کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده درد کمک می‌کند خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد | درمان «ارس» با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
سرخط خبرها

صدور حکم برای ۲۳ عضو باند تقلب و افشای سوالات کنکور

  • کد خبر: ۱۷۹۱۵۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
صدور حکم برای ۲۳ عضو باند تقلب و افشای سوالات کنکور
مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور حکم ۲۳ متهم در پرونده موسوم به باند مجرمین تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که دستگاه قضایی در راستای احقاق حقوق عامه به آن رسیدگی کرده و منجر به صدور حکم شده است، پرونده موسوم به «باند مجرمین تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱» است که در دادگاه کیفری دو شهرستان پیرانشهر مورد رسیدگی قرار گرفت.

این پرونده ۲۳ متهم دارد که اتهام آن‌ها ایجاد باند و شبکه تقلب در آزمون سراسری، تحصیل مال نامشروع، کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات، تلاش جهت دستیابی به سوالات و پاسخ سوالات آزمون سراسری از طریق تشکیل باند و تشکیل شبکه تقلب از طریق وسایل غیرمجاز مثل وسایل الکترونیکی و رادیویی در حین برگزاری آزمون سراسری بوده است.

اعضای این باند با استفاده از وسایل الکترونیک از قبیل VIP CARD و مینی هندزفری‌های مخصوص جهت نصب در گوش داوطلبان، از طریق گوینده مستقر در خارج از حوزه برگزاری آزمون با آموزش کددهی به داوطلبین و رمزنگاری سوالات و پاسخ‌ها سعی به تقلب رسانی به داوطلبین برای پاسخ گویی به سوالات را داشتند.

متهمان این پرونده مبالغ سنگینی از داوطلبین بابت هزینه تجهیزات و دادن پاسخ‌های سوالات در آزمون سراسری دریافت کرده بودند.

بر همین اساس و پس از بررسی‌های دقیق قضایی و برگزاری جلسات دادگاه، متهمین این پرونده به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین یکی از متهمان پرونده از عواید ناشی از فروش تجهیزات فنی تقلب اقدام به خرید یک دستگاه خودروی ۲۰۷ کرده بود که دادگاه این خودرو را هم به نفع دولت ضبط کرد.

منبع: همشهری‌آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->