ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

بیماران خارجی برای درمان کدام بیماری‌ها به ایران می‌آیند؟

  • کد خبر: ۱۷۴۶۲۹
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
بیماران خارجی برای درمان کدام بیماری‌ها به ایران می‌آیند؟
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیشترین مراجعات بیماران خارجی به ایران، برای درمان ناباروری، مشکلات زنان و زایمان، چشم پزشکی ارتوپدی، زیبایی و جراحی‌های اطفال، جراحی قلب و انجام جراحی‌های پیوند عضو است‌.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت امروز در همایش بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سالن همایش‌های صداوسیما اظهار کرد: پزشکی در ایران پس از انقلاب جهش قابل توجهی پیدا کرده و همه به این موضوع اذعان دارند که علم پزشکی ایران سرآمد کشور‌های منطقه است. در حال حاضر تمام بیماری‌ها را در داخل کشور درمان می‌کنیم و نیاز به اعزام بیمار برای درمان به کشور‌های خارجی، تقریباً صفر است.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته ۱.۲ میلیون نفر مراجعه از کشور‌های خارجی به ایران برای درمان داشته‌ایم، افزود: بیشترین مراجعات بیماران خارجی به ایران، برای درمان ناباروری، مشکلات زنان و زایمان، چشم پزشکی ارتوپدی، زیبایی و جراحی‌های اطفال، جراحی قلب و انجام جراحی‌های پیوند عضو است؛ البته درخصوص پیوند عضو، اعضای افراد ایرانی به خارجی پیوند زده نمی‌شود بلکه هر دو فرد دهنده و گیرنده عضو، باید خارجی باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰ بیمارستان در ایران وجود دارد که ۷۰۰ مورد دولتی و سایر آن‌ها خصوصی هستند. از این تعداد، ۲۵۰ بیمارستان مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی را دارند. در کشور ۵۵ هزار تخت داریم که ۱۵ هزار تخت با به روزترین تجهیزات در سال‌های اخیر اضافه شده است.

کریمی با بیان این که یک میلیارد دلار درآمد از این مراجعات حاصل شده است، تصریح کرد: هدف گذاری ما کسب درآمد ۵ تا ۱۰ میلیارد دلاری در سال از راه گردشگری سلامت است. ضریب اشغال بیمارستان‌های ما حدود ۷۵ درصد است و حدود ۲۵ درصدی که رزرو داریم ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر سلامت است و بنابراین آماری که هدفگذاری شده دست‌یافتنی است.

وی تاکید کرد: زمانی که بیمار از کشور خارجی قصد مراجعه به ایران را دارد باید یک هماهنگی بین ذی‌نفعان از جمله وزارت بهداشت، گردشگری و ... وجود داشته باشد تا بیمار از ابتدا بداند مقصد درمانی‌اش کجاست. همچنین بیمه‌ها باید نقش پررنگ‌تری در زمینه درمان داشته باشند و باید در تفاهم با بیمه‌های خارجی بتوانند مشکلات بیماران خارجی را پوشش بدهند. در حال حاضر اعزام بیمار به دو صورت انجام می‌شود گاهی وزارت بهداشت کشور‌های دیگر نسبت به اعزام بیماران از کشور خود اقدام می‌کنند و گاهی نیز خود بیماران به صورت مستقیم به کشور ما مراجعه می‌کنند تا درمان شوند. در این راستا باید چارچوب‌های ورود بیمار خارجی مشخص شود تا بیماران دچار سردرگمی نشوند.

وی بیان کرد: در سال گذشته صدور مجوز گردشگری سلامت را با حفظ استاندارد‌ها تسهیل کردیم و هر مرکزی که بتواند خدمات درمانی استاندارد ارائه کند قابلیت دریافت مجوز را خواهد داشت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->