ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

کشف بیش از ۱۰۰۰ گوشی سرقتی در خراسان رضوی پیش از خروج از کشور

  • کد خبر: ۱۷۸۵۰۹
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کشف بیش از ۱۰۰۰ گوشی سرقتی در خراسان رضوی پیش از خروج از کشور
فرمانده مرزبانی خراسان‌ رضوی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴۳‌دستگاه تلفن همراه سرقتی، پیش از خروج از مرز‌ها در کشور کشف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز یکی از معضلاتی که مشهدی‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، سرقت گوشی‌های تلفن همراه است، گوشی‌هایی که بسیاری از آن‌ها پس از سرقت کشف نمی‌شوند. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که یکی از شگرد‌های جدید سارقان و مال‌خرها، انتقال گوشی‌ها به کشور‌های همسایه به ویژه کشور افغانستان است. موضوعی که واکنش فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی را به همراه داشت و اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴۳‌دستگاه تلفن همراه سرقتی، پیش از خروج از مرز‌ها در کشور کشف شده است.

به گفته سردار مجید شجاع، گوشی‌های کشف‌شده همه‌اش مربوط به گوشی‌قاپی نیست و برخی از آن‌ها را سارقان از فروشگاه‌های تلفن همراه کش‌روزنی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این گوشی‌ها همه از مشهد سرقت نشده است، بیان کرد: در یکی از موارد یک گوشی را روشن کردیم و با مالکش ارتباط گرفتیم، مشخص شد این گوشی از یک موبایل‌فروشی در بروجرد لرستان سرقت شده است و سارق به‌عنوان خریدار وارد فروشگاه شده که فروشنده نیز چندین گوشی روی پیشخوان گذاشته است، خریدار یکی از گوشی‌ها را زمانی که حواس فروشنده نبوده، سرقت کرده است.

سردار شجاع با انتقاد از این تصور که تمام گوشی‌های سرقتی از کشور خارج می‌شوند، ادامه داد: هر چند گوشی‌های سرقتی قابل‌استفاده در کشور نیستند و برای استفاده باید به خارج از کشور منتقل شوند، اما این‌گونه نیست که تمام گوشی‌ها به خارج از کشور قاچاق می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه کشور افغانستان تمام گوشی‌هایی که کشف می‌شود، گران‌قیمت و مدل بالا هستند که بعد از کشف تحویل مال‌باخته‌ها می‌شوند.

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی درباره چگونگی بازگرداندن گوشی‌های سرقتی به صاحبانشان، بیان کرد: گوشی‌ها را از طریق مراجع قضایی تحویل پلیس آگاهی می‌دهیم و آن‌ها براساس کد‌های ثبت‌شده در سامانه‌های پلیسی، گوشی‌ها را به مال‌باختگان برمی‌گردانند.

سردار شجاع درباره اقدامات لازم به‌منظور جلوگیری از قاچاق گوشی همراه به افغانستان بیان کرد: از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه و همچنین ملاقات‌های مستقیمی که با مرزبانان طالبان داشتیم، به‌ویژه کنسولگری‌مان در هرات، این نگرانی را به آن‌ها انتقال دادیم. الان طالبان از فروش گوشی‌های سرقتی جلوگیری می‌کنند، مثلا این‌گونه گوشی‌ها را از مراکز فروش جمع می‌کنند. اما هنوز سازوکار خاصی که بتوان گوشی‌ها را به کشور برگرداند، اتفاق نیفتاده است.

وی در پایان در هشداری به مالکان گوشی‌های تلفن همراه گفت: اتفاق مهم‌تری که همیشه موجب نگرانی مال‌باختگان است، مسئله اطلاعات خصوصی و شخصی‌شان است که درون‌گوشی است و می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد یا به‌طور غیرمجاز انتشار یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->