مسئولان، کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
سرخط خبرها

سخنگوی سپاه پاسداران: گروهک‌ها از عراق نروند، زیر ضربات سهمگین مدافعان ایران خواهند بود

  • کد خبر: ۱۸۵۱۰۲
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
سخنگوی سپاه پاسداران: گروهک‌ها از عراق نروند، زیر ضربات سهمگین مدافعان ایران خواهند بود
مسئول روابط عمومی کل و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما به توافق صورت گرفته با مقامات عراقی مبنی بر این که مقر این گروهک‌ها از عراق برکنده شود، امیدواریم و اگر هم به وعده عمل نکنند، همچون گذشته زیر ضربات سهمگین مدافعان ایران اسلامی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید «محمود کاوه» که عصر امروز در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد برگزار شد، سردار سرتیپ پاسدار «رمضان شریف» با بیان این که همه عظمت شهیدان، محصول تربیت دینی و میزان اتصال آن‌ها به مععنویت برآمده از فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، خاطرنشان کرد: دوست و دشمن به شجاعت، صراحت، مدیریت، علم، آگاهی و انگیزه شهید کاوه اعتراف دارند و حتی دشمنان قسم خورده او، پس از شهادتش به آن اعتراف کردند. کسانی از او تجلیل کردند و به بزرگی یاد کردند که برای سر این شهید جایزه تعیین کرده بودند و اصلا از آن‌ها انتظار نمی‌رفت. اما نمی‌توانستد رشادت و تدبیر و حسن عملکرد او را نادیده بگیرند.

وی افزود: انتظار ما این است که شهید کاوه ها، الگو‌های مجسمی برای جوانان این مرز و بوم باشند.

اعتراف گروهک‌ها به تجزیه طلبی در ایران

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: بعد از ۳۷ سال که شهید کاوه و همرزمان او شر کوموله و دموکرات را از منطقه کردستان دفع کردند، در روز‌های اخیر آن‌ها اعتراف کرده اند که به دنبال تجزیه ایران اسلامی و خیانت به آرمان این ملت و حتی ملت کرد بوده اند. اعترافی که ناخواسته و بعد از به نتیجه نرسیدن اغتشاشات پاییز گذشته وادار به آن شدند. اما هنوز هم پس از گذشت این سالها، درس عبرت نگرفته اند.

وی تاکید کرد: در عراق و ایران و منطقه اقلیم کردستان، به یک نتیجه واحد رسیده اند که باید شر گروهک‌های تجزیه طلب و تروریست و مزاحم امنیت را از این منطقه کم کنند. ما به توافق صورت گرفته با مقامات عراقی مبنی بر این که مقر این گروهک‌ها از عراق برکنده شود، امیدواریم و اگر هم به وعده عمل نکنند، همچون گذشته زیر ضربات سهمگین مدافعان ایران اسلامی هستند.

سردار شریف افزود: این نکته مهم است که جهان به این اعتراف کردند که آنچه پاسداران و مسئولان جمهوری اسلامی درباره این گروهک‌های تجزیه طلب می‌گفتند، عین واقعیت بود. آن‌ها جز مزدوری و جیره خواری و خیانت به کشور کاری نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این شکست اغتشاشات پاییز گذشته و اعترافات خواسته و ناخواسته گروهک ها، شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که دیگر شاهد بر هم خوردن امنیت مردم کشور نباشیم.

تجزیه طلبان طرفدار قوم کرد نیستند

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود هوشیاری و فداکاری و اشراف اطلاعاتی حافظان امنیت در کشف و خنثی کردن بخش اعظم خرابکاری ها، اما بخش عمده‌ای از تسلیحات و تجهیزاتی که برای خرابکاری و ایجاد ناامنی به کشور وارد شده بود، از طریق همین گذرگاه و محل عبور همین کوموله و دموکرات فراهم می‌شد.

وی تاکید کرد: این افراد طرفدار قوم کرد نیستند و پس ازگذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب، غیر از ایجاد ناامنی و اغتشاش ذهنی و روحی و روانی و تلاش در جهت ناامن جلوه دادن منطقه، کاری نکرده اند.

پاسداران انقلاب اسلامی جز به امنیت و آسایش مردم کشور نمی‌اندیشند

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: پاسداران انقلاب اسلامی به چیزی جز امنیت و رفاه و آسایش و بالندگی این کشور و مردم این کشور نمی‌اندیشند. مدافعان سرزمین اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب کاری کرده اند که امنیت در سراسر کشور برقرار باشد.

وی افزود: امروز تجریه طلبان آرزو دارند ترقه‌ای منفجر کنند و از آن فیلم و عکس بگیرند و بگویند ما هم هستیم. اما در واقع آن‌ها نبوده و نیستند و به لحاظ حیثیت و آبرو نابود شده اند و مشت آن‌ها نیز باز شده که به دنبال تجزیه و ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما بوده اند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: مردم عزیز کردستان امروز به این امر واقف هستند که کسانی که در کشور‌های اروپایی نشسته و جوانان را به ایجاد ناامنی تشویق می‌کنند، به دنبال منافع خود و ضربه زدن به منافع کشور هستند.

