دستگیری ۱۴ سر شبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟ آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد
سرخط خبرها

وضعیت تصادفات در مشهد نامطلوب است

  • کد خبر: ۱۷۴۵۳۳
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
وضعیت تصادفات در مشهد نامطلوب است
نگاهی به وضعیت خطرناک تصادف در سه‌ ماهه ابتدایی در مشهد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید چند دقیقه پیش در مسیر خانه به اداره‌تان شاهد آخرین تصادف در خیابان بوده‌اید یا شاید به‌عنوان مقصر حادثه، شماره پلیس ۱۱۰ را گرفته‌اید تا افسر پلیس راهنمایی‌ورانندگی را سر صحنه بفرستد و به وضعیت تصادفتان رسیدگی کند. وضعیت ترافیکی این روز‌های مشهد خیلی رضایت‌بخش نیست.

برخی آمار‌ها ازجمله تعداد مصدمان حوادث رانندگی، متوفیان، تصادف‌های خسارتی و... هر روز از یکدیگر پیشی می‌گیرند. برای اطلاع از وضع موجود سراغ سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس‌پلیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی، رفتیم تا علاوه بر اطلاع از آماروارقام، نکاتی را به رانندگان و عابران پیاده یادآور شویم تا شاید وضعیت بهبود بخشیده شود. اگر دغدغه جان و مال خود را دارید، چند خطی همراهمان باشید.

مثلت تصادف

سه عامل عمده تأثیرگذار در تصادفات شامل خطای انسانی، راه و خودروست. سهم هر سه عامل در اجرای طرح سفر‌های نوروزی۱۴۰۲ عبارت است از:
۲۹ درصد
سهم خطای انسانی
۲۰ درصد
سهم راه
۵۱ درصد
سهم خودرو به‌ویژه خودرو‌های ایرانی مانند پراید و پژو

سهم آقایان در تصادفات مشهد بیشتر از خانم‌هاست

۱۴ تا ۲۴
بیشترین ساعت‌هایی که تصادف در مشهد به وقوع می‌پیوندد

۵ تا ۲۴ سال
بر اساس آمار بهداشت جهانی، شایع‌ترین عامل مرگ‌ومیر در کشور‌های درحال‌توسعه ناشی از تصادف‌های جاده‌ای است که دراین‌بین، رنج سنی ۵ تا ۲۴ سال بیشترین متوفیان را به خود اختصاص داده‌اند.

۹۰ درصد
سالانه بیش از ۵۲میلیون راننده افزون بر ۶۰۰میلیارد کیلومتر با ۳۹میلیون وسیله نقلیه در جاده‌ها و راه‌های شهری و روستایی کشور می‌پیمایند. حمل‌ونقل در کشور ما در بخش زمینی حدود ۹۰درصد از کل جابه‌جایی‌ها را به خود اختصاص داده و ۱۰درصد باقی‌مانده با حمل‌ونقل ریلی هوایی و دریایی است.

۶۰ درصد
۶۰ درصد حوادث ترافیکی در سی کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد.

رایج‌ترین خطا‌ها کدام‌اند؟

ایمنی راه و خودرو‌ها را کنار بگذاریم. آنچه به‌عنوان یک شهروند دغدغه‌مند از دستمان برمی‌آید، این است که به تعهداتمان پایبند باشیم. حتما زمانی که مراحل دریافت گواهی‌نامه را پشت‌سر می‌گذاشتیم، به خاطر دارید؛ قوانین کتبی را فراگرفتیم و در بخش میدانی اجرا کردیم. حواسمان بود از چراغ قرمز رد نشویم، خودرومان را جلو پل پارک نکنیم و....

خطا‌های رایجی که از برخی رانندگان سر می‌زند، باعث می‌شود وضعیت ترافیکی یک شهر بحرانی شود. بد نیست بدانید مهم‌ترین اشتباهات ترافیکی عبارت است از:

نادیده‌گرفتن خطرات پیش‌رو: گاهی به‌دلیل اعتماد بیش از اندازه راننده به مهارتش در زمانی که پشت فرمان می‌نشیند دست به رانندگی بی‌محابامی زند که باعث حرکات نمایشی، سبقت‌های غیرمجاز، مسابقات خیابانی و... می‌شود.

بی‌تجربگی و نداشتن تمرکز: گاهی چاشنی‌اش حواس‌پرتی است. به‌عنوان نمونه سرگرم ضبط پخش بودن، خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات، استفاده از تلفن همراه، صحبت با سرنشینان و....

عصبانیت و اضطراب: کنترل‌نکردن خشم در زمان رانندگی از عوامل بروز تصادف‌های بزرگ است که با سرعت‌های زیاد، درگیری‌های لفظی و فیزیکی و... نمایان می‌شود.

خستگی و خواب‌آلودگی: رانندگی در اوضاع غیرعادی مثل استفاده از دارو‌های خواب‌آور یا بی‌خوابی و ضعف در بینایی، حوادث سهمگینی را تاکنون به بار آورده است.

رانندگی در حالت غیرطبیعی: استفاده از مواد الکلی، قرص‌های توهم‌زا یا موادمخدر و افیونی باعث واژگونی خودرو، انحراف به چپ، عبور از چراغ قرمز و... می‌شود.

قانون‌مند نبودن: راننده‌ای که در قدم اول رعایت حق تقدم عبور را نادیده بگیرد، قطعا مرتکب دیگر خطا‌های ترافیکی نیز می‌شود.

فراموشی چکاپ خودرو: بررسی لاستیک‌ها، برف‌پاک‌کن‌ها، ضد‌یخ و... باعث می‌شود نه لاستیکی در زمان حرکت بترکد و نه در موقعیت‌های بد جوی خودرو دچار مشکل شود.

ترافیک مشهد زیر ذره‌بین سه‌ماهه اول امسال

ترافیک روی دور تصادف

۸ درصد
تعداد فوتی‌های بزرگراه‌ها ۲۴ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کم شده است که بیشتر مربوط به بزرگراه‌های پیامبراعظم (ص) و بسیج بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->