راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع پیروزی اصلی و نهایی با مستضعفان است
سرخط خبرها

برگزاری همایش فرهنگ فاطمی از امام راحل تا شهید سلیمانی در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۷۳۰
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
برگزاری همایش فرهنگ فاطمی از امام راحل تا شهید سلیمانی در مشهد
به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و چهلمین روز از شهادت سپهبد سلیمانی، همایشی تحت عنوان "فرهنگ فاطمی و تربیت نیروی انسانی، از امام خمینی (ره) تا شهید قاسم سلیمانی" در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، در این همایش که جمعه شب در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اقشار مختلف زنان مهاجر افغانستانی و مسوولان نهاد‌های فرهنگی و دانشجویان و علما حضور داشتند.

مسئول بخش بانوان نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی - اجتماعی تبیان افغانستان در این همایش ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: نیت اصلی برگزاری این مراسم تجلیل از تربیت شده مکتب امام امت و پرورش یافته تعالیم خلف صالح ایشان امام خامنه ای، سردار سرافراز اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همرزمش ابومهدی المهندس است.
ساجده هاشمی افزود: شهید سلیمانی شخصیتی مخلص و خدامحور بود، اگر اهل تحقیق و دقت باشیم به وضوح درمی‌یابیم که تمامی اقدامات، مبارزات، مجاهدتها، گفتار و موضع گیری‌هایش برای رضایت خداوند متعال بود به گونه‌ای که در تمام دوران زندگی اش جز رضای ذات اقدس ربوبی دنبال هیچ چیز دیگری نبود.
وی اضافه کرد: شهید سلیمانی این حقیقت را در عمل به اثبات رساند که اگر انسان، واقعا در مسیر الهی فانی فی الله شود آن قدر اوج خواهد گرفت که خدایش او را به عنوان نفس مطمئنه خویش به سوی خود بخواند و در ردیف بندگان شایسته خود قرار دهد.

مسئول بخش بانوان نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی - اجتماعی تبیان افغانستان نکته برجسته زندگی پربار و با ارزش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را ولایی بودن وی دانست و گفت: شهید سلیمانی به‌معنای واقعی کلمه ولایی و ولایتمدار بود، چون ایمان داشت که در دوران غیبت کبری تنها راه سعادت دنیا و آخرت التزام عملی به ولایت است.
هاشمی افزود: دامنه مبارزات و مجاهدت‌های سردار سرافراز اسلام، شهید سلیمانی منحصر در جغرافیایی خاص نبود بلکه ایشان به جهان اسلام در تمام نقاط دنیا و همه محرومان و مستضعفان جهان مخلصانه خدمت می‌کرد.

یک کارشناس علوم دینی و تربیتی نیز در این همایش با اشاره به وجود برخی مشکلات در جامعه مهاجران، از آنان خواست با تحمل سختی‌ها دین و آینده فرزندان خود را بیمه کنند و راه مهاجرت به کشور‌های غربی را در پیش نگیرند.
حجت الاسلام محمد حسینی قمی با اشاره به رشادت‌های فاطیمیون در جبهه مقاومت علیه دشمنان اسلام گفت: ما مدیون آنان هستیم و باید سر تعظیم مقابل خانواده آن‌ها فرود بیاوریم.
وی تاکید کرد: اگر اسم سردار سلیمانی می‌درخشد و افتخار مسلمانان است به برکت سربازان و افسران فاطمیون، زینبیون، حیدریون و دیگر سربازان محور مقاومت است.
رییس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد نیز در این همایش به تربیت فرزندان در خانواده‌های دینی و غیر دینی اشاره کرد و گفت: زنان از تاثیرگذارترین عناصر جهان هستند و مهمترین نقش آنان در تربیت فرزندان بروز و ظهور پیدا می‌کند.
حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری افزود: پیامبران الهی، ائمه معصومین و مردان بزرگ فرزندان رحمانی هستند که با مبارزه با عوامل مزاحم در مسیر عبادت بشریت و کافران به نفع بشر عمل کردند تا موانع را از مسیر عبودیت بشریت بردارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->