«کودک شو» ویژه عید غدیر روی آنتن می‌رود + زمان پخش «منوچهر والی زاده» مجری مناظره انتخاباتی رادیو ورزش شد محمد معتمدی «از ایران نگذشتیم» را خواند + ویدئو «تامینا» جایزه بهترین فیلمنامه فالواترای ایتالیا را کسب کرد کنسرت رایگان محسن ابراهیم‌زاده در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد معرفی کاندیدا‌های هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های خراسان‌رضوی + اسامی «ترانه راهزنان» از شبکه چهار پخش می‌شود راه‌یابی «آخرین شیهه...» به جشنواره RIFFA کانادا سریال «فراری» روی آنتن شبکه یک + زمان پخش «زخم کاری» به فصل چهارم رسید + جزئیات مریم و رامین «در پناه تو» بعد از ۴۰ سال + عکس جلسه نقد کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» برگزار شد | کنسرو شدن کلمات و رنده شدن دیالوگ‌ها در شعر فراسپید جکی چان با یک «یک اسطوره» در راه سینما ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر + زمان پخش دوقلو‌های جایگزین سارا و نیکا در پایتخت ۷ مشخص شدند؟ + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ گذری بر ظرفیت نمایش‌های سنتی و آیینی در نقد اجتماعی «امروز کافران نومید شدند» | غدیر، به روایت تفسیر‌های کهن فارسی
سرخط خبرها

تئاتر «وطن و تن ها» راهی برای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان است

  • کد خبر: ۱۸۶۷۰۸
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
تئاتر «وطن و تن ها» راهی برای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان است
کارگردان تئاتر «وطن و تن ها» گفت: برای ارتباط با نسل جدید و انتقال مفاهیم ارزشی به آن‌ها باید از ظرفیت هنر‌های نمایشی استفاده کرد.

محمد الهی در گفتگو با شهرآرانیوز خواستار حمایت از این اثر نمایشی که به مناسبت هفته دفاع مقدس به روی صحنه رفته است بود و اظهار کرد: اگر حمایت مسئولان و هنردوستان از آثار ارزشی که به موضوعاتی مانند دفاع مقدس می‌پردازد نباشد هنرمند برای دیده شدن از ابزار و محتوا‌های دیگری استفاده می‌کند و کار سخیفی ممکن است به روی صحنه برود، ولی متاسفانه تا کنون حمایتی از ارگان‌های دولتی و فرهنگی وجود نداشته است.

الهی با تاکید بر این موضوع که به ساخت نمایش «وطن و تن ها» افتخار می‌کند و بعد از ۱۲ سال به صحنه بازگشته است گفت: نمایش «وطن و تن ها» با حدود ۲۰ بازیگر و عوامل آن، از دو ماه پیش کار خود را آغاز کرد و برای تهیه آن، حدود ۲۷۰ میلیون تومان هزینه شده است؛ اما زنده بودن تئاتر به حضور تماشاگران بستگی دارد.

وی با بیان این که نسل دهه ۶۰ به بعد هیچ مشاهده‌ای از سلحشوری دلاور مردان دفاع مقدس ندارد و نمی‌داند، امنیت کشور و آرامش ملت چگونه با خون رزمندگان تحقق یافته است، تصریح کرد: برای گفتگو با این نسل، هنر نمایش بهترین ابزار است بشرطی که مدیران اجرایی کشور با درک این ضرورت، تفاهم بین نسل‌ها را ایجاد کنند و راه را برای هنرمندان هموار کنند.

این بازیگر هنر‌های نمایشی که نقش شخصیت اصلی اثر را به عهده داشت در خصوص ویژگی‌های آن گفت: تاثیر موج انفجار بر روی شخصیت اصلی که در دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته، محور کار است که سعی شده با دقت، ظرافت‌های آن مورد توجه قراربگیرد و به مسائل و دغدغه‌های این فرد و خانواده و فرزندان او در زمان حال بپردازد.

کارگردان تئاتر «وطن و تن ها» افزود: همچنین این نمایش به حضور جوان‌ها در اغتشاشات سال گذشته اشاره دارد و می‌خواهد به تقابل نسل‌ها بپردازد و از دید آن‌ها این موضوع را نشان دهد که یکی از این جوان ها، فرزند جانباز خدابخش است که شخصیت اصلی را به عهده دارد.

به گفته وی قالب این اثر به صورت مدیا است؛ یعنی تلفیقی از هنر نمایش و سینما که بخشی از دکوپاژ و صحنه با این روش انجام شده است.

الهی تاکید کرد: حمایت از تئاتر در حوزه سرمایه گذاری فرهنگی باید مورد توجه مسئولان باشد تا نویسندگان و بازیگران توانمند برای اثرگذاری مثبت و بیان مطلوب تاریخ به عرصه هنر روی بیاورند.

گفتنی است نمایش «وطن و تن ها» به کارگردانی محمد الهی و نویسندگی عباس جانفدا، با موضوع دفاع مقدس در بوستان ملت مشهد، سالن اصلی تئاتر شهر ساعت ۱۹ به روی صحنه می‌رود و تا ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت گیشات تهیه نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->