تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

افزایش ۳۰ درصدی درآمد حاصل از گردشگری سلامت خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۴۳۴۷۱
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
افزایش ۳۰ درصدی درآمد حاصل از گردشگری سلامت خراسان رضوی
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درآمد استان از گردشگری سلامت در ۹ ماهه امسال ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر داوود خوش شکن اظهار داشت: این درآمد توسط بیمارستان‌های دولتی و خصوصی زیر پوشش این دانشگاه در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شمار زیادی از مراکز غیربیمارستانی، مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی، درآمدهای خود را در سامانه وزارت بهداشت ثبت نمی‌کنند، میزان واقعی این درآمد بسیار بیشتر از مبلغ ذکر شده است و برآورد می شود چیزی حدود هزار میلیارد تومان باشد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود اینکه ناآرامی‌های اخیر بر حوزه گردشگری سلامت تاثیر منفی گذاشته و موجب کاهش ۵۰ درصدی درآمد حاصل از این محل شد، اما باز هم درآمد حوزه گردشگری سلامت نسبت به پارسال رشد چشمگیری داشته است.

رشد ۲۰ درصدی گردشگران سلامت در خراسان رضوی

دکتر خوش شکن افزود: با اقدامات انجام شده، در ۹ ماهه امسال شمار گردشگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رشدی ۲۰ درصدی مواجه شد و از ۳۰ هزار گردشگر سلامت به ۳۶ هزار نفر رسید.

وی دلیل افزایش آمار گردشگران سلامت را اجرای برخی برنامه‌های موثر در استان خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف جذب گردشگر سلامت از کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان و بستن قراردادهای جدید با عراق عنوان کرد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: امسال بیشترین گردشگران سلامت استان مربوط به کشورهای افغانستان، عراق و بحرین بودند و بیشترین خدمات درمانی که دریافت کردند در حوزه‌های زیبایی، قلب و عروق، چشم، زنان و نازایی بود.

خوش شکن افزود: حدود ۵۵ درصد از گردشگران سلامت زن و ۴۵ درصد آنان مرد بوده اند.

وی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۱۳۰ گردشگر سلامت به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۹ مرکز درمانی در خراسان رضوی دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت هستند که از این تعداد ۳۸ مرکز در مشهد فعالیت دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشریح اقدامات این حوزه در سال جاری پرداخت و گفت: دریافت مجوز گردشگری سلامت برای چهار بیمارستان دکتر شیخ، عباس ناظران، جوادالائمه(ع) طبرسی و ۲۲ بهمن در مشهد و بیمارستان حضرت زهرا (س) در شهرستان فریمان، انعقاد قرارداد با آستانه مقدس علوی و عتبه مقدس مسجد کوفه و نماینده مقام معظم رهبری در عراق برای اعزام مستقیم زائر سلامت به مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه و برگزاری مستمر جلسات هفتگی گردشگری سلامت در قرارگاه اقتصاد فرهنگ و زیارت در استانداری خراسان رضوی از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به برقراری پرواز مستقیم مسقط - مشهد و بالعکس ادامه داد: برقراری این پرواز، در راستای تسهیل ورود گردشگران سلامت از کشور عمان نیز در افزایش ورود گردشگر سلامت از این کشور موثر بوده است.

خوش شکن با اشاره به اعزام تیم‌های مدیریتی و کارشناسی به کشورهای تاجیکستان و عراق گفت: اعزام گروه هایی به کشورهای افغانستان و ترکمنستان به منظور بررسی میدانی سیمای سلامت و نیازهای درمانی این کشورها، آسیب‌شناسی فرایندهای ارجاع و اعزام زائر به مشهد مقدس، ارائه راه کارهای علمی و کارشناسی برای تقویت روابط با همسایگان در راستای اهداف راهبردی وزارت بهداشت، دولت سیزدهم و توسعه صنعت گردشگری سلامت استان خراسان رضوی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تهیه فرآیندهای ارایه خدمت به گردشگران سلامت از مبداء تا مبداء و از فرودگاه تا فرودگاه و معرفی این فرایند در سایت گردشگری سلامت نیز از ابتدای سال تا کنون در حال اجرا است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->