برنامه‌های ویژه شهرداری مشهد برای ولادت حضرت علی(ع) تبریک متفاوت روز پدر توسط شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درباره تاریخچه یکی از باغ‌های مشهور شهر با قدمت دوره صفوی | «عشرت‌آباد»، تحفه سبز مشهد امضای تفاهمنامه علمی میان شهرداری مشهد و دانشگاه حکیم سبزواری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: همت دوره ششم مدیریت شهری برای ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز ولادت امام علی (ع) و روز پدر (۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: اتوبوس های جدید در مسیرهای پرتردد شهر جانمایی شوند+ویدئو پلمب مرکز لیرز غیرمجاز و یک کافه بازی متخلف در مشهد (۲۴ دی ۱۴۰۳) سهم ۴۰ درصدی حمل‌ونقل عمومی از سفر‌های درون شهری در مشهد | ۱۵ درصد سفر‌های روزانه مشهد با اتوبوس انجام می‌شود شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از وانت های فروش میوه در کنار جاده کلات برگزاری نخستین نشست شورای عالی اندیشه‌ورز مدیریت شهری مشهد | بهره‌گیری از نظرات نخبگان و مدیران باسابقه شهری + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی مشهد: به نگاه‌های نقادانه برای اتخاذ تصمیمات بهتر در اداره شهر نیازمندیم صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی کاشت یک میلیارد درخت در کشور به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) رئیس شورای اسلامی مشهد مقدس: بیش از ۵۰۰ خدمت توسط مدیریت شهری مشهد به مردم ارائه می‌شود مترو، نیازمند نگاه ویژه دولت در تأمین منابع مالی و قطعات یدکی برای قطار‌ها تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در محور توس با ۱۸ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید توزیع روزانه ۵۰۰ هزار لیتر آب شرب در روستاهای خراسان رضوی ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۴ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پارکینگ‌های حاشیه­ معابر مشهد در مسیر ارزانی | تلاش برای کاهش نرخ الیت

  • کد خبر: ۱۸۲۱۴۱
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
پارکینگ‌های حاشیه­ معابر مشهد در مسیر ارزانی | تلاش برای کاهش نرخ الیت
سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: برای کاهش نرخ پارک حاشیه‌ای الیت در شهر مشهد تلاش می‌کنیم.

از ابتدای امسال و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، نرخ پارکینگ‌های حاشیه‌ای با هدف کاهش استفاده شهروندان از خودرو‌های شخصی برای سفر‌های غیرضروری در معابر پرتردد شهر با افزایش چشمگیری همراه بود. هرچند این افزایش با توجه به تغییر نیافتن این نرخ طی سه سال گذشته اعمال شد، اما نرخ‌های جدید نارضایتی برخی از شهروندان را به همراه داشته است؛ موضوعی که موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای شهر مشهد نیز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر به آن اشاره کرد. در همین راستا به‌تازگی موضوع کاهش نرخ پارکینگ حاشیه‌ای شهر مشهد در محافل تصمیم‌گیر شهر و همچنین محافل کارشناسی مطرح شده است و البته سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در این‌باره اعلام کرد که برای کاهش نرخ پارک حاشیه‌ای الیت در شهر مشهد تلاش می‌کنیم.

رضایت شهروندان در اولویت

احمد آذرکیش در گفتگو با شهرآرا ضمن اشاره به وضعیت پارک حاشیه‌ای شهر و نرخ‌های اعمال شده در سال جاری گفت: پایه و اساس مدیریت پارک حاشیه‌ای که از سال ۸۸ در مشهد انجام شد برای مدیریت در توقف‌های طولانی‌مدت بوده است که تعرفه آن در معابر حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای و همچنین پارکینگ‌های مکانیزه توسط شورای شهر بررسی و تصویب می‌شود.

وی درباره اجرا شدن مصوبه افزایش تعرفه افزود: افزایش تعرفه بر اساس تغییرنکردن قیمت پارک حاشیه‌ای در سه سال اخیر بوده است، اما نظر کارشناسی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در این‌باره کاملا متفاوت بود و افزایش بالاتر از حد عرف نباید اعمال می‌شد؛ چرا که این موضوع سبب نارضایتی شهروندان می‌شود و علاوه بر آن، بار‌های مالی و رفتاری فراوانی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند. از همین‌رو در تلاش هستیم تا بتوانیم با متقاعدکردن شورای اسلامی شهر مشهد به کاهش تعرفه پارکینگ حاشیه‌ای شهر مشهد اقدام کنیم.

مشوق برای توقف‌های کوتاه‌مدت

آذرکیش بیان کرد: در معابر حاشیه‌ای نرخ باید به‌گونه‌ای تعریف شود که ضمن بازدارندگی در توقف‌های طولانی‌مدت برای توقف‌های کوتاه نیز مشوق‌هایی پیش‌بینی شود که این موضوع اعمال نشده است. به عنوان نمونه تعرفه و اعمال آن باید به‌گونه‌ای باشد که همچون گذشته برای توقف زیر نیم ساعت مشوق وجود داشته باشد و هزینه پارک حاشیه‌ای پس از نیم ساعت توقف اعمال شود تا شهروندان به پارک خودرو زیر نیم‌ساعت بیشتر توجه داشته باشند.

یکپارچی پارکینگ‌های شهری

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درباره واگذاری پارکینگ‌ها به بخش خصوصی که در چند سال اخیر انجام شده است، گفت: یکی از اهداف تأسیس شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، یکپارچگی درمدیریت پارکینگ‌ها در شهر بوده است، اما با واگذاری پارکینگ‌ها به بخش خصوصی تبعات مختلفی از جمله حذف نیروی انسانی زیرمجموعه این شرکت و نارضایتی مردمی را شاهد بوده‌ایم. در این راستا در تلاش هستیم تا دوباره با مدیریت پارکینگ‌ها به وسیله شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، شاهد یکپارچگی در این بخش باشیم.

جلوگیری از توقف‌های غیرمتعارف

وی در ادامه درباره کاهش تعرفه پارک در برخی از معابر حاشیه‌ای نیز گفت: در برخی از مناطق شهری به‌ویژه مناطق حاشیه شهر و مناطق کم رفت‌وآمد ضرورتی در مدیریت پارک حاشیه نیست و باید مدیریت توقف را به شهروندان واگذار کنیم، اما در بعضی مناطق از جمله مناطق هسته مرکزی باید نظارت بیشتر داشته باشیم تا توقف‌های غیرمتعارف انجام نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->