مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳) ‌ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند رأی بدهند ویدئو | توصیه رهبر معظم انقلاب به ملت ایران | هرکس می‌خواهد از نظام حمایت کند فرمانده کل سپاه: امیرعبداللهیان شخصیت معیار در سیاست خارجی و دیپلماسی است فرمانده نیروی قدس سپاه: شهید امیرعبداللهیان صدای رسای مقاومت بود انصراف علیرضا زاکانی از ادامه رقابت انتخاباتی (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محمدکمال سروی‌ها: در برخورد با تخلفات انتخابات با هیچ‌کس تعارف نخواهیم داشت

  • کد خبر: ۱۸۱۷۱۴
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
محمدکمال سروی‌ها: در برخورد با تخلفات انتخابات با هیچ‌کس تعارف نخواهیم داشت
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: در زمینه برخورد با تخلفات انتخابات، قطعا تعارفی با افراد نخواهیم داشت.

محمدکمال سروی‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: بر اساس ثبت‌نام انجام شده داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی، در مرحله پیش ثبت‌نام بیش از ۳هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان تقریبا ۳برابر دوره گذشته است.
وی افزود: در این مرحله، هیئت نظارت نقشی ندارد و هیئت‌های اجرایی مستقر در فرمانداری‌ها و استانداری، نقش اصلی را ایفا می‌کنند و ضمن بررسی مدارک داوطلبان، استعلام مدارک را اخذ می‌کنند.
سروی‌ها خاطرنشان کرد: مهلت یک هفته‌ای ثبت نام اصلی داوطلبان از ۲۷مهرماه آغاز می‌شود و تا ۳آبان ماه ادامه دارد و پس از این مرحله، بررسی‌های هیئت‌های نظارت آغاز می‌شود. در این مرحله، افرادی که ثبت نام آن‌ها در مرحله پیش ثبت نام پذیرفته نشده، وارد مرحله اصلی ثبت نام نمی‌شوند.
وی در ادامه گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیئت‌های نظارت استان‌ها نقش جدی‌تری خواهند داشت. در صورتی که نظر هیئت‌های نظارت بر رد یا عدم احراز صلاحیت افراد بود، این موارد با شخص داوطلب مطرح می‌شود و نظرات او اخذ می‌شود و در نهایت، گزارش به هیئت مرکزی نظارت ارائه می‌شود.

عزل فرماندار متخلف در جریان برگزاری انتخابات

سروی‌ها در زمینه ممنوعیت ورود دستگاه‌های دولتی در انتخابات خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی، ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان تشکیل می‌شود و بر همین اساس، کلاس‌های آموزشی برای دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود که در انتخابات ورود پیدا نکنند. اما اگر سازمانی به صورت سازمانی و با استفاده از امکانات دولتی وارد شود، اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.
وی افزود: در دوره‌های گذشته نیز مواردی به وجود آمد و برای نمونه، یک فرماندار در جریان برگزاری انتخابات عزل شد و شخص دیگری جایگزین و عهده‌دار کار او شد؛ لذا در این زمینه قطعا تعارفی با افراد نخواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->