اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

مأموریت؛ بازگشت آویژه

  • کد خبر: ۱۷۳۵۳۸
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
مأموریت؛ بازگشت آویژه
با انصراف نماینده مشهد از لیگ برتر بسکتبال، حالا همه در تلاش‌اند تا مدیران این تیم را از تصمیمشان منصرف کنند

هنوز صدای نفس‌های هواداران در سالن خانه بسکتبال به گوش می‌رسد. صدای نفس‌هایشان که تا لحظه آخر نبرد نماینده مشهد در لیگ‌برتر از نفس نیفتاد و آنچه در چنته داشتند، برای موفقیت سفیدوآبی‌پوشان تیم شهرشان گذاشتند. حالا همین هواداران از خبر شبانه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست چرخید، شوکه هستند.

خبر کوتاه و تأمل‌برانگیز بود: «آویژه‌صنعت از حضور در لیگ‌برتر بسکتبال انصراف داد.» همین دیروز بود که شهرآراورزشی گزارش سوختن سهمیه دوم استان در لیگ‌برتر بدمینتون را به‌علت مشکلات مالی منتشر کرد و امروز نوبت بسکتبال است که نه به سبب مسائل اقتصادی، بلکه به‌دلیل بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی مسئولان ورزش استان از لیگ‌برتر کناره‌گیری کند؛ با این تفاوت که در لیگ‌برتر بدمینتون مشهد یک نماینده دیگر دارد، اما با کناره‌گیری آویژه از لیگ‌برتر بسکتبال، حالا چراغ بسکتبال استان در سطح کشوری خاموش خواهد شد!

درباره یک تصمیم سخت

صفحه رسمی باشگاه آویژه‌صنعت پارسا در شبکه‌های اجتماعی برای این کناره‌گیری و انصراف از حضور در لیگ‌برتر، تیتر «تصمیم سخت» را انتخاب کرده است؛ تیتری که نشان می‌دهد مدیران و اطرافیان این تیم تا چه اندازه برای این تصمیم ناراحت‌اند؛ تیمی که نزدیک ۱۰ سال در بالاترین سطح‌های بسکتبال کشور حضور داشت و حالا می‌خواهد عطای این حضور را به لقایش ببخشد.

جعفر فلاح، مدیرعامل این باشگاه، درباره دلایل این کناره‌گیری چنین می‌گوید: «پس از یک دهه حضور در لیگ‌های کشوری و پنج‌سال پی‌درپی به‌عنوان تنهانماینده استان در لیگ‌برتر بسکتبال کشور، چنین تصمیمی برای هیئت‌مدیره باشگاه بسیار سخت و دشوار است.

پنج‌سال در سطح اول بسکتبال کشور بدون حاشیه و توقع حضور داشتیم، اما نسبت به تیم‌های دیگرشهر‌ها آن‌گونه که شایسته بود، حمایت نشدیم و حامی مالی باشگاه دلسرد شد. منظور از حمایت، جنبه مالی نبود. زیرا نیاز مالی نداشتیم، بلکه جنبه معنوی قضیه بود که انجام نمی‌شد.» این حرف‌ها نشان از قهر باشگاهی بود که در این سال‌ها نه یک ریال بدهی داشت و نه دستش را به سوی نهاد‌های دولتی و غیردولتی دراز کرد.

واکنش اداره‌کل ورزش‌وجوانان به یک خبر بد

اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان که پس از روی‌کارآمدن مدیرکل جدید هنوز به‌درستی عنان کار را در دست نگرفته است، درباره این خبر واکنش جالبی دارد. جبار قوچان‌نژاد، معاون ورزشی اداره‌کل، درباره این مسئله می‌گوید: «آویژه‌ای‌ها از حامیان ورزش استان هستند و خدمات زیادی به ورزش و به‌خصوص بسکتبال ارائه داده‌اند. این عزیزان نه‌تن‌ها در ورزش، بلکه در کار خیر هم همیشه پیش‌قدم بوده‌اند. شاید گاهی در ورزش استان قدر این عزیزان را ندانستند، ولی ما می‌دانیم که آویژه و امثال آویژه برای ورزش استان نعمت هستند. اجازه نمی‌دهیم این عزیزان از کنار ورزش بروند و همه تلاشمان را می‌کنیم تا آن‌ها را از تصمیمشان منصرف کنیم.»

آویژه‌ای‌ها را منصرف می‌کنیم

رئیس هیئت‌بسکتبال استان خراسان‌رضوی هم در واکنش به این خبر می‌گوید هرطور شده آویژه‌ای‌ها را از این تصمیم منصرف می‌کنیم. مجید، ولی پور در گفتگو با شهرآراورزشی بیان می‌کند: «زمانی که این زمزمه‌ها را شنیدم، به رئیس فدراسیون گفتم آویژه می‌خواهد از لیگ کنار بکشد.

