سرخط خبرها

لزوم توجه به مشکلات محلی

  • کد خبر: ۱۷۷۱۵
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
لزوم توجه به مشکلات محلی
سید رضا اخلاقی شریعت نایب‌رئیس شورای اجتماعی محله راهنمایی
اکنون با تلاش و حسن نیت مدیران شهری برای تشکیل شورای اجتماعی محلات، فصل جدیدی در مشارکت مردمی رقم خورده است. مشکلات درون محله توسط اهالی بیان و به همت اعضای شورای اجتماعی محله شناسایی و اولویت‌بندی می‌شود و سپس این نواقص و مشکلات ریشه‌یابی و با کمک شورای اسلامی شهر، شهرداری‌ها و مسئولان فرهنگی شهر برای رفع آن اقدام می‌شود.
 
با توجه به حضور زائران خارجی و داخلی در شهر مشهد باید نگاه ویژه عمرانی به این کلان‌شهر شود. شهر مشهد با اینکه حجم ساخت و ساز زیادی دارد، اما هنوز پتانسیل بیشتری در زمینه گردشگری، اقتصادی و فرهنگی نیاز دارد. از طرف دیگر منطقه یک به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و... جزو هسته اصلی شهر محسوب می‌شود و در دل آن محله راهنمایی محلی پررفت و آمد برای همشهریان، ساکنان، کسبه و زائران حضرت رضا (ع) است. براین اساس به این محله باید نگاه ویژه‌ای شود. گرچه درحال حاضر این محله با مشکلات زیادی روبه‌رو است.
 
محله راهنمایی قسمت مرکزی منطقه یک شهر مشهد است و طبق آمار، این محله جمعیتی حدود ۱۴۰۰۰ نفر دارد که ۴۰۰۰ خانوار را در خود جای داده است و همین امر و عواملی همچون نوع خیابان و کوچه‌های فرعی و عرض کم آن‌ها، ساختمان‌های با تراکم زیاد، وجود مدارس و دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فراوان باعث مشکلاتی شده است. کمبود‌هایی از لحاظ محل پارک خودرو، کمبود سرویس‌های بهداشتنی مناسب، نبود مبلمان شهری، بافت فرسوده، پیاده‌رو‌هایی که مناسب و در شأن همشهریان، ساکنان، کسبه و زائران حضرت رضا (ع) نیست و نبود محل سهولت در عبور و مرور معلولان و جانبازان بخشی از مشکلات این محله به شمار می‌آید.
 
ما نیز در شورای اجتماعی محله راهنمایی با دیدی ویژه به امور زیرساختی محله و زیباسازی این منطقه اقتصادی و قدیمی مشهد نگاه می‌کنیم تا بتوانیم با سعی و همت یکدیگر محله‌ای پویا و امیدوار بسازیم و توفیق در این امر نیز جز با کمک اهالی محل، کسبه، بزرگان منطقه و فرهیختگان ممکن نمی‌شود.
 
از طرف دیگر محله ما یکی از بازار‌های هدف خرید همشهریان و زائران است و به همین دلیل پیگیر رفع مشکلات اساسی محل هستیم و خواست اصلی اعضای شورای اجتماعی محله راهنمایی نیز توجه بیش از پیش مسئولان به منطقه و محله ماست سعی می‌کنیم چشم بیدار مسئولان باشیم که بتوانیم نواقص را هرچه زودتر برطرف کنیم و آرامش و آسایش را برای همشهریان فراهم کنیم تا شهری پویا، زنده و توسعه‌یافته داشته باشیم. در این راستا باید روحیه خدمتگزاری را با عوامل مؤثری همچون انگیزه الهی، کمک به حکومت اسلامی در پرتو خدمت به مردم، ایجاد جوّ اعتماد و امنیت، ترویج روحیه ایثار و گذشت و حس نوع‌دوستی را در خود به وجود آوریم.
 
همچنین یکی از موضوعات مهم شورای اجتماعی محله راهنمایی امور فرهنگی است، زیرا فرهنگ غنی و کهن ایرانی به‌ویژه این خطه از کشور که با مذهب عجین شده است در زیر سایه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است و براین اساس باید به این مقوله بیشتر توجه کنیم.
 
ورود میلیونی زائران در سال به شهر مشهد مقدس مسئولیت ما را در قبال ارائه صحیح فرهنگ اسلامی ایرانی بیشتر می‌کند؛ بنابراین ایجاب می‌کند که روحیه خدمتگزاری را افزایش داده و سرلوحه خدمت را انصاف با مردم، گشاده‌رویی و دوری از منت و ریا در خدمت قرار دهیم. آنچنان که در دین اسلام نیز به این موضوع اشاره شده است وائمه اطهار (ع) نیز به آن تأکید داشته‌اند.
گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->