سرخط خبرها

خروج غیر‌مجاز از مرز طی ایام اربعین ۲ تا ۶ ماه حبس دارد

  • کد خبر: ۱۸۰۵۱۹
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
خروج غیر‌مجاز از مرز طی ایام اربعین ۲ تا ۶ ماه حبس دارد
فرمانده مرزبانی ایلام گفت:هر تبعه ایرانی در صورت عبور غیر مجاز از مرز و ورود بدون گذرنامه به عراق از ۲ تا ۶ ماه مجازات حبس محکوم خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ فرج رستمی فرمانده مرزبانی استان ایلام به ضرورت اخذ گذرنامه توسط اتباع ایران برای خروج از کشور یا اقامت در خارج و مسافرت از خارج به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: گذرنامه به عنوان سندی رسمی از طرف ماموران ذی‌صلاح دولت جمهوری اسلامی ایران جهت مسافرت اتباع ایران به خارج ایران و بالعکس و همچنین اقامت صادر خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ایلام در ادامه با بیان اینکه این این اقدام به این معناست که هیچ تبعه ایرانی نمی‌تواند بدون دریافت گذرنامه از ایران خارج شود افزود:اگر فردی بدون اخذ گذرنامه از مرز خارج شود به ۲ تا ۶ ماه حبس و یا پرداخت جریمه نقدی یا همچنین هر دو محکوم خواهد شد.

‌رستمی در ادامه با تاکید بر اینکه ضروری است فردی که دارای گذرنامه باشد باید از طریق مجاز و تعیینی توسط حکومت از کشور خارج شود خاطر نشان کرد:خروج از کشور از طریق نقاط غیرمجاز نیز جرم تلقی خواهد شد و مجازات فرد مجرم یک تا ۳ ماه حبس می‌باشد.

وی در پایان گفت:اگر فردی دو تخلف مذکور را با هم مرتکب شود مجازات شدیدتری شامل ۶ ماه حبس و بیشترین جزای نقدی مقرر در قانون برای او تحمیل خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->