سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

یاسر احمدوند: برای مبارزه با قاچاق کتاب، به یاری دستگاه‌های دیگر نیازمندیم

  • کد خبر: ۱۷۵۰۷۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
یاسر احمدوند: برای مبارزه با قاچاق کتاب، به یاری دستگاه‌های دیگر نیازمندیم
در نشست کارگروه صیانت از صنعت نشر، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه‌های قضایی، امنیتی و شهری را در کار مبارزه با قاچاق کتاب به یاری طلبید.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست کارگروه صیانت از صنعت نشر به ریاست معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نمایندگانی از دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان تعزیرات حکومتی با موضوع همفکری در خصوص مصادیق مجرمانه پدیده ضدفرهنگی تولید و قاچاق کتاب روز سه‌شنبه، ۲۷ تیر، برگزار شد.

در این نشست، یاسر احمدوند، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت که در مبارزه با قاچاق و تولید و توزیع غیرمجاز کتاب دستگاه‌های مختلف قضایی، امنیتی و شهری می‌بایست این وزارتخانه را یاری دهند.

در این جلسه، همچنین، ظرفیت‌های دستگاه قضایی، سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات برای برخورد با پدیده تولید و فروش کتاب‌های غیرمجاز و نیز تکثیر غیرقانونی کتاب‌های مجاز ارزیابی شد. تعامل بیشتر با دادسرای فرهنگ و رسانه، اهتمام بیشتر تشکل‌های صنفی،، ساماندهی دستفروشان و نیز نظارت بر فروش کتاب در فضای مجازی از دیگر محور‌های مذاکرات این جلسه بود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: علی‌رغم جلساتی که با سکو‌های فروشگاهی دارای مجوز با موضوع توزیع و فروش کتاب‌های غیرمجاز برگزار شده است، این سکو‌ها کماکان محملی برای فروش کتاب‌های غیرمجاز هستند.

احمدوند پیشنهاد پیش‌بینی بسته‌ای برای معاضدت حقوقی ناشران را هم خوب خواند، ولی برای تکمیل چرخه این فرایند کافی ندانست.

منبع: ایبنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->