل توجه، ایالات‌متحده آمریکا با پیشی گرفتن از آلمان، تبدیل به‌دومین بازار بزرگ خودرو‌های الکتریکی جهان پس از چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ شد. ایالات‌متحده افزایش خیره‌کننده بیش از ۷۷ درصدی را در فروش خودرو‌های الکتریکی تجربه کرده است.


در سال ۲۰۲۲ خودرو‌های الکتریکی با فروش ۷.۸ میلیون‌دستگاهی، بهترین سال خود را تجربه کرده‌اند. این یعنی برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت‌خودرو، خودرو‌های الکتریکی ۱۰ درصد از کل فروش خودرو را در سراسر جهان به‌خود اختصاص داده‌اند.

به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، فروش خودرو‌های برقی در سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان نسبت به‌سال ۲۰۲۱ افزایش ۶۸ درصدی را تجربه کرده است. چین که بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان محسوب می‌شود، همچنان بزرگ‌ترین بازار فروش خودرو‌های برقی بوده و حدود دوسوم از کل فروش این مدل‌ها را به‌خود اختصاص داده است.

طبق آمارها، تقریبا از هر پنج خودرو فروخته‌شده در چین طی سال گذشته یکی الکتریکی بوده است. برای مقایسه، در اروپا این نسبت یک به ۱۰ است؛ اما اگر فروش مدل‌های پلاگین‌-هیبرید را هم به تمام‌الکتریکی‌ها اضافه کنیم، این نسبت به‌یک به پنج می‌رسد.

در آلمان مدل‌های برقی ۲۵ درصد از کل فروش خودرو را به‌خود اختصاص داده‌اند؛ درحالی که در ماه دسامبر، آلمانی‌ها بیشتر از خودرو‌های درون‌سوز اقدام به‌خرید مدل‌های برقی کرده‌اند.

منبع: دنیای خودرو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->