کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان برپایی ایستگاه‌های نقاشی غدیر ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی برگزاری ۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد بازگشت زائران بدحال از عربستان با اولین پرواز‌ها (یکم تیر ۱۴۰۳) چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) بررسی شبهات مرتبط با «غدیر» | تلاش شکست خورده برای تحریف تاریخ میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی چرا به زیارت امام‌رضا(ع) حج فقرا گفته می‌شود؟ | جان به قربان تو شاها که حج فقرایی برپایی جشن بزرگ «بابا علی» با حضور ۳۱ هزار یتیم در استان‌های کشور ۱۲ خادم هنرمند مشغول شستشو و پرداخت گنبد رضوی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) تصاویری زیبا از کتیبه جدید صحن گوهرشاد در آستانه عید غدیر (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان‌رضوی کتاب «تواضع»، دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی، منتشر شد
سرخط خبرها

مراسم بیست و دومین اردوی کشوری دانش آموزان عشایر در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۳۳۳۷
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
مراسم بیست و دومین اردوی کشوری دانش آموزان عشایر در حرم مطهر رضوی برگزار شد
طی مراسمی آیین افتتاحیه بیست و دومین اردوی کشوری دانش آموزان عشایر در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون فرهنگی و مدیر امور زائرین استانداری خراسان رضوی در این مراسم که صبح امروز با حضور جمعی از دانش آموزان عشایر از سراسر کشور در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، از اهتمام تمامی دست اندرکارانی که بساط خدمت گذاری برای این دانش آموزان را رقم زده اند تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، خطاب به این دانش آموزان، اظهار کرد: هر کدام از شما با یک دنیا خواسته و حاجت و التماس دعای عزیزانتان به این بارگاه منور مشرف شده اید و امیداوریم از این زیارت توشه‌ای به عزیزانتان برسد.

وی با بیان اینکه زیارت تجدید میثاق با امام رضا (ع) است، گفت: باید به تاسی از سیره و روش زندگی حضرت، سعی کنیم امام رضایی زندگی کنیم. امیدواریم تمام افق‌های پیش روی زندگیتان با این زیارت تضمین شود.

وی خاطر نشان کرد: عشق و دلدادگی به حضرت رضا (ع) تنها به شیعیان اختصاص ندارد و ما همواره شاهد تشرف ارادتمندانی از اهل سنت و پیروان سایر مذاهب و حتی غیر مسلمانان به این بارگاه منور هستیم.

میزبانی از ۱۳۰۰ دانش آموز عشایر در حرم مطهر رضوی

معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم گفت: در این گردهمایی که برای بیست و دومین بار در حال برگزاری است از ۲۴ استان، ۶۵۰ دانش آموز پسر متوسطه اول و دوم به بارگاه نورانی ثامن الحجج (ع) مشرف شدند و در هفته دوم نیز میزبان ۶۵۰ دانش آموز دختر خواهیم بود.

معصومه نجفی با بیان اینکه طی دو هفته ۱۳۰۰ دانش‌آموز به مشهد مقدس مشرف خواهند شد، گفت: مفتخر هستیم در خدمت دانش آموزان زیارت اولی هستیم که برای نخستین بار به پابوس حضرت مشرف می‌شوند.

نجفی یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری را عملیاتی کردن سند تحولی بنیادی آموزش و پرورش دانست و افزود: این سند در ساحت‌های مختلف اعتقادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی در حال عملیاتی شدن است که در قالب این اردو‌ها به منصه ظهور رسیده است.

وی هدف اصلی آموزش را تربیت تمام ساحتی دانش آموزان ذکر کرد و ادامه داد: در این اردو سعی شده با تشرف دانش‌آموزان به حرم مطهر رضوی به ساحت‌های اعتقادی و اخلاقی، که در زیارت حضرت نمود دارد توجه شود همچنین در ساحت اجتماعی و سیاسی وحدت بین اقوام در این اردو دیده می‌شود و ارتباط اجتماعی و تنوع پوشش آنان نشان دهنده اقلیم متفاوت ایران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->