سرخط خبرها

تدابیر شهرداری مشهد برای شهرک امید

  • کد خبر: ۱۸۰۸
  • ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
تدابیر شهرداری مشهد برای شهرک امید
شهردار منطقه ۳ پاسخ مشکلات شهروندان را داد

لیلا جان قربان
خبرنگارشهرآرا محله

یکی از نقاطی که چندی است با شکل و شمایل شهری در محدوده پیرامونی سیس‌آباد راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است، شهرک امید است که با مشارکت شهرداری مشهد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کار احداث آن انجام پذیرفته است.
مجتمع مسکونی شهرک امید در قالب 12.5 بلوک 6 طبقه و مشتمل بر 2130 واحد مسکونی در سایت‌های نرگس 1، 2 و 3 برای بهره‌مندی ساکنان حاشیه‌نشین در بافت‌های ناهمگون شهری احداث شده است. این مجتمع با واگذاری به متقاضیان اینک جمعیتی بالغ بر 4هزار نفر را در خود جای می‌دهد که این امر نیازهایی را به وجود می‌آورد که در این رابطه مدیریت شهری ملزم به ارائه خدماتی ویژه به ساکنان این پروژه می‌شود.
چندی پیش درخواست‌هایی از سوی ساکنان این مجتمع برای رفع و رجوع برخی کاستی‌ها در محل مجتمع مطرح شد که شهردار منطقه3 به عنوان متولی مدیریت این محدوده تازه‌ساز به برخی موارد پاسخ‌هایی داده است.درخواست آسفالت معابر منتهی به مجتمع امید به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین درخواست ساکنان مطرح شده است که در این رابطه حجت فرقانی گفت: باوجود اینکه معابر محدوده شهرک امید هنوز به‌طور رسمی به شهرداری منطقه تحویل نشده است، شهرداری به معرفی معابر 
یاد شده برای آلبوم بودجه و اجرا در سال 98 اقدام کرده که امیدواریم امسال اقدام متناسب انجام شود.
دیگر درخواست مطرح شده شهروندان احداث فضای سبز در بخش شرقی این مجتمع بوده است که شهردار منطقه3 در این باره اظهار داشت: با توجه به بهره‌برداری از پارک خطی هم‌جوار با شهرک و در ضلع غربی آن، با متراژی بالغ بر 8000 مترمربع و نصب چند وسیله ورزشی و راه‌اندازی زمین بازی کودکان عملاً بخش مهم نیاز ساکنان این محدوده تأمین شده است و برای احداث بوستان جدید در این محدوده پس از افتتاح و واگذاری پروژه مسکونی اقدام خواهد شد.
وی یکی از معضلات دیگر ساکنان این محدوده را وجود سگ‌های ولگرد و چرای دام بیان و تصریح کرد: دراین زمینه شهرداری منطقه3 علاوه‌بر گشت‌زنی همه روزه گروه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، احکام قضایی مورد نیاز برای برخورد با صاحبان دام و نیز جمع‌آوری محل نگهداری آن‌ها را اخذ کرده و بارها اعمال قانون داشته است ولی به دلیل هم‌جواری اراضی شهرک با بافت روستایی امکان حذف قطعی این عوامل هم اکنون فراهم نیست.فرقانی درخصوص شرایط بد بهداشت انتهای کانال دروی نیز گفت: همانطور که قبلا گفته شده، محدوده شهرک امید تحویل خدمات شهری نشده و نیروی کارگری برای این محل پیش‌بینی نشده است. با این همه برای رفاه اهالی محل از 6ماه پیش یک نیروی کارگری ثابت در محل مشغول به کار شده و هر ماه یک مرحله هم پاک‌سازی کلی محل انجام می‌شود. نظافت داخل کال نیز توسط دو نیروی کارگری هر روز در حال انجام است و پسماندها و لجن دپو شده هفته‌ای یک مرحله جمع‌آوری می‌شود.
شهردار منطقه درباره درخواست اهالی برای احداث فضای سبز در محل قبرستان کنونی سیس‌آباد نیز گفت: با توجه به اینکه از زمان آخرین دفن در قبرستان یاد شده هنوز 30سال نگذشته است امکان اجرای درخواست شرعاً و قانوناً میسر نیست لیکن اقداماتی برای بهبود فضای حاشیه این بوستان شده است تا از اثرات قرارگرفتن آن در مجاورت بافت مسکونی کاسته شود. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->