رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم
سرخط خبرها

فرمانده سپاه امام رضا (ع): عملیات احداث ایل‎راه خاکی و ۴۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب شرب برای عشایر خراسان رضوی آغاز شد

  • کد خبر: ۱۷۴۲۷۶
  • ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
فرمانده سپاه امام رضا (ع): عملیات احداث ایل‎راه خاکی و ۴۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب شرب برای عشایر خراسان رضوی آغاز شد
سردار هاشم غیاثی گفت: طبق تفاهم اخیر استانداری خراسان رضوی با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع)، عملیات احداث ایل‎راه خاکی، ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال آب و دو هزار کلاس درس روستایی و عشایری آغاز شده و هم‌چنین در دستورکار است تا برای راه‌اندازی مرکز خوراک دام عشایری نیز ارائه تسهیلات موردنیاز صورت بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرتیپ پاسدار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) در همایش «ذخایر انقلاب» ویژه نکوداشت ۱۸۰ شهید جامعه عشایری خراسان رضوی و تجلیل از عشایر، شبانان و گله‌داران که ظهر امروز با حضور بیش از ۶۵۰ نفر از سران قبایل، ایلات و عشایر استان به میزبانی تالار همایش‌های مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نقش عشایر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی کم‌نظیر است و این قشر، سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.

وی افزود: در خراسان رضوی، در ۱۷ شهرستان و ۳۶۰ محله از شهر‌های بزرگ شاهد حضور عشایر هستیم و ۱۲ درصد از دام سبک استان نیز در اختیار عشایر است. نقش جامعه عشایری در حفاظت از منابع طبیعی، محیط‌زیست و صیانت از امنیت راه‌ها نیز غیرقابل‌انکار است و بخش مهمی از پیشرفت و توسعه استان برپایه محصولاتی صورت می‌گیرد که یا به‌صورت مستقیم توسط عشایر تولید می‌شوند و یا منابع اولیه آنان، محصول عشایر است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: اگر امام فرمود عشایر، ذخایر انقلاب هستند، به این دلیل بود که در طول تاریخ، عشایر هرگز اجازه ندادند خدشه‌ای به منافع عمومی ملت وارد شود و این راهبرد یک روز در قالب مقابله با استعمار محقق می‌شد، روز دیگر در قالب حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و امروز در قالب نقش‌آفرینی اقتصادی و فعالیت در عرصه مرزداری و امنیت. اینجاست که می‌گوییم عشایر فرصتی برای آحاد جامعه و ملت هستند تا از ظرفیت آنان به نفع ایران اسلامی استفاده شود.

وی با بیان اینکه حمایت از عشایر، یک قانون لازم‌الاجرا در کشور است، ادامه داد: آیین‌نامه حمایت از عشایر به تصویب هیئت‌وزیران رسیده و برای همه مسئولان، به‌خصوص استانداران در هر استان ضروری است تا برای تسهیل دسترسی عشایر به منابع و مایحتاج موردنیازشان کوتاهی نکنند، زیرا در حوزه انتقال پایدار آب شرب، تأمین سوخت، اصلاح هندسی مسیرها، اعزام مبلغان مذهبی و سایر موارد، حقیقت این است که مشکلاتی گریبان گیر عشایر ماست که باید برطرف شود.

سردار غیاثی تصریح کرد: اوایل تیرماه امسال، توافق قابل‌توجهی میان استانداری خراسان رضوی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) امضا شد که براساس آن قرار است اتفاقات خوبی در چشم‌انداز سه سال آینده، آن هم در ۱۳ عرصه رقم بخورد. یکی از این عناوین به‌طور خاص مربوط به حوزه عشایری است و بر مبنای آن، عملیات احداث ایل‎راه خاکی، ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال آب و دو هزار کلاس درس روستایی و عشایری آغاز شده و هم‌چنین در دستورکار است تا برای راه‌اندازی مرکز خوراک دام عشایری نیز ارائه تسهیلات موردنیاز صورت بگیرد.

سیاه‌چادر عشایر، محل پرورش پاسداران امنیت کشور

سرهنگ پاسدار عیسی صفری، مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری استان نیز در ادامه برنامه گفت: سیاه‌چادر عشایری، بانک امین ژنتیک دام سبک و سنگین و محل پرورش عناصر مخلص و مؤمنی است که در همه حال، امنیت دشت‌ها، راه‌ها و منابع طبیعی را تأمین می‌کنند.
وی ابراز کرد: در گام دوم انقلاب، مسئولیتی که برای عشایر تعریف شده بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، این همایش برگزار شده تا ظرفیت‌های جامعه عشایری را معرفی و مشکلاتشان را ابراز کند.

تجلیل از خانواده شهید عشایر مدافع حرم، سرودخوانی و برپایی میزگرد پرسش و پاسخ با حضور مدیران ۱۱ دستگاه اجرایی مرتبط با حوزه عشایری، از دیگر محور‌های این همایش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->