راه طی شده ما، راه پرافتخاری بوده است

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به شهید کاوه عزیز می‌گوییم همرزمان شما بعد از دفاع مقدس، به تقویت بنیه دفاعی کشور پرداخته اند و ما امروز با سربلندی و افتخار و شجاعت می‌گوییم امروز ایران اسلامی کشوری قدرتمند است که قادر است هم از منافع خود و هم از منافع هم پیمانان خود دفاع کند.

وی افزود: ما از تهدیدها، فرصت‌های طلایی ساخته ایم. به گونه‌ای که قدرت‌های بزرگ دنیا به میزان توانمندی مردم، نیرو‌های مسلح و تجهیزات ما اعتراف دارند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: کشور قدرتمندی را به نسل آینده تحویل می‌دهیم. آرزو می‌کردیم کشور ما به گونه‌ای باشد که بیگانگان هرگز چشم طمع به آن را نداشته باشند و امروز شاهد هستیم این موضوع تحقق پیدا کرده است.

وی در ادامه با بیان این که اعتراف داریم در بخش معیشت مردم نیاز به کار بیشتری داشته و داریم، افزود: ما پاسداران نیز جزئی از مردمی هستیم که با همین مسائل و مشکلات درگیر هستیم. اما نگاه ما به راهی است که تا کنون طی کرده ایم. امروز ما با گذشته در هیچ حوزه‌ای قابل مقایسه نیست. راه طی شده ما با همه سختی‌های آن، راه پرافتخاری بوده است.

سردار شریف تاکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، ما به قله نزدیک شده ایم و دلیل نزدیک بودن ما هم راه صعب العبوی بوده است که طی کرده ایم. این یک واقعیت صد درصد عینی است و مهم آن است که مسیری که طی شده را به درستی تبیین کنیم.

وی افزود: ما گذشته را هرگز فراموش نکرده ایم و فراموش نمی‌کنیم. تصویر این راه طی شده را به دقت به فرزندان خود منتقل می‌کنیم. ما از میان خاکستری عظیم بلند شده ایم و امروز به مرحله‌ای رسیده ایم که به اعتراف دشمنان، هر جا جمهوری اسلامی اراده نکند، کاری در منطقه تحقق پیدا نمی‌کند. طول و عرض جبهه مقاومت که الهام گرفته از انقلاب اسلامی و سیره شهیدان است، گسترش پیدا کرده است.

سردار شریف در ادامه گفت: پیشرفت‌های ما فقط در حوزه دفاعی نیوده است. ما پای بیش از ۱۳۰ هزار مستشار آمریکایی را که در حوزه‌های مختلف در این کشور فعالیت داشتند، قطع کردیم و به جای آن‌ها متخصصان این سرزمین و بهتر از آنها، اداره کنندگان منابع عظیم کشور هستند.

وی افزود: با در پیش گرفتن الگوی شهدا، در مدیریت کشور شاهد بالندگی ویژه‌ای خواهیم بود. گام اول انقلاب اسلامی، تلاش برای ساخت بنیان‌های کشور و استحکام آنها، ایجاد امنیت پایدار و قدرت نظامی قابل اتکا برای دفاع از داشته‌ها و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد بود که به فضل الهی آن را طی کردیم. گام دوم انقلاب اسلامی نیز گام بهره دهی و تبلور داشته‌های ما در ۴۰ سال گذشته است.۴۰ سال دوم، سال‌هایی است که مردم ما لذت داشته‌های این سرمایه ارزشمند را در زندگی خود احساس خواهند کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما به آینده امیدواریم. راهی که طی کرده ایم، بسیار دشوارتر از راهی است که در پیش رو داریم. داشته‌های خود را با سختی‌های بسیار به دست آورده ایم و آنچه می‌خواهیم را نیز با تلاش و مجاهدت به دست خواهیم آورد. مهم آن است که راه را گم نکنیم و توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی را جدی بگیریم. ما هرگز از راهی که طی کرده ایم ناراضی و نگران نیستیم و افق آینده هم برای ما بسیار امیدبخش و روشن است.

تا آخرین قطره خون، پایبند به آرمان‌های شهدا خواهیم بود

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما تا آخرین قطره خون، پایبند به آرمان‌های شهدا خواهیم بود و سعادت دنیا و آخرت ما در پیمودن راهی است که شهدا رفته اند.

وی تاکید کرد: ما از شهیددادن فارغ نشده ایم. در همین هفته گذشته، ۲ بسیجی عزیز توسط کسانی که به دنبال ایجاد اغتشاش بودند، به شهادت رسیدند. این راه ادامه دارد، چون جهاد و دفاع و راه انقلاب اسلامی ادامه دارد و ما هم مصمم به پیمودن همین راه هستیم و همواه به دنبال ایجاد آسایش و رفاه برای مردم کشور خود هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->