وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

فیلم انگل، اسکار سینمای ایتالیا را نیز از آن خود کرد

  • کد خبر: ۱۸۲۵۲
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
فیلم انگل، اسکار سینمای ایتالیا را نیز از آن خود کرد
فهرست اسامی نامزدان جایزه دیوید دی دوناتللو، اسکار سینمای ایتالیا اعلام شد. در بخش بهترین فیلم خارجی، انگل، به کارگردانی بونگ جون-هو، در اولین دور رأی‌گیری برگزیده شد.
هدی جاودانی- فهرست اسامی نامزدان جایزه دیوید دی دوناتللو، اسکار سینمای ایتالیا اعلام شد. «اولین پادشاه»، «خائن»، «پیرانهاس»، «مارتین ادن» و «پینوکیو» پنج نامزد بهترین فیلم جایزه «دیوید دی دوناتللو»، اسکار ایتالیایی‌ها، هستند. نامزد‌های بهترین کارگردانی نیز «ماتئو روور»، «مارکو بلوکیو»، «کلودیو جیوانسی»، «پیترو مارچلو» و «ماتئو گارونه» هستند. خائن، به کارگردانی مارکو بلوکیو، با نامزدی در ۱۸ بخش، اولین پادشاه به کارگردانی ماتئو روور و پینوکیو به کارگردانی ماتئو گارونه با نامزدی در ۱۵ بخش و مارتین ادن به کارگردانی پیترو مارچلو با نامزدی در ۱۱ بخش، پرافتخارترین فیلم‌های جایزه دی دوناتللو در سال ۲۰۲۰ هستند.

اما نامزدان بهترین فیلم خارجی جایزه دیوید دی دوناتللو، شامل «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی «کوئینتین تارانتینو»، «کتاب سبز» به کارگردانی «پیتر فارلی»، «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس»، «یک افسر و یک جاسوس» به کارگردانی «رومن پولانسکی» و «انگل» به کارگردانی «بونگ جون-هو» می‌شدند. در اولین دور رأی‌گیری برای این بخش، فیلم انگل یک بار دیگر توانست جایزه بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند.

شصت‌وپنجمین دوره از جایزه «دیوید دی دوناتللو» در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰، با کسب امتیازی بیش از ۲۲ درصد در باکس‌آفیس، برای سینمای ایتالیا حس‌وحال متفاوتی را به ارمغان آورده است. این جشنواره فیلم ایتالیایی نیز، همانند دیگر جشنواره‌ها، کماکان به نابرابری جنسیتی در انتخاب اسامی نامزدان دریافت جایزه در مهمترین بخش‌ها متهم‌اند. با وجود این که نام ۳۱ نفر از زنان سینما‌گر نیز در فهرست نامزدان دریافت جایزه دیده می‌شود، نام هیچ زنی در فهرست نامزدان بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین کارگردانان فیلم اولی دیده نمی‌شود.  دست‌اندرکاران جشنواره دیوید دی دوناتللو این فقدان را متوجه مرحله تولید فیلم‌ها می‌دانند و بر این باورند که باید کارگردانان و تهیه‌کنندگان زن بیشتری در تولید فیلم‌ها شرکت داشته باشند.

 نامزدان این دوره از جایزه دیوید دی دوناتللو، سنین، سلایق و دیدگاه‌های متنوعی را دربرمی‌گیرند و در میان آن‌ها کارگردانان جوان نسل دوم ایتالیا نیز به چشم می‌خورند. مراسم اعطای جایزه دیوید دی دوناتللو، در تاریخ سوم آوریل، ۱۵ فروردین، برگزار می‌شود.

منبع: CINNECITTÀ NEWS
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->