نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
سرخط خبرها

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: سفر عمره در پیش است

  • کد خبر: ۱۷۷۲۰۵
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: سفر عمره در پیش است
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: سفر‌های اربعین، عمره و حج در پیش است، شرکت‌های هواپیمایی داخلی خود را برای جابجایی زائران آماده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعبدالفتاح نواب در آیین تکریم دست‌اندرکاران حج ۱۴۰۲ درحالی تلویحا به در پیش بودن سفر عمره اشاره کرد که چندی پیش گفته بود توافق درباره عمره با عربستان و ازسرگیری این سفر منتظر پاسخ شورای عالی امنیت ملی است که در این صورت، اعزام عمره بلافاصله پس از پایان حج تمتع آغاز خواهد شد. این سازمان هنوز درباره نتیجه برقراری عمره به صورت شفاف اظهارنظر نکرده است.

سفر‌های عمره از سال ۱۳۹۵ پس از تعرض دو مامور فرودگاه به دو نوجوان ایرانی تعلیق شد. سازمان حج و زیارت برقراری عمره را مشروط کرده بود که از جمله آن‌ها بازگشایی نمایندگی‌های کنسولی و سفارتخانه ایران در عربستان بود. دفاتر دیپلماتک ایران نیز همزمان با حج ۱۴۰۲ پس از توافق دیپلماتیک ایران و عربستان باز شدند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تکریم دست‌اندرکاران حج ۱۴۰۲که با حضور وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان حج و زیارت، رییس سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، همچنین اظهار کرد: ۱۷ وزارتخانه، سازمان و نهاد تلاش کردند تا امسال حج آبرومندانه‌ای برگزار شود.

نواب از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای جابه‌جایی بیش از ۸۷ هزار حاجی ایرانی قدردانی کرد و گفت: در هیچ جای جهان نمی‌توان کسانی را پیدا کرد که با این امکانات کم و با تحریم‌های ظالمانه چند ساله بتوانند چنین هنر بزرگی بیافرینند.

 او افزود: یکی از ویژگی‌های حج امسال این بود که به منظور اعزام شمار بیشتری از زائران، تعداد خادمان حج در همه حوزه‌ها، از جمله سازمان هواپیمایی کاهش داده شد، ولی این کار مانع افت کیفیت و خدمات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نشد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در همین زمینه از وزیر راه و شهرسازی خواست نوسازی صنعت هوایی کشور را با اولویت دنبال کند.

نواب گفت: خلبانان و کادر پروازی هواپیما‌های ایران برای انجام موفق عملیات حج از جان خود مایه گذاشتند، ولی ما به نوسازی صنعت هوایی کشور نیاز داریم و شایسته است این کار در همین دولت انجام شود.

او همچنین بر ضرورت واقع‌بینی در برنامه‌ریزی‌ها برای پیشگیری و کاهش مشکلات تاکید کرد و افزود: اگر درعملیات برگشت حجاج، برنامه‌ریزی‌ها واقع بینانه‌تربود، با مشکلات کمتری مواجه می‌شدیم.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در این زمینه به تأخیر ۳۶ ساعته یکی از پرواز‌های حامل حجاج استان فارس اشاره کرد و از وزیر راه و شهرسازی خواست به شیوه‌ای مناسب از مسافران این پرواز دلجویی شود و در ادامه بر اختصاص هواپیما‌های پشتیبان برای پرواز‌های حج تاکید کرد.

نواب همچنین اظهار کرد: ما اگرچه با سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی در تعطیل کردن پرواز‌های چارتری موافق هستیم و از آن دفاع می‌کنیم، اما معتقدیم در صورت احیای این برنامه، سازمان حج و زیارت که مسؤولیت جابجایی زائران را برعهده دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام اینگونه پرواز‌ها باشد و یا کف و سقفی برای قیمت‌های آن بگذارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->