تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد سربازان اعزامی شهریور ۱۴۰۳ بخوانند | اعلام مشوق های ویژه «سرباز ماهر» حضور بیش‌از ۳ هزار ایرانی در زندان‌های ترکیه صدور یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای سفر اتباع خارجی به ایران در سال ۱۴۰۲
سرخط خبرها

سقوط بالگرد در رزمایش آمریکا و استرالیا با ۴ مفقودی

  • کد خبر: ۱۷۶۶۲۱
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
سقوط بالگرد در رزمایش آمریکا و استرالیا با ۴ مفقودی
رزمایش مشترک نیروهای آمریکایی و استرالیا امروز (شنبه) و پس از آن متوقف شد که یک فروند هلیکوپتر نیروی دفاعی استرالیا در آب‌های سواحل ایالت کوئینزلند سقوط کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در جریان این سانحه هوایی دستکم چهار تن که سرنشینان هلیکوپتر نیروی هوایی ارتش استرالیا بودند، کشته شدند. این هلیکوپتر در آب‌های عمیق نزدیک به جزیره همیلتون واقع در ۸۹۰ کیلومتری شمال بریزبن، مرکز ایالت کوئینزلند سقوط کرد.

"ریچارد مارلس"، وزیر دفاع استرالیا امروز صبح گفت، ماموریت برای یافتن این هلیکوپتر گم شده مدل "MRH-۹۰" و سرنشینان آن در منطقه سقوط در جریان است.

مدیر این رزمایش مشترک با عنوان "طلسم شمشیر" اعلام کرد، این مانور مشترک بین نیروهای آمریکا و استرالیا در پی این سانحه متوقف شده است.

وی افزود: من این رزمایش را متوقف کرده‌ام تا افراد شرکت کننده بتوانند صرفنظر از ملیت‌هایشان به خانواده‌های خود اطلاع دهند که شرایط به چه صورت است.

این مانور نظامی برای دو هفته و با حضور بیش از ۳۰ هزار نیرو و شرکت کننده از ۱۱ کشور دیگر شامل ژاپن، فرانسه، کره جنوبی و آلمان با هدف نشان دادن توانمندی‌ها و وحدت در میانه افزایش فعالیت‌های نظامی چین در منطقه در جریان است.

این رزمایش در مناطق مختلف استرالیا و با حضور نیروی ضربت هوایی در حال انجام است.

همچنین ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز که در استرالیا حضور دارد، آمادگی نیروهای کشورش را در انجام عملیات امداد، نجات و جستجو اعلام کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->