در تلاش بودم تا جلسه‌ای را با حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش‌وجوانان استان در مشهد برگزار کنیم و در این جلسه از مدیران آویژه دعوت و آن‌ها را از تصمیمشان منصرف کنیم. امروز وضعیت بسکتبال عوض شده و اداره‌کل ورزش‌وجوانان خواستار حمایت همه‌جانبه از آویژه است. باشگاه آویژه‌صنعت یکی از باشگاه‌های خوب ایران است که چندین سال بدون حاشیه در بسکتبال تیم‌داری کرده و واقعا حیف است که آن‌ها را از دست بدهیم.»

نیم‌نگاهی به عملکرد ۱۰ ساله آویژه در بسکتبال کشور

سال۱۳۹۲ بود که تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا تشکیل و برای حضور در رقابت‌های زیرگروه کشوری آماده شد؛ سالی که محمد قیاسی، چهره جوان بسکتبال مشهد، هدایت این تیم را به عهده گرفت و توانست در پایان سال با کسب مقام دومی با این تیم به لیگ دسته‌دوم صعود کند.

سال۱۳۹۳ آویژه توانست باز هم دوم کشور شود و یک پله بالاتر بیاید و فصل ۹۴-۹۵ را در لیگ دسته‌یک بازی کند؛ دو سال حضوری که با نمایش خوب مشهدی‌ها همراه بود و شاگردان قیاسی توانستند جواز حضور در رقابت‌های لیگ‌ملی را به دست آورند؛ لیگی که در آن دوران بین لیگ دسته‌یک و لیگ‌برتر بود. مشهدی‌ها در لیگ‌ملی هم نمایشی در مسیر پیشرفت داشتند و دوم شدند.

صعود آویژه به لیگ‌برتر در سال۱۳۹۶ محقق شد و این تیم از فصل ۹۷-۹۸ تا ۰۱-۰۲ در لیگ‌برتر حاضر بوده است؛ پنج فصلی که در سال اول با سرمربیگری مجید، ولی پور آغاز شد، اما خیلی زود و پس از چند بازی، ولی‌پور جایش را به دستیارش محمد قیاسی داد. آویژه در سال اول حضورش در لیگ‌برتر بسکتبال، در جدول نه‌تیمی مقام ششم را به دست آورد و ماندگار شد. مشهدی‌ها از فصل دوم تا پنجم حضورشان در لیگ‌برتر سرجان ایوانوویچ صربستانی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت نشاندند.

البته این وسط در فصل ۰۰-۰۱ بود که نیم‌فصل نبوژا کنزوویچ، سرمربی صربستانی و هم‌میهن سرجان، روی نیمکت آویژه نشست و پس از نتایج فاجعه‌بار، جایش را به سرجان داد. آویژه در فصل دوم حضورش در لیگ‌برتر میان چهارده تیم عنوان ششم را به دست آورد و در فصل سوم در بین شانزده تیم هفتم شد. شاگردان سرجان در سالی که نیم‌فصل اول نبوژا هدایت تیم را به عهده داشت، در میان شانزده تیم نهم شدند. آن‌ها پارسال هم که پنجمین فصل لیگ‌برتری‌شان را پشت سر می‌گذاشتند، میان دوازده تیم عنوان ششمی را از آن خود کردند.

بازار داغ تأسف برای یک غفلت بزرگ

اینکه جلسه مطرح‌شده از سوی هیئت‌بسکتبال و اداره‌کل ورزش‌وجوانان برگزار شود یا خیر، مشخص نیست، اما این مسئله مشهود است که از دیروز و پس از اعلام این خبر، اهالی ورزش استان به روش‌های مختلف ابراز تأسف خود را اعلام کردند. پست‌ها و کامنت‌هایی که در فضای مجازی منتشر شد، حاکی از یک موضوع مهم بود؛ اینکه همه بر اهمیت ادامه حضور آویژه در عرصه تیم‌داری در بسکتبال آگاه‌اند؛ از حامد حسین‌زاده، ملی‌پوش مشهدی اسبق تیم‌ملی، بگیرید تا سرجان ایوانوویچ، سرمربی فصل قبل آویژه.

البته کارشناسان بسکتبال هم نگران این تصمیم هستند و می‌گویند با این اتفاق چراغ بسکتبال استان خاموش خواهد شد و مشخص نیست بعدتر کدام مجموعه جرئت کند و پا به عرصه تیم‌داری بگذارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->