نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟
سرخط خبرها

رقابت دوچرخه‌سواران روی بام شهر

  • کد خبر: ۱۸۵۲۱۵
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
رقابت دوچرخه‌سواران روی بام شهر
بوستان خورشید دیروز و صبح امروز میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان کشور بود.

به گزارش شهرآرانیوز، بوستان تازه‌تأسیس مشهدی‌ها در جنوب جغرافیای شهر دیروز و امروز میزبان گروهی از دوچرخه‌سواران برجسته کشور بود. رقابت‌های مرحله سوم لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان انتخابی تیم‌ملی در دو رشته کراس‌کانتری و دانهیل در کوهستان‌پارک خورشید از دیروز با رقابت ورزشکاران در کراس‌کانتری آغاز شد و امروز با مصاف آن‌ها در رشته جذاب دانهیل به پایان می‌رسد. حدود هفتاد دوچرخه‌سوار از سراسر کشور در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند که به‌نوعی انتخابی تیم‌ملی برای حضور در مسابقات آسیایی هانگژو نیز هست.

دانهیل و کراس در پیست جذاب

برای آن‌هایی که در دوچرخه‌سواری فعال هستند، به‌خصوص آن‌هایی که به دوچرخه‌سواری کوهستان علاقه دارند، کراس‌کانتری و دانهیل واژه‌هایی جذاب هستند، ولی اگر شما ازجمله افرادی هستید که نمی‌دانید معنی و تفاوت این دو کلمه چه می‌شود، به‌طور ساده باید گفت دوچرخه‌سواری با عبور از موانع مختلف و ناهموار در دل کوهستان در رشته کراس‌کانتری با فرازونشیب (شما بخوانید پستی و بلندی) زیادی همراه است و در دانهیل که بسیار جذاب است، دوچرخه‌سوار مسیر شیب‌دار و تند را از بالا به پایین طی می‌کند و درنهایت کسی که بیشترین سرعت را داشته باشد، برنده مسابقه خواهد شد.

برای میزبانی این مدل مسابقات خمیرمایه اولیه داشتن طبیعت مناسب و سپس آماده‌کردن آن است که این دو اتفاق خوب با پیگیری و ممارست دوچرخه‌سواران مشهدی و پشتیبانی شهرداری رخ داده است؛ اتفاقی که موجب شده است کوهستان‌پارک خورشید یک پیست خوب و استاندارد داشته باشد که به گفته خیلی‌ها حتی ظرفیت میزبانی از مسابقات بین‌المللی را هم دارد. برای آماده‌شدن این پیست مشارکت خوبی بین اهالی دوچرخه‌سواری، هیئت و شهرداری ایجاد شده است و این سه ضلع حالا مشهد را صاحب یک زیرساخت آبرومند در دوچرخه‌سواری کرده‌اند تا پس از پیست سرعت ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری کوهستان هم فرصت لذت‌بردن از این رشته جذاب را داشته باشند.

افق‌های روشن دوچرخه‌سواری کوهستان مشهد

با راه‌اندازی و بهره‌برداری از پیست کوهستان‌پارک خورشید، حالا باید منتظر تحول و تحرک در دوچرخه‌سواری کوهستان مشهد باشیم؛ اتفاقی که در دهه گذشته نیفتاده و دوچرخه‌سواری مشهد و استان بزرگ خراسان‌رضوی در این بخش مهجور مانده است. بی‌شک در صورت برنامه‌ریزی هیئت دوچرخه‌سواری استان و مشهد در سال‌های آینده باید شاهد انفجار استعداد‌ها در بخش کوهستان باشیم.

برگزاری و میزبانی این مسابقات بهترین فرصت برای معرفی این امکان به‌وجودآمده در شهرمان است و ایجاد فرصت برای حضور همگانی و آماتوری هم نکته‌ای است که باید به آن توجه شود؛ پیستی که اکنون ایجاد شده است و مشابهش هم در کشور کمتر پیدا می‌شود و اگر از این امکان استفاده نشود، هم اجحاف به دوچرخه‌سواری است و هم اتلاف سرمایه.

۲ نفر، سهم مشهدی‌ها در جمع افراد برتر کراس

رقابت‌های کراس‌کانتری صبح دیروز در کوهستان‌پارک خورشید انجام شد و مسابقات دانهیل امروز. اگر خواننده این مطلب در ساعات اولیه امروز باشید، می‌توانید برای دیدن رایگان مسابقات دانهیل به پارک خورشید بروید و رقابت ورزشکاران را از نزدیک ببینید، اما درباره مسابقات دیروز باید گفت که مشهدی‌ها خوشبختانه در جمع دوچرخه‌سواران برتر بودند و با وجود اینکه رشته کوهستان آن‌گونه که گفتیم، در دهه اخیر چندان رونقی در مشهد نداشته است، آن‌ها پرچم خراسان را بالا نگه داشتند. مسابقات در دو رده سنی جوانان و بزرگ‌سالان انتخابی تیم‌ملی و یک رده امید برگزار شد که در رده جوانان دوچرخه‌سواران مسیر پانزده‌کیلومتری و در رده امید و بزرگ‌سالان مسیر بیست‌وپنج‌کیلومتری را طبق قانون مسابقات طی کردند.

در پایان رقابت‌های رده سنی جوانان سینا ربیعی و سیدحسن سجادیان از تیم آتاویتای تهران اول و دوم شدند و صدرا اکبرزاده از باشگاه هونامیک مشهد عنوان سومی را از آن خود کرد. در رده بزرگ‌سالان دوچرخه‌سواران مشهدی توفیقی نداشتند و عناوین اول تا سوم به فرشید صالحی از باشگاه آتاویتا، فراز شکری از باشگاه آکادمی ملی فراز و اسماعیل فاطمه‌کرده از باشگاه رعد پدافند هوایی رسید.

با این همه، در رده امید که به‌صورت متمم به این مسابقات اضافه شد، مشهدی‌ها یک نماینده داشتند که آن هم کسی نبود جز بنیامین فنایی که پیش‌تر نام او را در مسابقات سرعت شنیده بودیم. در این رده اسماعیل فاطمه‌کرده که در رده بزرگ‌سالان سوم شده بود، به مقام اول دست پیدا کرد و بنیامین فنایی پشت سر او قرار گرفت. امیرحسین رجایی نیز نفر سوم در این رده سنی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->