تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

معاون صنعتی وزارت دفاع: موشک بالستیک «شهید حاج قاسم» به‌زودی به سپاه تحویل داده می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۵۹۰۰
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
معاون صنعتی وزارت دفاع: موشک بالستیک «شهید حاج قاسم» به‌زودی به سپاه تحویل داده می‌شود
معاون صنعتی وزارت دفاع از تحویل موشک بالستیک شهید حاج قاسم به نیروی هوافضای سپاه پاسداران در هفته صنعت دفاعی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، افشین نادری شریف، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم الحاق موشک ابومهدی در جمع خبرنگاران درباره ویژگی‌های این موشک طی سخنانی اظهار داشت: وقتی که از هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، سطوح مختلفی دارد که پایین‌ترین و کمترین سطح آن بینایی است. مانند بمب‌های هوشمند که هم سیکر و هم دوربین دارد، این پایین‌ترین سطح هوشمندی است.

معاون تحقیقات صنعنی وزارت دفاع افزود: استفاده از هوش مصنوعی سطوح مختلفی مانند بینایی، درک، حافظه‌مندی داردکه آخرین سطح آن خودمختاری است. یعنی یک سامانه سلاح می‌تواند خودش ببیند، تصمیم بگیرد، خودش اقدام کند و سپس در محیط یادگیری داشته باشد.

وی گفت: هنگام صحبت از هوش مصنوعی باید مشخص کنیم که درباره کدام یک از سطوح صحبت می‌کنیم. در هر کدام از سامانه سلاح‌ها این سطوح متفاوت است و این گونه نیست که هوش مصنوعی یک تعریف واحد داشته باشد.

نادری شریف تصریح کرد: سطوح هوش مصنوعی وابسته به هر سامانه سلاح و هر عملیاتی که می‌خواهد انجام بدهد و قابلیتی که از آن انتظار داریم نسبت به آن متفاوت است.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه اینکه دوزدن هدف یکی از ویژگی‌های این موشک است، تاکید کرد: موشک‌های کروز در همه جای دنیا دو ویژگی دارند؛ اول، پرواز در سطح پایین و دوم، مانور پذیری آن وقتی ارتفاع موشک کاهش پیدا می‌کند رادار نمی‌تواند آن را کشف و با پرواز در ارتفاع کم زمان عکس‌العمل پدافند کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به توان دورزدن اهداف توسط موشک ابومهدی ادامه داد: هر هدف استراتژیکی قطعاً در اطراف خود یک سیستم پدافندی دارد. معمولاً در چیدمان سیستم پدافندی احتمال ورود تهدید از یک جهت بیشتر است. ین موشک با مانوری که انجام می‌دهد از پشت به هدف حمله کند و یا می‌تواند از محیطی حرکت کند که تحت پوشش رادار‌های سیستم پدافند هوایی دشمن نباشد و با حرکت از نقاط کور پدافندی دشمن، خود را به هدف برساند.

نادری شریف در پاسخ به سوالی درباره امکان استفاده از این موشک به عنوان یک موشک تهاجم زمینی بیان کرد: این موشک با تغییر در جستجوگر یا سیکر آن و تغییر مختصر در برنامه هدایت و کنترل می‌تواند به عنوان یک موشک تهاجم زمینی استفاده شود. در واقع، این پلتفرم قابلیت توسعه روی تنوع‌های مختلف و کاربرد‌های مختلف را دارد.

وی ادامه داد: این گونه نیست که فقط از موشک ابومهدی برای اهداف دریایی استفاده شود. موشک کروز ابومهدی به علت نیاز ما برای دور کردن دشمن از سواحل‌مان طراحی شده است. البته می‌توان همین کار را با یک تغییر جزئی بر روی همین پلتفرم به عنوان یک موشک تهاجم زمینی استفاده شود.

نادری شریف ادامه داد: موشک ابومهدی به ما این قابلیت را می‌دهد که همزمان با چند موشک از جهات مختلف به یک هدف حمله کنیم که این موضوع کار را برای سامانه‌های پدافندی دشمن بسیار سخت خواهد کرد.

معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع تصریح کرد: سامانه فرماندهی و کنترل این موشک و همچنین سکوی پرتاب آن راهکنشی است و می‌تواند پس از شلیک جابجا شده تا دشمن نتواند محل شلیک را کشف کند. علاوه بر این سامانه فرماندهی و کنترل موشک ابومهدی این قابلیت را به فرمانده می‌دهد تا اگر در طی مسیر حرکت موشک، هدف با ارزش‌تری را پیدا کرد مسیر موشک را به سمت آن هدف تغییر دهد. برد موشک ابومهدی نیز یکی از ویژگی‌های مهم این موشک است. وقتی ما موشک راهبردی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر در اختیار داریم این بدان معنی است که دشمن باید ۱۰۰۰ کیلومتر از سواحل ما فاصله بگیرد و شناورهایش را به همین میزان از سواحل ما دور کند.

وی همچنین درباره برنامه وزارت دفاع در حوزه موشک‌های بالستیک گفت: در این زمینه نیز برنامه‌عای خوبی پیش بینی شده است و انشاالله در هفته صنعت دفاعی موشک بالستیک شهید حاج قاسم به نیرو هوافضای سپاه تحویل خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->