وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش ٢ تا ۴ درجه‌ای دما در سطح استان حوالی یک استخر پر ماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های پیرامون بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت معاون استاندار خراسان رضوی: شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اوقات گران‌قیمت فراغت | چطور کلاس‌های تابستانه ارزان پیدا کنیم؟ راز تیغ زنی مامور قلابی از دلالان ارز خیابان امام خمینی(ره) مشهد سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار گرفتند اژه‌ای: در انتخابات نقد جای خودش را به تخریب داده است
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی طی ۷ روز ۱۰ کشته بر جای گذاشت

  • کد خبر: ۱۷۴۵۲۳
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی طی ۷ روز ۱۰ کشته بر جای گذاشت
بررسی وضعیت حوادث خارج از شهر‌ها که امدادگران هلال‌احمر به کمک شهروندان شتافتند.

سهیل دیبا | شهرآرانیوز؛  تصادف‌های جاده‌ای در خراسان‌رضوی در سومین هفته اولین ماه تابستان که ترافیک جاده‌ها با وجود فصل مسافرت‌ها دوچندان شده، افزایش‌یافته است. تا جایی که در این هفته ده‌ها سانحه رانندگی در سراسر محور‌های استان رخ داده و امدادگران هلال‌احمر بدون هیچ چشمداشتی به کمک افراد گرفتار در این سوانح رفته‌اند.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی، امدادگران این سازمان در این مدت به ۱۳۸ حادثه‌دیده کمک کرده‌اند و در همین یک هفته، متأسفانه ۱۰ شهروند در سوانح جاده‌ای و حوادث غیرجاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

موضوع حوادث خارج از شهر‌ها براساس قوانین بالادستی در حالی به جمعیت هلال‌احمر سپرده شده است که تنها در حوادث خاصی همچون آتش‌سوزی، سایر دستگاه‌های امدادرسان برای کمک به محل اعزام می‌شوند.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی، از هفدهم تا بیست و چهارم تیرماه، ۳۳ حادثه مختلف در سراسر استان رخ داده است که ۲۵ حادثه مربوط به سوانح جاده‌ای و هشت مورد مربوط به دیگر حوادث بوده است.

درحالی انتظار همه بر این است که سوانح جاده‌ای پیرامون شهر مشهد بیشتر از سایر محور‌های مواصلاتی استان باشد که ابوالفضل رفیعی بیشترین سوانح رانندگی پیرامون جاده‌ها را مربوط به جاده‌های شهرستان سبزوار با شش حادثه اعلام کرد و افزود: حادثه در محور‌های منتهی به مشهد پنج مورد بوده است و در سه شهرستان تربت‌جام، قوچان و مه‌ولات هر کدام سه حادثه رخ داده است، مابقی حوادث نیز در سایر شهرستان‌ها اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: تعداد کل افراد حادثه‌دیده ۱۳۸ نفر بود که از این تعداد ۹۶ نفر مصدوم شدند و ۲۳‌مصدوم نیز توسط گروه‌های هلال‌احمر به مرکز درمانی انتقال یافتند.

حادثه تصادف اتوبوس با پژو ۴۰۵، خونین‌ترین حادثه‌ای بوده است که امدادگران هلال‌احمر استان به آن رسیدگی کرده‌اند و رفیعی در این زمینه توضیح داد: این حادثه ۲۱ تیرماه در جاده سبزوار به بردسکن رخ داد که متأسفانه چهار نفر در این سانحه رانندگی کشته شدند که بیشترین تعداد فوتی در یک حادثه مربوط به همین تصادف بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی، با اشاره به جان‌باختن ۱۰ نفر در حوادث مختلف استان در این بازه زمانی بیان کرد: در حوادث هفته گذشته، درمجموع ۴۱‌گروه امداد و نجات هلال‌احمر حضور داشتند و ۱۱۷ نیروی عملیاتی، این حوادث را پوشش دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->