طائب در مشهد: انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست؛ با نفرت در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یک شرکت دانش‌بنیان وب‌سایت شهرداری کرمان را هک کرد

  • کد خبر: ۱۸۰۳۱۸
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
یک شرکت دانش‌بنیان وب‌سایت شهرداری کرمان را هک کرد
یکصد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر کرمان محل بیان موضوعات متفاوتی از جمله حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان بود؛ آن هم توسط یک شرکت دانش بنیان که سابقه همکاری قبلی نیز با این نهاد داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز آنطور که در این جلسه بیان شد ماجرای حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان از این قرار بوده که این شرکت دانش بنیان سابقه همکاری با شهرداری را در رزومه خود داشته و به صورت «غیرعمد» دست به این حمله سایبری زده، از این رو درخواست گذشت و بخشش از شهرداری کرده است.

شهردار کرمان در تشریح این موضوع گفت: برای ما ثابت شده که نیت فرد طراح حمله سایبری به وب سایت شهرداری کشف حفره‌های امنیتی وب سایت شرکتش بوده است.

سعید شعرباف ادامه داد: این فرد طراح با‌ای پی (نشانی شبکه) مشخص و رسمی نسبت به این عمل اقدام کرده بوده البته ما این اقدام را تشویق نمی‌کنیم، ولی شایسته شکایت هم نیست.

رییس کمیسون بودجه منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان نیز در همین زمینه گفت: کشف این حمله از طریق مجموعه پلیس فتا و بعد از شکایت شهرداری انجام گرفته که در بررسی‌های پلیس مشخص شده این شرکت همان پیشنهاددهنده بررسی آسیب‌های سیستم‌های شهرداری بوده است تا به نوعی بگوید سیستم شهرداری به نوعی آسیب‌پذیر است.

حسین چناریان ادامه داد: در مجموع این شرکت فرد متخلفی را معرفی کرده است و به نوعی او را از شرکت هم اخراج کرده، ولی در مجموع، چون شرکت دانش بنیان بود و به نوعی خود اعتراف کرده، دوستان شهرداری گفتند شکایت را ادامه ندهند که سابقه‌ای برایشان ایجاد نشود.

این عضو شورا تصریح کرد: در کمیسیون‌های مربوطه شورا هم تصمیم بر این شد که این شرکت دانش بنیان با شهرداری همکاری و ایراد‌های وب سایت شهرداری را رفع کند و به ازای این خدمت، شهرداری هم از شکایت صرف نظر کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->