تیراندازی پلیس، زورگیر‌های قمه‌کش را زمین‌گیر کرد راز و رمزهای «سرهنگ قلابی»در تقویم روزانه فاش شد! لیست جدید محصولات شوینده و بهداشتی غیرمجاز برخی جاده‌های خراسان رضوی لغزنده و مه‌آلود است (۹ آبان ۱۴۰۴) هشدار کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گردوغبار برای شهروندان مشهدی در روز شنبه (۱۰ آبان ۱۴۰۴) یک قلاده خرس در شهرستان نور مازندران با گلوله تلف شد (۹ آبان ۱۴۰۴) خالی ماندن نیمی از پست‌ها در محیط زیست پلمب یک تالار پذیرایی به دلیل مسمومیت ۷۰ نفر در شادگان خوزستان (۹ آبان ۱۴۰۴) هشدار سازمان بازرسی به وزارت جهاد کشاورزی درباره تامین نهاده‌های دامی اولین برف پاییزی در راه خراسان رضوی | پیش‌بینی کاهش محسوس دمای هوا (۹ آبان ۱۴۰۴) حریق در بلوار مدرس مشهد مهار شد + عکس و فیلم (۹ آبان ۱۴۰۴) صندلی مدیریت بحران، روی گسل کاش ویروس‌ها، راه خانه‌مان را گم کرده بودند تصادف زنجیره‌ای با ۲۰ مصدوم در پارک ملی گلستان + فیلم و عکس (۸ آبان ۱۴۰۴) اختصاص ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه تجهیز مدارس عشایری در سال جدید | فعالیت ۲۰۰ مدرسه تک‌دانش‌آموز در کشور  دانش‌آموزان عشایر اولویت آموزش و پرورش در کشور هستند رویدادی رنگارنگ با دختران | برگزاری اختتامیه اردوی عشایری دانش‌آموزان دختر ایران در مشهد + فیلم افزایش نیروی انسانی، اصلاح قانون حمل سلاح و افزایش تجهیزات و امکانات محیط‌بانان، در دستورکار سازمان حفاظت محیط زیست مستندمسابقه تلویزیونی، شکل جدید آموزش درس آمادگی دفاعی | عضویت ۳۷۰ هزار نفر در بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی: خدمات درمانی به بیماران غیربومی در مشهد بدون بودجه‌ مشخص انجام می‌شود تجلیل از محیط‌بانان کشور در مشهد | تأکید بر لزوم حمایت و تجهیز نیرو‌های حفاظتی ۱۲۰ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت هستند | الزام پرداخت حق بیمه برای تمدید اقامت اتباع خارجی هشدار عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره رانت و فساد در زنجیره دارو و تجهیزات پزشکی از ۵۵۰۰ تأییدیه کیفی آسانسور تا ۶۲۶۸ بازرسی از تجهیزات تفریحی در خراسان رضوی | بازرسی و کنترل کیفیت استاندارد شبانه‌روز ادامه دارد اضافه‌شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس تا پایان سال ۱۴۰۴
سرخط خبرها

افت مدارس غیردولتی در نمرات امتحانات نهایی نسبت به سایر مدارس

  • کد خبر: ۱۸۰۰۴۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
افت مدارس غیردولتی در نمرات امتحانات نهایی نسبت به سایر مدارس
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: همه انواع مدارس با اُفت نمرات مواجه بودیم و البته مدارس غیردولتی با اُفت بیشتری مواجه بودند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ نسبت به خرداد سال گذشته با اُفت همراه بود و میانگین معدل در شاخه نظری از ۱۱.۶۲ سال گذشته به ۱۰.۲ رسیده است.

در خرداد امسال فقط یک دانش‌آموز پسر معدل ۲۰ داشت که در مدرسه نمونه دولتی در رشته تجربی تحصیل می‌کرده است.

اگرچه به اذعان برخی معلمان و دانش‌آموزان، سؤالات امتحانات نهایی امسال بسیار دشوار بود و برخی می‌گفتند: «سؤالات بسیار ریز و از مباحثی همچون مقدمه و بخش‌هایی که در کتاب درسی ذکر شده بود در امتحانات از آن‌ها سؤال طرح نمی‌شود، سؤال وجود داشت»، اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش با مقصر دانستن دانش‌آموزان اعلام می‌کنند: راهبرد مطالعه آن‌ها مناسب نبوده است.

بیشترین فراوانی نمرات ۱۰ تا ۱۲

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ گفت: بیشترین فراوانی نمرات ۱۰ تا ۱۲ بود و بیشترین اُفت نمرات در مقایسه با سال‌های گذشته در رشته ادبیات علوم انسانی بود و کمترین را در رشته تجربی داشتیم.

بیشترین اُفت نمره در چه دروسی بود؟

وی با اشاره به اینکه بیشترین اُفت نمرات مربوط به دروس تاریخ و جامعه‌شناسی بود، ادامه داد: بالاترین نمرات دانش‌آموزان مربوط به مدارس سمپاد بود و در همه انواع مدارس با اُفت نمرات مواجه بودیم و البته مدارس غیردولتی با اُفت بیشتری مواجه بودند همچنین نتایج امتحانات نهایی تحلیل خواهد شد تا دلایل را بدانیم و در مسیر رفع مشکلات گام برداریم.

(استان‌های کرمان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد وضعیت نامناسبی در بحث نمرات دانش‌آموزان دارند.)

 وضعیت نمرات دانش‌آموزان

زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اُفت نمرات دانش‌آموزان در مقایسه با سال‌های گذشته می‌توان اینگونه استنباط کرد که سؤالات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ دشوارتر و مفهومی‌تر بود؟ گفت: راهبرد مطالعه دانش‌آموزان صحیح نبود و در مطالعه دروس به مفاهیم مهم، کلیدواژه‌ها و حفظ کردن توجه داشتند؛ متأسفانه نظام ارزشیابی چهارگزینه‌ای، روش مطالعه دانش‌آموزان را به سمت حافظه محوری سوق داده و شرایط به گونه‌ای شده است که دانش‌آموز می‌گوید من دروس را مطالعه کردم، اما در حقیقت به حفظ مطالب اکتفا کرده است و یادگیری مبنا نبوده، این روند باعث شده است عملکرد او خوب نباشد؛ در خرداد ۱۴۰۲ سؤالات امتحانات نهایی استنباطی بود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پر‌ورش در ادامه درباره اینکه آیا سوابق تحصیلی تمام داوطلبان کنکور به سازمان سنجش ارسال شده است، گفت: ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش در دو مرحله انجام شد، مرحله نخست قبل از اعلام نتایج و هنگام ثبت‌نام کنکور که داوطلبان سابقه تحصیلی خود را دریافت کردند و مرحله دوم، بعد از برگزاری کنکور سوابق تحصیلی داوطلبان نمایش داده شد و آن‌ها می‌توانستند در صورت عدم مغایرت درخواست بازبینی را ثبت کنند.

وی افزود: سازمان سنجش نتایج کنکور را در دو مرحله اعلام کرد که در مرحله نخست، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان اعلام شد و در این مرحله فرصت دو روزه به داوطلبان دادیم که در صورت نیاز به اصلاح درخواست خود را ثبت کنند. هم‌اکنون طبق گزارشی که از استان‌ها و مناطق دریافت کردیم، اشکالی در سوابق تحصیلی مشاهده نشد و سوابق تمام داوطلبان کنکور به سازمان سنجش ارائه شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->