افزایش نرخ سرویس مدارس مشهد در حد میانگین نرخ تورم است | امسال در زمینه تأمین خودرو چالشی نخواهیم داشت + فیلم درخشش خراسان رضوی در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور مشهدالرضا؛ غرق شادی و سرور میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بهره‌گیری از پساب در آبیاری فضای سبز مشهد با مشارکت بخش خصوصی توسعه زیرساخت‌های اقامتی مشهد طی افتتاحیه‌های هفته دولت شهروند خبرنگار | چالش‌های پارک حاشیه‌ای در خیابان فرهاد مشهد+ پاسخ کیفیت هوای مشهد همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: قرارگاه ساماندهی ساخت‌وساز شهری تشکیل شود تخریب دامنه شمالی و نوک قله اژدرکوه | جاده شمالی تیر آخر را به قلب اژدها زد! کارگر پاکدست فرودگاه مشهد کیف پول یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند +عکس گره کوهستان پارک شادی کورتر شد | با وجود آمادگی مدیریت شهری مشهد زمین پارک به سازمان دیگری واگذار شد شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد در کشور، رتبه‌ اول و در غرب آسیا، رتبه‌ سوم هوشمندسازی را دارد «کینیاز دابیژا»، سرکنسول روسیه تزاری در مشهد متهم ردیف‌اول واقعه به توپ‌بستن حرم رضوی اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان شهریورماه پاسخ گویی تلفنی مدیرعامل تاکسی‌رانی مشهد | چند کورس پاسخگویی برای سرویس مدارس گذر از بحران آبی با هم‌افزایی شهرداری مشهد و شرکت آب و فاضلاب علت اختلال در خط یک مترو مشهد چه بود؟ (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) مشارکت شهروندان، زمینه‌ساز توسعه شهر انتخاب «رئیس» و «نایب‌رئیس» کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد برای سال پنجم
سرخط خبرها

مرحله نخست تعریض بولوار استقلال مشهد به پایان رسید

  • کد خبر: ۱۷۳۸۳۷
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
مرحله نخست تعریض بولوار استقلال مشهد به پایان رسید
به گفته شهردار منطقه ۱۱ عملیات اجرایی این پروژه مردادماه امسال به پایان می‌رسد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ افزایش تعداد خودرو‌ها و جمعیت شهر و چندین و چند عامل دیگر باعث شده تا ترافیک به جزءجدانشدنی خیابان‌های اصلی و پرتردد مشهد تبدیل شود؛ خیابان‌هایی که سال‌های سال از ساخت آن‌ها گذشته و مدت زیادی است که دیگر ظرفیت پذیرش خودرو جدید را ندارند و برای همین هم وقت مردم در ترافیک سنگین و همیشگی این خیابان‌ها هدر می‌رود. تعریض خیابان‌های پرترافیک ایده‌ای است که اکنون برای کاهش ترافیک این خیابان‌ها در شهرداری دنبال می‌شود و تعریض بولوار استقلال یکی از همین پروژه‌هاست که پس از سال‌ها مطالبه از سوی مردم سرانجام اجرایی شد و مرحله اول آن به پایان رسیده است.

شهردار منطقه ۱۱ شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با اشاره به جزئیات این پروژه عمرانی که مرحله اول آن به پایان رسیده است گفت: بولوار استقلال براساس طرح تفصیلی خازنی که در سال ۱۳۵۷ نوشته شده‌است باید تعریض می‌شد، اما از آن سال ضرورت خاصی برای اجرای این پروژه وجود نداشت؛ ضمن اینکه مدرسه‌ای هم در مسیر تعریض قرار داشت که باید تخریب می‌شد و همین موضوع نیازمند مذاکره با مالک این مجموعه و آموزش‌و‌پرورش بود که در این سال‌ها انجام نشده بود.

مهدی عرفانیان با بیان اینکه وضعیت بولوار استقلال و تقاطع این خیابان با بولوار امامت برای عابران پیاده و خودرو‌ها مناسب نبود ادامه داد: پیش از اجرای این پروژه به دلیل اینکه دیوار مدرسه دقیقاً در لبه خیابان بود هیچ پیاده‌رویی وجود نداشت و برای خودرو‌هایی هم که می‌خواستند به بولوار امامت وارد شوند، نه دید مناسبی به خیابان داشتند و نه مسیر مجزایی و به همین دلیل شاهد ترافیک در بولوار استقلال بودیم.

وی ادامه داد: تعریض بولوار استقلال جزو پروژه‌های قطعی سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۱۱ بود و در گام اول توافق با آموزش‌وپرورش و مالک مدرسه، انجام و این ملک، تخریب و هم‌زمان بیش از هزارمتر عقب‌نشینی برای تعریض این خیابان انجام شد. در این مرحله از پروژه که تملک و تخریب املاک در مسیر بود حدود ۱۴ ونیم میلیاردتومان هزینه صرف شد و طبق پیش‌بینی‌ها تا مردادماه این پروژه به پایان می‌رسد. با اجرای پروژه تعریض بولوار استقلال، تداخل عابرپیاده و خودرو کاهش پیدا خواهد کرد و بخش عمده‌ای از ترافیک این معبر پرتردد کم می‌شود.

ایجاد راستگرد در تقاطع امامت و استقلال برای کاهش بار ترافیک بولوار استقلال یکی از درخواست‌های جدی مردم در ماجرای تعریض این خیابان بود. عرفانیان با بیان اینکه برای ساخت راستگرد منتظر اعلام نظر نهایی سازمان ترافیک هستیم توضیح داد: در ابتدا سازمان ترافیک اعلام کرد که به ایجاد راستگرد نیازی نیست، مسئله‌ای که با مخالفت پلیس‌راهور روبه‌رو شد و آن‌ها اعلام کردند که این تقاطع برای کاهش ترافیک به راستگرد نیاز دارد. این موضوع از سوی ما در منطقه و پلیس راهور به سازمان ترافیک گزارش و جلسات مشترکی هم برای تعیین‌تکلیف برگزار شده است. ما منتظر اعلام نظر کارشناسی دوباره سازمان ترافیک در این‌باره هستیم.

شهردار منطقه ۱۱ شهرداری مشهد ادامه داد: اجرای راستگرد به انسداد مسیر و جمع‌آوری فضای‌سبز نیاز دارد. ما برای اینکه پروژه به تعویق نیفتد و از زمان‌بندی پروژه عقب نمانیم در نقاطی که ارتباطی به این راستگرد ندارد و تأثیری از آن نمی‌گیرد کار ساخت‌وساز پیاده‌رو و جدول‌گذاری را آغاز کرده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->