سرخط خبرها

چاپ ۷ اثر خاطرات شفاهی در حوزه هنری خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۳۹۰۱
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
چاپ ۷ اثر خاطرات شفاهی در حوزه هنری خراسان رضوی
معاون فرهنگی و انتشارات حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۷ اثر خاطرات شفاهی حوزه هنری خراسان رضوی در آستانه چاپ قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سعید محسن زاده» معاون فرهنگی و انتشارات حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بر اساس سند تحول حوزه هنری انقلاب اسلامی، ساختار جدید این حوزه ایجاد شده و به مراکز استان‌ها در سطح کشور نیز ابلاغ می‌شود.

وی افزود: استان خراسان رضوی، نخستین استانی بود که به عنوان محور قرار گرفت تا سند تحول در آن اجرا شود. بر اساس تغییرات چارت سازمانی، معاونت فرهنگی و انتشارات در آن ایجاد شده است و ما نیز ۸ ماه است که به صورت رسمی در این ساختار مستقر شده ایم.

محسن زاده خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌های موجود در آن در حوزه ادبیات و تاریخ شفاهی، عزم خود را بر ایجاد یک انتشارات مستقل متمرکز کرد که این انتشارات نیز ذیل معاونت فرهنگی شکل گرفته است. قرار است این انتشارات با تمامی اقتضائات مورد نیاز آن اعم از تولید، توزیع و ترویج شکل بگیرد. یعنی در کنار تولید اثر، شبکه بازرگانی و ترویج آن نیز شکل می‌گیرد و یک رسانه قوی به عنوان مقوم هر دو ضلع بازرگانی و ترویج نیز در این میان حضور فعال دارد و از سوی دیگر، به تولید نیز خط و ربط خواهد داد.

وی افزود: در حوزه ادبیات داستانی در حوزه‌های انقلاب، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و جهان اسلام ورود جدی داشته ایم. تعدادی کار در دست ترجمه است و تعدادی کار‌های سفارشی نیز در دست نویسندگان است. چندین کار هم در دست بررسی است. ذیل مخاطب نوجوان و کودک نیز ورود جدی و با دیدگاه و نظر کارشناسی روان شناسی دینی و تربیتی داشته ایم و کار‌ها به مرحله تاسیس و ایجاد شبکه مسئله و شبکه مضمون رسیده است.

۷ اثر آماده چاپ و تعدادی آثار در دست تدوین و بررسی داریم

معاون فرهنگی و انتشارات حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۷ اثر خاطرات شفاهی حوزه هنری خراسان رضوی در آستانه چاپ قرار دارد.

این آثار شامل خاطرات شفاهی سردار علی صلاحی (همرزم شهید کاوه و از نیرو‌های عملیاتی لشکر ویژه شهدا)، خاطرات شفاهی مهندس سید مسعود سادات شکوهی (از فرماندهان ادوات لشکر ۵ نصر)، خاطرات شفاهی سردار شهید ناصر ظریف (جانشین و فرمانده لشکر ویژه شهدا)، خاطرات و زندگینامه مستند شهید مدافع حرم رضا سنجرانی، خاطرات شفاهی زهرا علائی (یکی از افرادی که در طول جنگ، اهواز را ترک نکرد)، خاطرات شفاهی حاج عسکر یوسف زاده (یک ارتشی که از ابتدای جنگ با نیرو‌های تخریب بسیج پیوندی دوستانه برقرار می‌کند و همراه آن‌ها می‌ماند) و خاطرات شفاهی سلمان زادخوش (یکی از ۲۳ نفر نوجوانی که به اسارت رژیم عراق در می‌آید) است.

وی افزود: تعدادی اثر دیگر نیز در دست تدوین و مصاحبه است که شامل خاطرات شفاهی حاج بابو عبدالخالق رضایی (از فرماندهان و موسسان حزب الله افغانستان)، خاطرات شفاهی جانباز و راوی دفاع مقدس حاج محسن عرفانیان، خاطرات شفاهی سردار سید مصطفی میرشجاع، خاطرات شفاهی سرهنگ بازنشسته ارتش رضا خاکسار مسئول کمپ اسرای عراقی در استان خراسان، خاطرات شفاهی صدیقه یاوری، خاطرات شفاهی نسرین حیدری و خاطرات شفاهی طاهره زیبایی (مامان زیبا) است.

محسن زاده خاطرنشان کرد: تعدادی از سوژه‌ها نیز هست که با سوژه و مصاحبه کننده به توافق رسیده ایم و برخی از سوژه‌ها نیز در دست بررسی است.

وی افزود: ۳ رویداد نیز در این مدت زمان برگزار شده که شامل برنامه بررسی و نقد کتاب میلیشیا، برنامه هنر معراج در هفته هنر انقلاب اسلامی و نشست موضوعی سینما- کتاب در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->