انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

حجت الاسلام میرباقری: عاشورا نماد تقابل حق و باطل در همه دوران‌ها است

  • کد خبر: ۱۷۸۵۳۴
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
حجت الاسلام میرباقری: عاشورا نماد تقابل حق و باطل در همه دوران‌ها است
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: عاشورا نماد تقابل و رویارویی حق و باطل در همه دوران‌ها است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در سلسله جلسات تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان؛ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد: جریان عاشورا تنها متعلق به سال شصت و یک هجری نیست بلکه برای همیشه در رگ‌های تاریخ جریان دارد.

وی با اشاره به آیه ۱۷۹ سوره آل عمران؛ «ما کانَ اللهُ لِیَذَرَ الْمُؤْمِنینَ عَلى ما أَنْتُمْ عَلَیْهِ حَتّى یَمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیِّبِ وَ ما کانَ اللهُ لِیُطْلِعَکُمْ عَلَى الْغَیْبِ وَ لکِنَّ اللهَ یَجْتَبی مِنْ رُسُلِهِ مَنْ یَشاءُ...» بیان کرد: در این آیه شریفه راه تشخیص حق از باطل ایمان به خدا و رسول (ص) معرفی شده است.

وی تصریح کرد: طبق این آیه از آیات قرآن انسان‌ها قرار نیست از باطن امور مطلع شوند بنابراین در برهه‌های سخت با تکیه بر ایمان به خدا و رسول (ص) قادر به تشخیص حق از باطل خواهند بود.

این کارشناس دینی افزود: عاشورا صحنه جدا شدن خوب از بد و حق از باطل بود. اگر به ظاهر ماجرا نگاه کنیم یک عده قلیلی را می‌بینیم که در محاصره سپاه دشمن قرار گرفته اند و در نهایت هم سیدالشهداء (ع) و یارانشان به شهادت رسیدند و خانواده آن حضرت نیز به اسارت رفتند.

وی بیان کرد: در این میان یک فرصت و همچنین امکاناتی هم به دشمن داده شده تا کار خود را انجام دهند. اما این ظاهر قضیه است و ممکن است خیلی‌ها در تشخیص حق و باطل دچار اشتباه شدند و ممکن است سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان مسیر درست را تشخیص داد که در پاسخ باید گفت که ایمان به خدا و اعتماد به، ولی خدا می‌تواند در تشخیص حق از باطل به انسان کمک کند.

سخنران حرم رضوی بیان کرد: اگر انسان به، ولی خدا اعتقاد و اعتماد داشته باشد و همواره دنباله رو او باشد هرگز در تشخیص حق و باطل اشتباه نمی‌کند و همیشه راه درست و صراط مستقیم را انتخاب می‌کند.

 

وی اظهار کرد: کسی که ایمان راسخ ندارد در شرایط سخت زندگی دچار تردید می‌شود و به سمتی می‌رود که در ظاهر منافع بیشتری برای او مهیا است. در صورتی که انسان همیشه در شرایط سخت به رسد و تعالی می‌رسد.

حجت‌الاسلام میرباقری اضافه کرد: انسان در شرایط سخت مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در چنین شرایطی است که ترس ها، خوف‌ها و صفات رذیله از وجود انسان پاک می‌شود.

وی اظهار کرد: مومنین در سختی‌ها عیب خود را می‌شناسند و در صحنه بعدی اقدام به خودسازی می‌کند و همین امر موجب رشد و تعالی او می‌شود.
گفتنی است؛ اقامه عزاداری به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با نوای مداح و ذاکر آل الله؛ امیر کردی و قرائت زیارت امین الله با نوای علی ملائکه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->