سرخط خبرها

رئیس سازمان سینمایی کشور: امروز نگاه سینماگران باید علاوه بر آسیب‌های اجتماعی به دستاوردهای بزرگ کشور نیز باشد

  • کد خبر: ۱۸۵۲۵۷
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
رئیس سازمان سینمایی کشور: امروز نگاه سینماگران باید علاوه بر آسیب‌های اجتماعی به دستاوردهای بزرگ کشور نیز باشد
رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: امروز نگاه سینماگران باید علاوه بر آسیب‌های اجتماعی، مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی به دستاوردهای بزرگ کشور و زیبایی‌های اطراف نیز باشد که این به منظر نگاه ما برمی‌گردد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد خزاعی امروز، ۲۹ شهریورماه، در دومین جشن مهر سینمای استان و مراسم تقدیر از سینماگران که در پردیس سینمایی پارک بازار برگزار شد، اظهار کرد: امشب دومین جشن ملی سراسری مهر سینمای ایران به همت سازمان سینمایی، اداره کل ارشاد‌های سراسر کشور و انجمن سینمای جوانان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه حفظ اصالت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها مهم‌ترین نکته‌ای بوده که برای ما حائز اهمیت است، عنوان کرد: وظیفه ما سینماگران است که به این مسائل توجه داشته باشیم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. فلسفه مهر سینمای ایران مربوط به کشف استعداد‌های سراسر کشور و مشاهده ظرفیت‌های بسیار خوب استان‌ها است.  

خزاعی افزود: هر سال این مراسم را باشکوه‌تر برگزار و هر سال از فعالان حوزه سینما تقدیر خواهیم کرد. جشن مهر سینمای ایران جشن مهرورزی برای همه افرادی است که در طول یک سال در عرصه سینما فعال بودند. اختتامیه این جشنواره همراه با تقدیر از هنرمندان ۱۳ مهر در تهران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه از همه ز‌ایا می‌توان به زندگی مردم نگاه کرد، گفت: این جشن‌ها، سینما و تصویر، دیدن است، بستگی دارد اندیشه و نگاه ما چه باشد و اینکه ما چگونه به جامعه خود نگاه کنیم. در این جامعه هم مشکلات و زیبایی‌ها و هم قشنگی‌ها و پلشتی‌ها وجود دارد، اما این مهم است که نگاه فیلمساز چگونه باشد.

وی ادامه داد: من در صحبت با سینماگران جوان از آن‌ها می‌پرسم که چرا برخی فیلمسازان جوان آثار تلخی دارند؟ آن‌ها جواب می‌دهند که، چون شرایط اجتماعی اینگونه است. چگونه انتظار دارید از امید، پشتکار، رونق و افتخارات ملی بگوییم؟

خزاعی خطاب به افرادی که در عرصه سینما فعالیت می‌کنند، بیان کرد: امروز ما نیاز به جامعه امیدوار، بانشاط، پرتوان و نشان دادن افتخارات بزرگ این ملت داریم که این یک شعار نیست، بلکه اگر محقق شود به ما در زمینه تمدن بزرگ جهانی کمک می‌کند. امروز نگاه سینماگران باید علاوه بر آسیب‌های اجتماعی، مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی به دستاورد‌های بزرگ کشور و زیبایی‌های اطراف نیز باشد که این به منظر نگاه ما برمی‌گردد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه ما در سفر‌های استانی قول‌هایی دادیم، تصریح کرد: ۱۴ اقدام اساسی برای استان‌ها در حوزه رفاهیات، زیرساخت‌ها، تولید و پژوهش مصوب شده است. اقدامات بسیار خوبی طراحی شده که عملیات اجرایی برخی در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد شروع شده است.

وی اضافه کرد: این اتفاق بسیار بزرگی برای استان‌ها است. استان‌ها امکانات بسیار کمی نسبت به تهران دارند و تمامی امکانات ما در تهران متمرکز شده است. حمایت‌های لازم در استان‌ها انجام نمی‌شود که دلیل آن ادارات ارشاد استان‌ها نیستند، بلکه دلایل مختلفی از جمله ترتیب و ساختار دارد که در سازمان سینمایی برنامه‌ریزی کاملی برای تغییر این ترتیب و ساختار انجام شده است.

خزاعی خاطرنشان کرد: خبر‌های نسبتا خوبی در راه بوده که برخی در این دو سال محقق خواهد شد و برخی شروع یک جریان است. یکی از این موارد مسکن بوده که برای سینماگران بسیار مهم است. شرایطی را فراهم کردیم تا افرادی که در سینما صاحب خانه نیستند از زمین‌های استان‌ها در اختیارشان قرار دهیم تا مسکن تولید کنند. از کل کشور ۴۰۰ نفر و از تهران ۱۶۰۰ نفر ثبت نام کردند که در تهران استقبال خوب بوده، اما شهرستان‌ها استقبال خوبی نداشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->