موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کل سپاه: خراسان رضوی، حائز رتبه نخست کشور در دامداری عشایری هستند+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۴۲۴۷
  • ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کل سپاه: خراسان رضوی، حائز رتبه نخست کشور در دامداری عشایری هستند+ فیلم
همایش ذخایر انقلاب نکوداشت ۱۸۰ شهید جامعه عشایری خراسان رضوی و تجلیل از عشایر، شبانان و گله‌داران، ظهر امروز با حضور بیش از ۶۵۰ نفر از سران قبایل، ایلات و عشایر استان به میزبانی تالار همایش‌های مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ عیسی صفری، مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری سپاه امام رضا (ع) در آیین نکوداشت ۱۸۰ شهید جامعه عشایری و تجلیل از عشایر غیور، شبانان و گله‌داران خراسان رضوی اظهار داشت: این همایش در راستای تجلیل از شبانان و گله داران عشایر با حضور سران و طوایف عشایری و مسئولین ادارات حوزه تخصصی عشایر برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش تبیین و معرفی ظرفیت و خدمات جامعه عشایری به مردم و مسئولین است که این کار در راستای منویات مقام معظم رهبری در کنگره بزرگداشت ۱۱ هزار شهید عشایر کشور صورت میگیرد. به عقیده مقام معظم رهبری جامعه عشایر ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی و منشا خیر و برکت فراوانی در حوزه‌های مختلف به ویژه امنیت پایدار نظام اسلامی هستند.

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری سپاه امام رضا (ع) گفت: یکی از اهداف ما پای کار آوردن ادارات تخصصی در قالب میزگرد تخصصی برای بررسی و پایش مشکلات عشایر است که انشاالله بتوانیم با انجام اقدامات مناسب آن‌ها را رفع نماییم.

تقدیم ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید از جامعه عشایری کشور

سردار ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کل سپاه در این همایش، عشایر را یکی از پشتوانه‌های عظیم کشور دانست که از نگهبانی سرحدات، راه‌ها و روستا‌ها گرفته تا تأمین مایحتاج غذایی کشور، پاسدار ملیت، دین و عقاید ملت بوده‌اند. وی افزود: جامعه عشایری ما در ۲۹ استان کشور پراکنده هستند و به غیر از استان کردستان و تهران، در سایر نقاط کشور عشایر حضور پررنگ و تأثیرگذاری دارند. در همین راستا، استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان دارای بیشترین میزان عشایر و استان‌های قم و قزوین کمترین حضور عشایر را در طول سال تجربه می‌کنند.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کل سپاه با بیان اینکه ایجاد امنیت پایدار در ییلاق و قشلاق، مهم‌ترین راهبرد برای ایجاد تحول در جامعه عشایری کشور است، خاطرنشان کرد: این همایش تاکنون در ۲۲ استان برگزار شده و هدف از آن نیز رسیدگی به مشکلات این قشر است. این یک گام مؤثر برای تأمین امنیت غذایی کشور است و به برکت چنین برنامه‌هایی است که می‌توان پیوند مستحکمی میان عشایر با نظام برقرار کرد و از همه مهم‌تر، عمق محبت و علاقه سپاه پاسداران به این قشر تلاشگر را نشان داد.

وی ادامه داد: شبانان، گله‌داران و عشایر از جمله اقشاری هستند که نقش محوری در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که در سطح کشور، ۶۳ میلیون و ۷۳۴ هزار دام سبک وجود دارد که از این میان، استان خراسان رضوی با ۶ میلیون و ۸۵۶ هزار، بیشترین میزان دام سبک را نگهداری می‌کند. در حوزه دام سنگین نیز هم‌اکنون ۸ میلیون و ۸۸۸ هزار دام سنگین در کشور وجود دارد که خراسان رضوی در رتبه چهارم نگهداری از این‌گونه دام قرار دارد.

سردار حزنی تصریح کرد: تا به امروز، بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید از جامعه عشایری کشور تقدیم اسلام و انقلاب شده است. این افتخار بزرگ جامعه عشایری ماست و امیدواریم تا خدماتی که به این عزیزان ارائه می‌شود، تناسبی با میزان مجاهدت آنان داشته باشد.

وی تأکید کرد: آب، راه، برق از جمله محور‌های موردنیاز عشایر کشور است. هزینه‌های بالای تأمین سوخت و برخی اقلام مایحتاج زندگی عشایری با توجه به بالابودن هزینه‌ها و پایین بودن سقف درآمد، باعث بروز مشکلاتی در زندگی این عزیزان شده است. این مسائل را بگذارید در کنار کاستی‌هایی در حوزه خدمات فرهنگی همچون مساجد و روحانیون مبلغ که در نهایت، باعث شده تا نرخ مهاجرت عشایر به مناطق حاشیه‌ای شهر همچنان نگران‌کننده باشد.

عشایر، مسئول تأمین امنیت ۵۹ درصد از جغرافیای کشور

سرهنگ پاسدار احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد نیاز کشور به گوشت قرمز از محصولات دامی عشایر تأمین می‌شود، اظهار کرد: در ۵۹ درصد از خاک جمهوری اسلامی، تأمین امنیت کشور بر عهده عشایر مرزنشین است. ۳۵ درصد از صنایع‌دستی کشور به دست مردان و زنان هنرمند جامعه عشایری تولید می‌شود و بخش مهمی از فرهنگ اسلامی ایرانی هم به اراده سران عشایر برپا داشته شده است.

وی افزود: مهم‌ترین عامل در رشد شاخص‌های عشایری، توجه مسئولان است که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط طبیعی، مایه دلگرمی شبانان، گله‌دار و اقشار مختلف جامعه عشایری کشور باشد. بسیج عشایری به همین دلیل اراده دارد تا طرح برپایی میز خدمت در ییلاق و قشلاق عشایر را همچنان با قدرت ادامه دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->